Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4912
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God helg til alle og enhver

Lurte på om noen kunne anbefale en vaporizer som passer godt til å bruke med hasj. Leter etter en modell som er enkel å bruke og kan kjøpes i Norge (nett eller butikk). Så ett innlegg for noen dager siden om noen som spurte om noe lignende, og at en av de som svarte abefalte Pax3. Dette er akkuratt typen jeg er ute etter, men jeg syntes prisen var litt i det meste laget (3 745,- hos Shangri-La). Finnes det litt billigere alternativer?
Pax er ikke spesielt bra vaporizere for prisen og hvis du bestiller fra utlandet sparer du hvertfall 1/3. Har aldri hørt at noen har fått problemer med en ubrukt uåpnet vaporizere i posten.
Vaporizer:
https://www.aliexpress.com/wholesale...=yocan+magneto

Lage innhold til vaporizer:
https://www.youtube.com/watch?v=QGeZw99CXiU

Dette har vært en gamechanger for meg...
@domingo
Så den dyreste delen blir da rettetangen?
Kan det fungere å bruke vanlig hasj hvis kvaliteten er god nok, og hvordan er kvaliteten på yocan vaporizere? Trenger man noe annet enn en yocan vaporizer og en sånn wax atomizer?
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tips, men jeg skulle helst hatt noe som jeg kunne fått tak i innenlands. Det er vel ulovlig å importere slike vaporizere fra utlandet (aliexpress, Amazon, Ebay, o.l.), siden de blir brukt til cannabis? Jeg er redd for at pakken aldri kommer frem og at onkel blå dukker opp uannosert på døra noen måneder senere med spørsmål om hvorfor jeg har bestilt en vaporizer og hva jeg hadde tenkt til å bruke den til. Hva hvis de i tillegg har ransakelsesordre og endevender hele huset? Hvis jeg bestiller noe sånt i posten holder jeg meg edru i en god stund i forveien og oppbevarer aldri noe ulovlig i huset, bare for å være på den sikre siden, om onkel kommer på besøk. Men siden jeg midlertidig bor hos foreldrene mine til jeg får en fulltidsjobb, hadde dette uansett vært en jævlig pinlig situasjon, for å si det mildt.
Bruker utstyr er ikke ulovlig og jeg har aldri hørt om problemene du snakker om. Slapp av. Bestill deg en vaporizer fra utlandet.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt vaporizere, rullepapir, piper, digital vekter og test-kits fra utlandet, og jeg har urent rulleblad (narkotika) har aldri fått noen problemer pga noen av de tingene jeg har bestilt.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
@domingo
Så den dyreste delen blir da rettetangen?
Kan det fungere å bruke vanlig hasj hvis kvaliteten er god nok, og hvordan er kvaliteten på yocan vaporizere? Trenger man noe annet enn en yocan vaporizer og en sånn wax atomizer?
Vis hele sitatet...
Fikk en veldig OK tang på Ali for en billig penge også, med temperaturinnstilling. Det går fint å rense coilene med isopropanol. Det koster også bare en $10-ish for en pakke med fem. Jeg har stacka opp en del. Jeg har brukt min i et par mnd nå, etter å ha forsøkt ulike varianter. Denne virker som om har god kvalitet og faktisk er et ikke-piratprodukt. Funker nok dårlig med vanlig hasj. Men det er skikkelig enkelt å lage olje med den teknikken og avkastningen bli god! Det eneste er at det blir veeeldig tilgjengelig å ta seg en god blås. Det nærmeste jeg har kommet ordentlig stealth-røyking, og jeg har lett en stund etter gode løsninger
Veldig interessant!
Alltid på utkikk etter billige løsninger jeg kan hive etter hvert siden jeg reiser mye.
Den absolutt beste jeg har testet er Mighty fra Storz & Bickel. Med doseringskapsler er den veldig bra til både grønt og brunt.
Sitat av domingo Vis innlegg
Vaporizer:
https://www.aliexpress.com/wholesale...=yocan+magneto

Lage innhold til vaporizer:
https://www.youtube.com/watch?v=QGeZw99CXiU

Dette har vært en gamechanger for meg...
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpsomme linker hvordan syns du den vaporizern der er mtp varme? Har merka meg st en god del vaporizere produserer meget varm luft. Mulig det er for hly temperatur

Sitat av Odd Vis innlegg
Den absolutt beste jeg har testet er Mighty fra Storz & Bickel. Med doseringskapsler er den veldig bra til både grønt og brunt.
Vis hele sitatet...
Hvordan var mighty mtp varmen? Ble det for varm luft?
Sist endret av Hjelm1; 29. januar 2019 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De fleste vaporizere gjør luften varm. Det finnes glass som passer de mest kjente vaporizere slik at en kan bruke vannkjøling eller forlengere for å kjøle.

