Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4994
Hei

Jeg skal til Tromsø snart. Reiser fra Gardemoen. Reiser med Norwegian. Tenkte å ta med vorsmateriale. Er det lov å ta med feks en hel flaske captain morgan i håndbagasjen? Hvordan er reglene for dette? Blir like usikker hver gang jeg skal ut å reise..

Og er det noen fine gjemte perler i Tromsø som bør sjekkes ut? Hvordan er utelivet? Hvilken nattklubb/bar er å anbefale? Housemusikk er å foretrekke, og gjerne et sted hvor man kan sette seg ned å snakke uten å måtte skrike i øret på andre
Sist endret av ~Angelica; 2. november 2015 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får ikke med deg slikt igjennom håndbagasjen.

Maks 1dl med drikke gjennom kontrollen.
De godtar også tomme flasker som du kan fylle med vann når du har gått igjennom sikkerhetskontrollen.

Et enkelt googlesøk ville fortalt deg det også.
Hmm.. okei. Da får jeg heller ta noen shots på dassen. Skal jo ikke ha vann i flaskene akkurat...
Sist endret av ~Angelica; 2. november 2015 kl. 13:03.
Om du finner deg en flaske som inneholder 100ml, så kan du jo ta med 100ml sprit av valgfri type.
Så kjøper du bare en brus på kiosken etter kontrollen.
http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/90235117/

Og ja du kan ta med flere... har hatt med 5 stk som regel uten problem de siste årene...

Det er maks 100 ml PER FLASKE og så mange du får plass til i 1 liters pose...
Sist endret av gekko4u; 2. november 2015 kl. 15:37.
Pjall på flyplassen før avgang, legg flaska i cargo-bagasjen (hvis du ikke reiser kun med håndbagasje da)
Du kan ta med 5 liter alkohol under 70% i innsjekket baggasje. kilde: http://luftfartstilsynet.no/avdeling...ende_medisiner
Sjekk inn en liten bag med godt pakka drikke - enklaste, billigaste, og ikkje minst lovlig.
Reiser med kun håndbagasje, så det eneste alternativet er vel 100ml beholdere(?) Sjekker de innholdet i sikkerhetskontrollen? Tenkte å kjøpe cola på kiosken etter kontroll og blande ut før jeg går ombord, hvis de ikke sjekker det da.. tusen takk dere! ��
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Reiser med kun håndbagasje, så det eneste alternativet er vel 100ml beholdere(?) Sjekker de innholdet i sikkerhetskontrollen? Tenkte å kjøpe cola på kiosken etter kontroll og blande ut før jeg går ombord, hvis de ikke sjekker det da.. tusen takk dere! ��
Vis hele sitatet...
Håndbagasjen må du jo sende gjennom sikkerhetskontrollen, og de vil mest sannsynlig oppdage det (de oppdager væske på skjermen). Så og si hver gang jeg har hatt med beholdere med væske har bagasjen blitt sjekket. Til og med engangslinser.

Med tanke på at de er veldig paranoid for eksplosiver (eller giftige stoffer) i form av væske, sier det jo egentlig seg selv.

Edit: Skjønte først nå at du mente "å sjekke fysisk", altså åpne og sjekke hvilken væske det er. Her er jeg litt usikker.
Sist endret av Lacertosus; 3. november 2015 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er de i tvil kan du vel bli bedt om å åpne det og smake på det, faktisk. Men det gjør vel ikke noe med en shot?
Kjøp alkoholen etter du har gått gjennom sikkerhetskontrolen. Da er det billig og du kan ta den med deg på flyet uansett hvor mye det er.

De lar deg ikke drikke på typiske SAS og mange Europeiske reiseselskap da, så du må smugdrikke.
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Reiser med kun håndbagasje, så det eneste alternativet er vel 100ml beholdere(?) Sjekker de innholdet i sikkerhetskontrollen?
Vis hele sitatet...
Fra avinor.no:
  • Væske i beholdere som rommer inntil 100 ml. (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
  • Alle beholderne må få plass i én gjennomsiktig en-liters pose
  • Kun en 1-liters pose er tillatt per reisende
Som vil si at du kan ta med så mange beholdere som rommer <= 100ml som du får plass til i én plastikkpose.
Jeg har aldri opplevd at innhold blir sjekket på innenlandsfly, men jeg regner med det er sannsynlig at det kan forekomme.
Edit: Altså, ja, beholdere.

Sitat av bacardi Vis innlegg
du kan jo prøve å hooke deg opp med hu løse fitfager bloggeren? skikkelig hoe hun der.
Vis hele sitatet...
Hva har hun med denne tråden å gjøre?
Sist endret av Zepur; 3. november 2015 kl. 20:20.
Sitat av Picard Vis innlegg
Kjøp alkoholen etter du har gått gjennom sikkerhetskontrolen. Da er det billig og du kan ta den med deg på flyet uansett hvor mye det er.

De lar deg ikke drikke på typiske SAS og mange Europeiske reiseselskap da, så du må smugdrikke.
Vis hele sitatet...
Har enda tilgode å oppleve en flyplass i Norge hvor det er billig. Som regel er det jo svindyrt.
Smugle meg seg flere glass med øl fra tapp virker også lite hensiktsmessig. Tviler på at du får kjøp øl på flaske uten at de fjerner korken.

Klart de lar deg drikke på SAS og andre europeiske flyselskap. De selger jo øl, vin og brennevin ombord.
Om de blir veldig happy om drikker medbrakt er heller tvilsomt, men bland medbrakt med cola kjøpt i kiosken. Problem løst.

Har lite tro på at det ikke er lov å ta med alkohol i håndbagasjen så lenge beholderene er mindre enn 100ml og får plass i en literspose. Kan jo godt være de sjekker innholdet, men kan aldri tenke meg at det skal by på problemer. Parfyme f.eks er jo svært mye mer brennbart enn en skvett vodka.
Når jeg tenker meg om, så blir det litt stress å ta med 100ml beholdere, men hadde vært rimelig ålreit med noen slurker på flyet.. :P Tror jeg heller mixer et par drinker på wc før sikkerhetskontrollen, haha

Det er vel heller ikke noen mulighet å handle alkohol på taxfree når man reiser innenlands...(?)

Sitat av bacardi Vis innlegg
du kan jo prøve å hooke deg opp med hu løse fitfager bloggeren? skikkelig hoe hun der.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden drar du dama inn i denne tråden? lol... Sykt random. Jeg reiser ikke til Tromsø for hook ups
Sist endret av ~Angelica; 3. november 2015 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor drikker du ikke bare før du reiser til flyplassen og/eller på vei til flyplassen? Ser ikke noe poeng i å sitte å drikke medbrakt før sikkerhetskontrollen. Du må jo være på flyplassen i tålig god tid før uansett om du går gjennom sikkerhetskontrollen eller ikke.

Det er ikke taxfree i innenriksterminalen.
Om du planlegger å shotte før flyet, husk at flyselskapene kan nekte åpenbert berusede personer å fly. Vet ikke hvor streng de enkelte flyselskapene er, mrn kan være greit å tenke på.
Ja, jo. Får vel ha et lite vors for meg selv på toget også da. :P hehe.. Jeg er på flyplassen 1 time før flyet går, og hvis det ikke er lang kø, vil det forhåpentligvis gå fort med kun håndbagasje.. da har jeg vel noen minutter til rådighet for noen slurker. Nei nei, skal passe på. Har jo ikke tenkt å drikke meg drita heller.. tenkte det ville vært godt med litt. Det finner jeg ut av
Sist endret av ~Angelica; 3. november 2015 kl. 22:31.