Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2076
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har vært borte fra skolen i en stund og levert falsk legeerklæring pga jeg ofte er hoss legen å ikke har råd å betale for dette.. hvor stor sjans er det for at dem finner ut? har noen av dere gjort dette? vet det er svært alvorlig men jeg ville slett ikke få 10% pga depresjon
Det du gjør nå går bare utover folk som har virkelige sykdommer. Det har alltid vært bygd på tillit, og når individer føler at sannheten ikke strekker til for å få en gyldig sykemelding - så hjelper du bare til at det blir strengere krav.

Tenk så enkelt det kunne vært å bare ringe inn når man er syk. Istedet må man reise til legen for å få legeerklæring når man er syk fordi folk har utnyttet systemet.

Og nå driver man med falske legeerklæringer.

Håper systematisk svindel som dette blir straffet
Om du faktisk er deprimert og går til lege/behandler for det så sørg for at du har en ekte legeerklæring neste gang. Siden du alt har levert en falsk en så får vi håpe for din del at det går greit. Men du kan jo ryke på tilfeldigheter eller stikkprøve. Du er neppe den første eller eneste som har hatt denne ideen, og mtp kalenderen så kan det jo tenkes at skolen har litt lavere terskel for kontroll nå i mai måned?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvordan er det de skjekker om det er legit eller falsk?
Tror ikke det er noen sikkerhet hos skolen. Ser på erklæringen og underskriften. Men blir du tatt blir det stress
Hvis de får mistanke om at den kan være falsk, ringer skolen legekontoret og undersøker om det faktisk er skrevet en slik erklæring. Det tas sikkert også stikkprøver.
Jeg vil tippe at noe av de mest sannsynlige de kan ferske legeerklæring på, det er språk og skrivemåte. En annen ting er stempel, hvordan fikk du det til?

Du skriver at du er så ofte til legen at du ikke har råd til å betale for en ekstra time. Frikortgrensen ligger på 2369 kr, det er grovt sett maksbeløpet du ender opp med å betale totalt i løpet av et år. Så jeg synes ikke at det argumentet er særlig stødig, men nå kjenner jeg heller ikke til din situasjon.

Som du nok innser nå så er de potensielle konsekvensene betydelig større enn hva det er verdt. Men det som er gjort, det er gjort. Nå er det bare å ta lærdom av ens feil og håpe på det beste