Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2578
Bare lurer på hva som var meningen med slutten...jenta spurte orakelet om Neo ville komme tilbake. Orakelet svarte "I think so" eller noe...men døde Neo etter at han hadde tapt mot Smith? Sjønner det bare ikke jeg :P
ne0: Når du så neo ble fraktet av robotene... inn i lyset. Noen som mener at han ble returnet til "the source". Som det hadde blitt profesert at ville skje. Men det er litt diffust. Det er ihvertfall det jeg tror. Så det kan hende han kommer tilbake (selv om det ikke skal komme fler filmer, men vi kan jo fantasere), men ingen som vet.
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
Men var Neo ett program? hvis han returnerte tilbake til "The Source" da måtte han ha vært et program da.
Nei.. han var ikke et program... han var et menneske.. men hva er forskjellen egentlig? Elektriske impulser i en hjerne, og elektriske impulser i en krets? Det var ihvertfalld et jeg fikk inntrykk av, aner ikke hva som skjer med han.
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
Men jeg håper at de lager enda en film av Matrix, de kan i det minste lage en film som Animatrix, sånn at man kan få vite litt mer om hva som skjedde i Revolutions.
Er det ingen som tror at neo ble den nye beskytteren til orakelet? At neo kom inn i kroppen til han beskytteren til orakelet lissom.
Jeg mener at dette sjedde på slutten av filmen da de var ute ved solnedgangen.

Jenta spurte orakelet om vi ville få se Neo igjen. Orakelet svarte "I think so" eller noe...så sa han beskytteren "Did you always know" i vertfall noe lignende.

så var neo blitt beskytteren nå da eller hva??
neo ble vel fraktet til maskin byen for pleie eller fraktet tilbake til the source som han nermet seg..
maskinene er jo det samme som mennesket, bare laget av et annet stoff, når de tenker selv...

voktern til the oracle spurte bare.. ikke noe mere fuss
Tror det ligger noe i solnedgangen. Når Trin og Neo er på vei inn til the source kommer de over skyene å ser sola og himmelen. Sant? Tror kanskje at sourcen og det stedet vi så på slutten er i samme "verden" om noen skjønner. Ellers var det mye jeg tenker gjennom. Kommer nok med noen lure svar etterhvert. Neo (Messias), kommer garantert tilbake (mye religiøst i filmen, syntes jeg), noen som så korset med lys på slutten? Element: "jesus på korset", som senere kom tilbake. Tror det ligger noe der. Tror jeg da....
tror ikke det er noe fasit svar på hva som skjedde på slutten.tror det er meningen med den slutten å få folk til å tenke på hva som skjedde å sånt.hadde det vert en bestemt grunn,så hadde vi fått vite om det.
Opprinnelig postet av ne0
Men var Neo ett program? hvis han returnerte tilbake til "The Source" da måtte han ha vært et program da.
Vis hele sitatet...
Han var jo ett menneske som levde i totusenogettlerannetår. Men dem hacket seg inn i programmet matirx, så og retunere til "the cource" som jeg ser det, ville være og bli ett vanlig menneske igjen, "styrt" av masknine, som i eneren. Eller att folka i Zion befolka jorda igjen... gudene vet...
Seraph vokter ikke Orakelet, han vokter fremtiden.
Slik jeg fikk det for meg hvertfall.
har ikke folk sett reloaded eller?
neo`s kode (den koden han var når han var inne i matrix) ble tatt opp i koden til matrix så matrix ikke ble ødelagt... det orakelet mente er at The One kommer igjen.. (det var jo 5 før neo)
og når The one kommer tilbake må koden hans absorberes inn i koden til matrix for å stabilisere matrix og hindre at det blir ødelagt..

