Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 938
De få gangene jeg har røkt grønt, har dette vært i Nederland, i Norge går det som regel i brunt da det er lettere å få tak i og som regel billigere.

Jeg foretrekker grønt, men mistenker at dette ikke er pga. at det er noen forskjell i effekten, men at varene er Nederland ofte er bedre enn det du får på gata.

I min anekdotiske erfaring smaker grønt bedre, det lukter mye bedre, liker skikkelig stram skunk pisslukt, mens hasjen (den jeg har røkt på i Norge som regel lukter mer søtt og langt fra like potent). Jeg har opplever også grønt som mer potent.

Men alt dette kan jo bare være pga. kvalitet og ikke pga noe forskjell mellom grønt og brunt. Det kan være pga. sativa/indica dominat plante osv. Det skjer vel neppe noe i prossesen med å lage hasj som forandrer plantens egenskaper?

Selfølgelig, kjøper du grønt er du sikker på hva du røyker, om det er verdt (som regel) 50kr ekstra grammet vet jeg derimot ikke (forutsatt at du handler hasj fra en proffesjonel vendor med gode varer, og ikke disse gatedealerne).
Sist endret av Hans Høyhet; 20. desember 2019 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg merker ikke noe særlig forskjell, bortsett fra bedre smak og mer kløe i halsen når man trekker inn. Har alltid hatt den oppfatningen at det er samme greie i litt forskjellig form.

Har også lest en plass at sativa/indica er bullshit. De forskjellige strains har forskjellig effekt pga en sammensatt virkning av titallsvis av cannabinoider. Placebo har nok også sin virkning der.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kan være store forskjeller ute å går, generelt sett kan man si at hasj er en sløvere rus, man blir litt redusert. Cannabis og spesiellt sativa typene kan gi angst hos noen eller oppstemthet og kreativitet hos andre.

Sativa/Indica er absolutt ikke bullshit, det er klare forskjeller i komposisjon av THC/CBD.
Hva terpener har å si i rusen er ikke godt å si, men disse aromastoffene er ganske interessante, det er bare at folk ilegger de mye mer enn det vitenskapen, i skrivende stund, kan bevise.

Men jeg har erfart at om jeg røyker mye og jevnlig så blir alt den samme rusen, nesten uavhengig av om det er hasj eller cannabis.

Nå om dagene er det ganske mye enklere å dyrke enn det var før, og det er store forskjeller mellom strains om man har tid til å utforske de.
F.eks er en av mine favoritter Cali Orange - Den er en gammel strain, den har en søt bubblegum aktig lukt, den er ganske angstdempende uten å gjøre deg helt låst til sofaen, som å seile på en deilig varm sommerbris.
Dutch Passionm #1 - Fjortisrus er nesten det jeg vil beskrive det som, man kniser og sikler, blir en smule mer lobotomert enn Cali Orange, så filosofering etc er litt vanskeligere.
Og så har man Super Silver Haze - Denne prøver jeg å begrense bruken av, makan til lobotomering, det kjennes ut som hjernen er omsluttet i et varmt teppe ut dagen derpå, man blir totalt lobotomert av denne strainen og man er ikke kapabel til noe annnet enn å ligge i sofaen.
Professor
Trådstarter
Jeg opplever også at brunt er en sløvere rus enn grønt. Man skulle tro at dette var kun negativt, men med sløvheten kommer også angstdempende effekter som de fleste liker. Jeg liker derimot å være kvikk i hodet, altså høyt innhold THC, lavt innhold CBD. Dette fører noen ganger til at en mister litt kontroll over tankene, og det er nettopp dette jeg liker med denne type rus, den byr på overraskelser.

Mye THC fører til det jeg vil betegne som hyperaktiv tenking, det er forståelig at mange ikke tåler dette. Veldig ulikt andre psykedeliske stoffer jeg har prøvd. Er kun på cannabis med mye THC at jeg har opplevd slik hyperaktiv tenking, og det er definitivt interessant.

Med sterkere psykedelika, f.eks. LSD/sopp så "omformes" den febriske tenkingen til visuelle fenomener, og en trenger rett og slett ikke tenke så mye, stoffet gjør det for deg i form av det visuelle landskapet.
Sist endret av Hans Høyhet; 20. desember 2019 kl. 14:46.