Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 971
Ble ferdig med vgs i 2009 og har bodd hjemme siden da, jobbet i mellomtiden og spart opp 190.000 kr. Nå har jeg lyst å reise, feste, se sol og nye mennesker. Har egentlig nok med tid, da jeg ikke trenger å komme tilbake til norge før til sommeren.. (Juni/juli) Men tenker jeg bare blir å være noen uker, kanskje en måneds tid borte.

Spørsmålet jeg til stadighet stiller meg, er om jeg skal dra på Cruise eller holde meg på land. Er ikke noe glad i å bade eller ligge på stranda, men gjør meg ikke noe å dra til en plass hvor det er fine strender.

Har dere noen annbefalninger til Cruiseskip å dra på, eller en annen plass hvor det er sunny, varmt og billig?

Ønsker gjerne å høre om personlige annbefalninger om det å dra på Cruise!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sjekk ut http://www.gapadventures.com/
De har reiser til semieksotiske plasser over lengre tid. De er relativt billig også (typisk ~100 dollar dagen og ned). Man drar i grupper på 10-15 personer så det blir ikke snakk om tettpakket charter.
Hvis du vil dra lenge og oppleve mye, men slippe å måtte detaljplanlegge alt selv så er dette et godt alternativ. Man finner reiser der i alle lengder, fra en uke til flere over 80 dager.

Man bestiller tur, og så er alt ordnet utenom det at du selv må sørge for å komme deg til turens startpunkt.

Edit: Tenkte selv å ta meg en tur til mellom-amerika med dette selskapet nå i år, så jeg har researcha det litt. Ser ut til å være seriøst opplegg.
Sist endret av nso; 9. januar 2011 kl. 20:43.
Trådstarter
Takk, ja virket seriøst.

Tror et Cruise passer meg bedre enn å bare ligge på ei strand i ett par uker.. Fest og morro på et cruiseskip frister
Da får du også se litt av andre storbyer - gjorde litt søk for ca en mnd siden, europacruise igjennom mange store byer, tror det billigste var på 12 tusen elns. Har dessverre ingen link.
Hvis du skal på cruise og er ung må du passe på å velge et rederi som er for yngre folk. Carnival og Royal Carribean har en yngre målgruppe i forhold til feks Celebrity og Holland America. Ellers er cruise noe jeg definitivt kan anbefale, vanvittig bra mat og god service (for det meste) samt nye steder å se nesten hver dag.
Hva med å reise jorden rundt? Tenk for en opplevelse!
Cruise er digg men dyrt, som Pete^sier så er det lurt og velge et som går for yngre folk, mener også å ha hørt at de arrangerer egene partycruises elns som har en maksgrense på ala 35, vet ikke hvem som arrangerer dette tho.