Ja neo er død..

jeg har allerede forklart hvordan han kan stoppe Sentinals osv i en annen post..''

en viktig ting.. når mennesker er koblet til matrix er de ikke mer en programmer
jeg tror det har noe med "....balance in the equation..."... hele poenget med at smith ble slik han ble, var jo at systemet måtte balansere neo, slik at det ble "likevekt"...
da neo innså dette i kampen mot smith, lot han seg overvinne. systemet måtte så balansere likningen, og derfor fjerne smith.

skjønner?
Opprinnelig postet av media
jeg tror det har noe med "....balance in the equation..."... hele poenget med at smith ble slik han ble, var jo at systemet måtte balansere neo, slik at det ble "likevekt"...
da neo innså dette i kampen mot smith, lot han seg overvinne. systemet måtte så balansere likningen, og derfor fjerne smith.

skjønner?
Vis hele sitatet...
Visste det var noe jeg hadde oversett. Hva med det rett før orakelet dukker opp på slutten, når smith sier "Alt som har en start har en begynnelse", orakelet som sa det, sant? Hun ble jo også "tatt" av smith.
Opprinnelig postet av Nighthawk
Visste det var noe jeg hadde oversett. Hva med det rett før orakelet dukker opp på slutten, når smith sier "Alt som har en start har en begynnelse", orakelet som sa det, sant? Hun ble jo også "tatt" av smith.
Vis hele sitatet...
"Alt som har en begynnelse har en slutt" kanskje?
Men her er det jeg mener; blir nok litt rotete, men;
Verden er slik som Morpheus beskriver det 1'eren, med maskiner som har tatt over, mennesker er batterier osv. Men det er ikke noen gjenværende mennesker. Menneskene er tilkoblet Matrix; og i dette Matrix'et er det slik som det er i 1'eren og 2'eren. Mennsken slåss for sin overlevelse og osv. Men dette er bare jo bare i Matrix, ikke det som virkelig skjer? Rotete ble det men.. :P
Slik jeg forstod det så "utlignet" Smith og Neo hverandre da Smith forsøkte å ta over Neo inne i Matrix under den siste slåssescenen. Det blir jo forklart tidligere i filmen at de er to "opposites" av hverandre eller noe.
Skal love dere at dette ikke er det siste vi hører fra matrix. De la jo opp til en slutt som de kan fortsette på, hvis de vil.....

tetra
tviler på at det kommer flere matrix filmer.det vill blir for domdt nesten.trur de fleste fikk intrykk av at neo døde.det blir liksom litt domdt vis det kommer en ny "the one"
samme som om pokemon skal begynne å leke teenage ninja turtles det :P

er det neo som spiller i en "kommende" matrixd film,så kanskje..
kommer ikke flere filmer. det er en triologi og brødrene sier det skulle være 3 og 3 ble det.
Det kommer ikke flere i følge brødrene ivertfall. kanskje de ombestemmer seg da.. hvem vet.
Men jeg syntes at de skulle laget en ny animatrix film. som forklarte litt til
Hadde vært digg hvis de tok en trilogi før Neo ble frigjort,akkurat som i Star Wars
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jeg tipper at når neo ble tatt opp i the source, ble han ført til nedbrytningsrommet for organisk avfall og uærbødig dumpet der for å bli til bensin, smøreolje eller noe annen gugge.
jeg tror det har noe med "....balance in the equation..."... hele poenget med at smith ble slik han ble, var jo at systemet måtte balansere neo, slik at det ble "likevekt"...
da neo innså dette i kampen mot smith, lot han seg overvinne. systemet måtte så balansere likningen, og derfor fjerne smith.

skjønner?

det er den beste teorien jeg har sett. takk.
Smith var et program som hadde å ødelegge Neo som mål, og når målet ble gjennomført ble han slettet.
Det var vel det at når neo var kobla til mainframen i 01, så hadde mainframen kontakt med neo.
Mainframen kunne ikke slette smith fordi han var et program som hadde blitt laget uten at den hadde styring over det, derfor, når smith tok over neo kunne den styre koden hans, så sletta mainfraimen alle smithene fordi den hadde koden til programmet/Viruset Smith.

likning teorien kan stemme den å.
Slik Jeg forsto det:

I begynnelsen var Smith en vanlig 'agent', men det var noe spesielt med ham. Dette kom frem i monologen han hadde til morpheus i første filmen.

I begynnelsen var Neo et vanlig menneske, men det var noe spesielt med ham. Han hadde spørsmålet 'What is the matrix' i hodet.

Neo ble ikke 'the one' før han døde og gjennopstod. Han hoppet 'inn' i smith og sprengte han i fillebiter. På det tidspunktet ble smith noe mer enn en 'agent'. Det ble hans oppgave å balansere 'the equation'.

