Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1774
Hei freaks!

Jeg og kjæresten planlegger å reise til Danmark i sommerferien og tilbringe store deler av sommeren der. Vi har derfor lyst til å reise billigst mulig, da vi planlegger å være i Danmark i flere uker.

Noen som vet hvordan det er med å sove i telt i Christiania?
Er det vanskelig å skaffe seg en liten "sommerjobb" f.eks i Christiania? eller andre deler av Danmark som ligger nærme.

Hvor mye vil gå av penger på ca.4 uker?

Kom gjerne med tips til hva som er lurt å finne ut av på forhånd og ting som er greit å vite!
De er ikke så fornøyd med folk som setter opp telt der inne for å spare litt penger.
Det finnes billige hosteller i København som ligger nærme sentrum. Du har ellers campingplasser som
er under 100 lappen natta, litt utenfor sentrum.
Det med jobb i Christiania kjenner jeg ikke til men, i København generelt er det som i Norge. Men, for 4 uker er det vel heller få som vil ansette deg.
Har selv bodd i christiania i nesten ett år. Telting er bare å glemme innenfor christiania.. Men er mange fine store parker rundt om i byen som kan brukes, såfremst dere gjemmer dere litt. Eller så kan dere spørre etter "Tipi-campen", som ligger innenfor grensa til christiania. Er en kar der som har nevnt seg selv ut som "konge" der, så dere må komme på godfot med han, så får dere sikkert bo der. Hyggelig kar, men kan være litt korrupt og egosentrisk til tider.. Så ikke forvent en stor klem når dere dukker opp Christianittene får tusenvis av forespørsler hver sommer ang. jobb osv. De har nok med å fø på seg selv.. Når det gjelder penger er det helt opp til dere, og hvordan dere velger å leve.. Dere kan fint leve på hundrelappen i uka om dere undersøker litt om dumpsterdiving og vegetarrestaurantene rundt om kring. Ellers ville jeg bare tatt alt som det kommer, hundrevis av fantastiske mennesker der! Snakk med de, og vis kjærlighet, så kommer det dere søker til dere av seg selv God ryger!