Det er ikke så mye som skal til. Jeg bruker en sånn forlenger til en Arizer Argo og den er bare 3-4 cm lengre men den kjøler ned dampen nok til at astmaen ikke slår seg på og smaken blir veldig mye bedre.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hvordan var mighty mtp varmen? Ble det for varm luft?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt en mighty nå i snart 3 måneder, og er veldig fornøyd med den. Syns ikke varmen er noe problem, og halsen eller lungene mine reagerer ikke noe på den. Høyeste temp jeg kjører er på 205C, men om det blir noe problem så får du jo alltids tak i en adapter så du kan kjøre den gjennom vann, da blir den enda mildere på halsen.

Av vapene jeg har synes jeg MFLB'en er den "værste" på halsen og lungene, men det er ikke mye. Litt hosting i etterkant, men ikke noe gale. Ser at folk her inne ser etter billigløsninger på vaporizere, dette vil jeg sterkt fraråde. Selvom produktet er billig, og fungerer bra betyr det ikke at produktet er bra for deg. De kan ofte produsert med billig plastikk som ikke er å anbefale å innhalere. Til og med store selskaper som Snoop Dogg sin "G-Pen" er ikke å anbefale ettersom brukere har funnet smeltet plastikk inni vaporizeren.

Nå sier jeg ikke billig vaporizer = helsefarer, men gjør litt research på dem før du kjøper.

Han her lager forresten adaptere til omtrent alle vaporizere du finner, og om ikke så kan han sikkert lage custom til deg.

https://www.ddavemods.com/
Sist endret av Tripstil; 29. januar 2019 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En annen billig vaporizer til hasj er Dynavap modell M. Det er er en butan vaporizer som må varmes med en stormlighter.
Denne er det mange som bruker med hasj og den er veldig billig. Kvaliteten og designet er veldig bra men problemet er kanskje at mange stormlightere ikke varer så lenge alt ettersom kvaliteten på gassen som blir fylt.

Dynavap blir også varm og har mange løsninger for kjøling. Selv løser jeg det med å trekke veldig sakte. Da blir det ikke så varmt og det er dessuten den beste teknikken for å få de fyldigste trekkene.

Har egentlig bare vært borti en vaporizer som ikke blir varm og det er Aromed men den er på mange måter for spesielt interesserte og ikke noe jeg vil anbefale. Hvis det er viktig med en vaporizer som ikke blir varm uten noe ekstrautstyr ville jeg kanskje prøvd et forum som heter fuckcombustion
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hvordan var mighty mtp varmen? Ble det for varm luft?
Vis hele sitatet...
Hasj vaper jeg på 200-210 grader som er max temperaturen på mighty, de eneste gangene jeg syns det kan være litt ubehagelig er hvis jeg tar skikkelig store «magedrag.»

Weed bruker jeg å vape på 170-190 grader, veldig smooth vape.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Støtter Arizer argo. Relativt kompakt og god.
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av domingo Vis innlegg
Funker nok dårlig med vanlig hasj. Men det er skikkelig enkelt å lage olje med den teknikken og avkastningen bli god!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! Kunne du utydype akkuratt dette litt mer? Går det ann å utvinne olje fra hasj? Jeg har kjøpt hasj i de vanlige områdene i Oslo et par ganger. Fargen har vært grønn(ish) og ganske tørr. Lukten var omtrent det samme grønt/plante. Til tross for dette var ikke misfotnøyd med effekten, funket like bra som alltid Hvordan gjør man slikt om til olje? Og kan en slik olje eventuelt brukes i vaporizere hvor det står at de passer til "oils" eller "wax" eller "resins"?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går fint å bruke en finmasket rist, bakepapir og en rettetang. Men du kaster jo bort en del av flisa.
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av domingo Vis innlegg

Lage innhold til vaporizer:
https://www.youtube.com/watch?v=QGeZw99CXiU

Dette har vært en gamechanger for meg...
Vis hele sitatet...
Overse gjerne det forrige svaret jeg la igjen, jeg hadde ikke sett på denne linken da, beklager det. Videon var enkel å følge, men jeg har et par spørsmål. Hvordan fikk han det brune av bakepapiret når det er såpass klissete? Produktet som er igjen på på bakepapiret, er dette del man kaller wax, og kan dette brukes i vaporizere som er designa til å brukes med wax? Er dette virkelig verdt det, i forhold til verdi, hvis han gikk fra et produkt som veide 1 gram til 0.45 gram? Lurer ærlig, setter pris på alle svar.
Har ikke så peiling på andre ekstrakter enn hasj men vet man får kjøpt silikon redskaper for å håndtere og oppbevare slikt. Tipper du finner slikt på ebay eller amerikanske nettbutikker men du kommer sikkert et stykke med en slikkepott i silikon fra Ikea.

