Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4096
Hei, jeg kan plutselig ikke laste ned noen ting gjennom uTorrent lenger. Ingen torrents fungerer, selv om de har fler enn nok delere. Alle står bare på "Downloading 0.0%". På den nedre linjen står det "DHT: Waiting to log in", vet ikke om dette er relevant, husker ikke hva det står til vanlig. Tenkte kanskje det var noe galt med uTorrent, men prøvde Vuze og det funket heller ikke, akkurat samme problem.

Jeg bor i en studentbolig, og tenker kanskje at nettverksadminene her har stengt all torrent-trafikk eller noe slikt. Er det måte jeg kan bekrefte det? Evt er jeg veldig takknemlig for hjelp med hva annet som er galt. Føler meg ganske hemmet her. :P
i uTorrent -> Instillinger -> Bittorrent, i Protocol Encrypting så velger du "Forced" og tillater "incoming legacy connections"

Forsøk dette å rapporter tilbake.

Men ja, studentboliger kan blokkere torrenttrafikk gjennom sitt nettverk ... i så fall må du finne deg en Proxy eller VPN.
Dette er ikke så dumt heller med tanke på at da får du anonymisert deg selv også.
Trådstarter
11 0
Gjorde som du sa og restarta programmet. Men desverre ikke noe resultat.

Er litt noob, så Proxy eller VPN sier meg ikke så mye, men gjetter at det er en måte å kamuflere trafikken på? Noen tips til beste måte å gjøre dette på? Tenker også at det sikkert er lurt, dessuten får jeg da testa om det er dette som er problemet.
Har du prøvd Deluge? Men litt rart at de plutselig har blokkert torrent trafikk.

En VPN, slik som privatpersoner bruker, ruter trafikken din gjennom servere, slik at det ser ut som om du er et annet sted. Mange bruker det for å få tilgang til annet innhold, slik som Hulu, Netflix etc.
Proxy er noe lunde det samme, bare litt svakere sikkerhet(?)
Sitat av Emilnh Vis innlegg
Hei, jeg kan plutselig ikke laste ned noen ting gjennom uTorrent lenger. Ingen torrents fungerer, selv om de har fler enn nok delere. Alle står bare på "Downloading 0.0%". På den nedre linjen står det "DHT: Waiting to log in", vet ikke om dette er relevant, husker ikke hva det står til vanlig. Tenkte kanskje det var noe galt med uTorrent, men prøvde Vuze og det funket heller ikke, akkurat samme problem.

Jeg bor i en studentbolig, og tenker kanskje at nettverksadminene her har stengt all torrent-trafikk eller noe slikt. Er det måte jeg kan bekrefte det? Evt er jeg veldig takknemlig for hjelp med hva annet som er galt. Føler meg ganske hemmet her. :P
Vis hele sitatet...
Dem er ikke så glade i at du bruker nettet til torrent traffik. Husker selv jeg fikk smekk på pung av ett anonymt Teknisk Naturvitenskaplig Universitet i Midt-Norge, da jeg belastet deres linjer gjennom studentbolignettet. De stengte nettet mitt i en uke, etter det begynte jeg å ta hensyn til de andre som bruker nettet og ikke bare meg selv.
Det samme har skjedd med meg. For noen dager siden fikk jeg problemer med å laste ned torrents og det har jeg fortsatt. Har aldri opplevd noe tidligere, har lastet ned hundrevis av filmer før men nå vil ingen lastes ned,
Laster du ned fra en lukket torrentside? Altså en side hvor man må være medlem for å laste ned?
Trådstarter
11 0
Bruker ikke lukkede torrentsider nei. Dette er veldig rart. Plutselig får jeg lasta ned litt. Men bare en eller to torrents, med betydelig redusert hastighet, mens andre står helt stille. Nede til høyre får jeg nå et "fareskilt" det det står "no incoming connections". Har prøvd flere VPN-klienter, men nå bruker jeg ingenting og dette skjer. Merkelig.
Åpne CMD, skriv ipconfig, finn Standard Gateway, skriv det inn i nettleseren. Da kan du logge deg på ruteren. Om det står hva ruteren heter så kan du prøve å finne ut standard brukernavn og passord for å logge deg inn der hvis det ikke er endret. Finner sikkert noen innstillinger du kan rote med.
Last ned (Bittorren) Last ned fra http://thepiratebay.se/

Sitat av Handy andy Vis innlegg
Last ned (Bittorren) Last ned fra http://thepiratebay.se/
Vis hele sitatet...
BitTorrent
You are pointless :)
Hadde problem med og laste ned fra bittorrent, lastet ned utorrent så gikk alt bra
Jeg hadde problemer med Utorrent, lastet ned BitTorrent funka det hos meg :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Åpne CMD, skriv ipconfig, finn Standard Gateway, skriv det inn i nettleseren. Da kan du logge deg på ruteren. Om det står hva ruteren heter så kan du prøve å finne ut standard brukernavn og passord for å logge deg inn der hvis det ikke er endret. Finner sikkert noen innstillinger du kan rote med.
Vis hele sitatet...
Ja, du kommer deg sikkert langt med det i et studbynett, tipper det er routingadressen til vlanet.
prøv å pause og dereter starte ned lastingenigjen det hjelper til meg.
Trådstarter
11 0
Mkvarner: Prøvde dette, men kommer ingenvei.

Nå har jeg eksperimentert litt, og prøvd med diverse VPN-er. Det virker som noen av de fungerer, selv om de med nogen lunde ålreit hastighet er betalingsprogrammer. Det som også er litt rart er at med en gang nedlastningen i uTorrent er i gang, så kan jeg skru av VPN og nedlastningen fortsetter. Kanskje de rett og slett blokkerer selve tilkoblingen og ikke trafikken på en eller annen måte? Noen som har peil på hva dette kan være? Evt; er det noen som vet om en decent gratis VPN-tjeneste? VPN er sabla dyrt.