Man kan se på Neo som '+10' og Smith som '-10', summen blir null.

Men dette visste ikke Smith. Han ravet rundt og kopierte seg selv, og lette etter formålet med sin eksistens.

Neo gikk rundt og var 'The One' og gjjorde sin 'Supermann Thing'.

På slutten i den andre filmen fikk Neo et valg av arkitekten. Enten gå inn til 'the source' for så og balansere likningen, la Zion gå til grunne og velge 21 personer som skulle gjennoppbygge Zion, eller redde Trinity og la likningen forbli ubalansert noe som ødelegger Maskin verdenen og samtidig la Zion bli ødelagt.

Neo valgte det siste.

Jeg tror det var Smith som var den ødeleggende faktoren i maskinverdene. Likningen var hele tiden balansert, men Begge (neo og smith) var så ekstreme i hver sin retning at verden/maskinverden ikke klarte og takle dette.

I tredje filmen så så vi bare the 'inevitable' som utfoldet seg. Angrepet på Zion (som ville skje uansett, og ingen kunne forhindre det). Og kampen mellom Neo og Smith.

Slik jeg ser det kunne Neo ha latt være og kjempet mot Smith, og det ville til slutt ha endt i et totalt kollaps av maskinverdenen, men det ville ha tatt lengre tid enn sentinellene hadde brukt på å ødelegge Zion, ergo begge hadde tapt. Ergo valgt Neo og kjempe mot Smith på sine egne premisser. og ikke på Maskinenes premisser (velget fra arkitekten) og han klarte og redde begge verdener, med den følgen at alle som vil forlate matrix'en ville ha mulig het.
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
Jeg sjønner ikke hvorfor maskinene ikke skøyt opp ett eller annet gjennom skyene sånn at de kunne ha brukt solen som strømkilde igjen, Neo og Trinity klarte no å komme seg igjennom, hvorfor skulle ikke maskiner klare det?
jeg har beklagelig nok ikke sett filmen enda, og når jeg sitter her og leser får jeg følelsen av at jeg ikke kommer til å skjønne en dritt av den.
Jeg sjønner ikke hvorfor maskinene ikke skøyt opp ett eller annet gjennom skyene sånn at de kunne ha brukt solen som strømkilde igjen, Neo og Trinity klarte no å komme seg igjennom, hvorfor skulle ikke maskiner klare det?
Vis hele sitatet...
EMP i skyene, du ser jo det når sentinelene detter ned når de kjører gjennom skyene, og it tillegg så funka ikke logos når de kjørte gjennom skyene

Overbruk av skyene
ne0: Når du først har en perfekt måte og skaffe strøm (mennesker) Hvorfor ville de gjøre noe annet? Dessuten tror jeg det krever mer enn et par solcellepanel på et par høye tårn til å gi strøm til maskinene. Og hvis maskinene har litt moral, så kanskje de holder menneskene i live bare som takk for at de skapte dem? Ikke vet jeg.
Er absolutt et tips å sjekke ut denne karen sin mening om matrix! http://matrix-explained.com

Bare et tips!
man blir gæren i hue av å lese for mye der... han som lagde siden hakke mye å gjøre
Hehe, gæren og gæren, det er iallefall mange interresante teorier der på den siden!
Equal <-> Balance det går opp i opp. Neo og Smith er like. de har forskjellige egenskaper, men de er like. de er like sterke, raske osv. MEN den store forskjellen er at Neo er et menneske og Smith er et program. de har på en måte samme egenskapene begge to, bare på forskjellige måter. Neo kan "kontrolere" maskinene, og Smith kunne konvertere et menneske i Matrix. begge sine krefter strakk seg utenfor Matrix. maskinene er programmer utenfor Matrix, og mennesker blir til programmer når de kobler seg til Matrix. det blir det samme. det går opp i opp. Equal <-> Balance det er likt. man må se den stooore sammenhengen. utgangspunktet i Matrix vil vel være: at alt skal være likt Equal <-> Balance (husk at alle forstår Matrix på sin egen måte... det er ingen som tolker Matrix på den samme måten)
men så igjen.... her er noe jeg tror alle har glemt: husker noe hvordan den 1. filmen begynte? jo; Neo sitter forran dataen sin og sover.... hvordan vet vi at han ikke bare drømmer alt sammen? det store sterke lyset er det øyeblikket han våkner? og når agentene henter ham inn for første gang, når Smith sier til Neo, eller Thomas Andersson, at det er vanskelig å snakke uten munn, og munnen til Neo bare lukker seg! åssen går det ann? ville det ikke da bare være for agentene å deformere både armer og bein på the One å slakte ham, istedet for å prøve å slå ihjel luft?!