Når du presser hasj får du olje. Om det er verdt det spørs jo hva du ønsker å oppnå? I forhold til hasjen du har tilgang til vil jeg si at forslaget til domingo er det eneste rette. Det er en forutsetning for at det skal være en positiv opplevelse å vape hasj at hasjen er god og skikkelig oljete og det er tydeligvis ikke den du har tilgang til for tiden. Restene av hasjen kan du bruke til å lage cannabutter eller kanskje helst en tinktur. På den måten kommer du ikke til å bruke mer kroner på hasj enn du allerede gjør.
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vaporizeren jeg har sett for meg (ganske rimelig, liten og lett, enkel å bruke, kan brukes med hasj produkter) er en som heter Dr. Dabber Ghost Titanium Wax Vaporizer. I beskrivelsen står det blant annet "perfect for vaporizing your favorite waxy oils... comes with ghost wax atomizer, mouthpiece, wax storage container, dab tool...". Spørsmålet mitt er da, til domingo og alle andre hjelpsomme brukere som hittil har tatt tid til å svare på innlegget: høres dette ut som en vaporizer som er forenelig med det endelige produktet i youtube videoen, ett hasj produkt som er en ganske hard og voks-lignende substants?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Overse gjerne det forrige svaret jeg la igjen, jeg hadde ikke sett på denne linken da, beklager det. Videon var enkel å følge, men jeg har et par spørsmål. Hvordan fikk han det brune av bakepapiret når det er såpass klissete? Produktet som er igjen på på bakepapiret, er dette del man kaller wax, og kan dette brukes i vaporizere som er designa til å brukes med wax? Er dette virkelig verdt det, i forhold til verdi, hvis han gikk fra et produkt som veide 1 gram til 0.45 gram? Lurer ærlig, setter pris på alle svar.
Vis hele sitatet...
Det er bare å skrape det av med feks en ren teskje. Personlig mener jeg det er verdt det. Merker beholdningen faktisk varer lengre.
...står da på siden til DR.Dabber at den er til "oils and waxes". Er en gammel tråd om Dr.Dabber på fuckcombustion.com.
Tror du finner ut veldig mye av det du lurer på hvis begynner å google på engelsk.
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
...står da på siden til DR.Dabber at den er til "oils and waxes". Er en gammel tråd om Dr.Dabber på fuckcombustion.com.
Tror du finner ut veldig mye av det du lurer på hvis begynner å google på engelsk.
Vis hele sitatet...
Jeg søker alltid på engelsk, får vanligvis flere og bedre resultater på den måten, har jeg opplevd. Skal sjekke ut siden du nevner. Hovedproblemet er at jeg ikke forstår om det jeg ser i denne videon som domingo linker til er en oil / wax som kan røykes i Dr. Dabber pennen?
Anonym bruker
"Fortvilet Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av domingo Vis innlegg
Det er bare å skrape det av med feks en ren teskje. Personlig mener jeg det er verdt det. Merker beholdningen faktisk varer lengre.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for tipset! Noen teorier om hvorfor beholdningen varer lenger når man går fra 1 til 0.45 gram produkt?
Har lenge tenkt på å lage noe lignende ut av dette selv så dette må prøves!
Noen som har erfaring med å lage dette om til Ejuice og bruke det i en kraftig mod med Sub-ohm eller RDA tank?
Har sjekket litt og vet det skal være mulig å mixe dab laget på måten som vist i youtube videon, og forsiktig smelte og røre det inn i en blanding av VG/PG olje, men litt usikker på hvordan effekt blir på dette? Litt rett for at mye av thc'en ikke kommer til å bli utnyttet spesielt da i en sub-ohm tank...

Noen erfaringer med dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, takk for tipset! Noen teorier om hvorfor beholdningen varer lenger når man går fra 1 til 0.45 gram produkt?
Vis hele sitatet...
bumps.

Det er, imo, en helt annen high, som peaker etter ca en halvtime og sitter 2-3. Dét, etter tre hits på vapen, vil anta det tilsvarer sånn ca. 0.05. Gidder ikke regne på det nå, men...