for meg så gikk det opp et lys i dette øyeblikk... jeg satt meg direkte ned å skrev denne posten..... jeg tror at Matrix er en drøm.... Neo sitter fortsatt forran pc`en å drømmer alt sammen... han har antakelig lest bibelen eller no, og fått en slags "data-opplevelse" av bibelen.... for gjentatte ganger er det som om Matrix er dratt rett ut av biblen..... men som jeg har sagt til mange før: alle har sin oppfatning. det finnes ingen fasit svar.



ps: Seraph er ikke "vokteren" til the Oracle. Seraph tror. akkuratt som Morpheus tror på Neo, tror også Sreaph.
Dette viser bare at brødrene har klart det de ønsket...

INGEN VET HVA SOM skjedde...

Fighte scenen i starten av animatrix (når de kapper av klærne er rå) resten er jo ikke spec fet animasjon..... (Sa ikke at storyen ikke er genial...)
Opprinnelig postet av Telemnar
men så igjen.... her er noe jeg tror alle har glemt: husker noe hvordan den 1. filmen begynte? jo; Neo sitter forran dataen sin og sover.... hvordan vet vi at han ikke bare drømmer alt sammen? det store sterke lyset er det øyeblikket han våkner? og når agentene henter ham inn for første gang, når Smith sier til Neo, eller Thomas Andersson, at det er vanskelig å snakke uten munn, og munnen til Neo bare lukker seg! åssen går det ann? ville det ikke da bare være for agentene å deformere både armer og bein på the One å slakte ham, istedet for å prøve å slå ihjel luft?!

for meg så gikk det opp et lys i dette øyeblikk... jeg satt meg direkte ned å skrev denne posten..... jeg tror at Matrix er en drøm.... Neo sitter fortsatt forran pc`en å drømmer alt sammen... han har antakelig lest bibelen eller no, og fått en slags "data-opplevelse" av bibelen.... for gjentatte ganger er det som om Matrix er dratt rett ut av biblen..... men som jeg har sagt til mange før: alle har sin oppfatning. det finnes ingen fasit svar.



ps: Seraph er ikke "vokteren" til the Oracle. Seraph tror. akkuratt som Morpheus tror på Neo, tror også Sreaph.
Vis hele sitatet...
Seraph er vokteren av "that which matters most", dvs framtiden. Han sikrer at Neo når sitt mål som orakelet har laget: fred. Og den drømmeteorien er litt tynn, det hadde vært en ganske enkel måte for brødrene å lage en film "oi, alle de logiske bristene teller ikke! Det var jo en drøm".

Under avhøret var ikke Thomas frigjort, så agentene kunne manipulere ham som de ville, for de var utenfor the matrix, og han var en bit av det. Slik som de kan ta over normale mennesker så lenge de ikke er frigjort uten videre...
De kan derfor ikke gjøre dette med The One nettopp fordi han er en hacker. Han har brutt seg inn i the matrix og derfor gjelder ikke lovene der (some rules can be bent, some can be broken). Han og de andre fra Zion er ikke fanget, de er tappet inn.
nexus: Hmm... mye crap på den siden. Veldig mye kritikk på forsiden som bare var bullshit, manglet substans. Det er kanskje 1 eller 2 ting som jeg er enig i, men resten har de enten ikke tenkt over nok, eller det er faktisk helt feil. Matrix trilogien er uendlig komplisert, det meste blir svart på, man må bare være jævlig skarp! Jeg er på den annen side ganske enig i det med de tingene som på en måte starter en slags storyline, noe du forventer. Som Kid's story f.eks... fra animatrix, og skjeen han ga til neo i reloaded... wtf is that about? Han løp jo bare rundt og reloadet folka i kampen i zion. Men jeg regner med at disse enkelt tilfellene kan skyldes på press fra corporate executives som vil tjene masse penger.