Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 170128
Sitat av L3gioN Vis innlegg
.. Sekken deres ligger på bakken!
Vis hele sitatet...
Nope, bare de gamle 8-slottene.
Sitat av Claryn Vis innlegg
D: Prøvd i hele dag i reinstallere DayZ på laptopen, men får kun Bad Verson. Prøvd med DayZCommander, manuell installasjon den Six greia.. Nothing o:
Vis hele sitatet...
Hva er det som skjer?
Reinstallert Arma 2 og OA men får kun "bad verson" hver gang. Uansett om jeg bruker DayZCOmmander, manuell instalasjon eller den six greia. Prøver MANGE forskjellige severe -.-

Uansett fra hva gjør blir beta patch 2548 installert -.-
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Tviler.
Skjedd utallige ganger at sekken er borte. Lagt den fra meg for å plukke opp en større en. Når jeg da skulle ta ut tingene av den gamle som skulle ligge på bakken, var den borte.
Minner om at Arma 2 er i beta.
Vis hele sitatet...
Du må først overføre frå din sekk til den større sekken på bakken, så ta den opp.
Sitat av bronze Vis innlegg
Du må først overføre frå din sekk til den større sekken på bakken, så ta den opp.
Vis hele sitatet...
Alltid gjort det på denne måten. 50% av gangene blir sekken min borte.
Hey folkens! Jeg er ny på DayZ.. fikk just instalert det. Hvilken server spiller vi på og er det en egen VT/TS? Vil gjerne joine en gruppe slik at jeg kan få litt hjelp til å starte
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av EoN Vis innlegg
Noen som har ekstra NVG?
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva "NVG" er for noe?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Kan jeg spørre hva "NVG" er for noe?
Vis hele sitatet...
Nightvision Goggles.
Noen som vil ha masse våpen? Fant en camp nesten helt åpent xD http://dayzdb.com/map#6.044.072 I skoglinjen oppe til venstre fra det fjellet.(Norway 22) (Har merket det)
PÅ Private Hive server, som AWA, er BattleEye installert? SÅ om man blir bannet der blir man bannet på ALLE servere?

Betyr det at en admin på en server can global banne en spiller?
Sitat av Claryn Vis innlegg
PÅ Private Hive server, som AWA, er BattleEye installert? SÅ om man blir bannet der blir man bannet på ALLE servere?

Betyr det at en admin på en server can global banne en spiller?
Vis hele sitatet...
Server admin har ikke noe med BattleEye å gjøre, så nei, en 10åring kan ikke banne deg globalt
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Server admin har ikke noe med BattleEye å gjøre, så nei, en 10åring kan ikke banne deg globalt
Vis hele sitatet...
Men hvordan blir da hackere bannet på servere som har BattleEye installert? Gjør den noe forskjell i det heletatt? Hvordan ser man om serveren er sikker med BE?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Men hvordan blir da hackere bannet på servere som har BattleEye installert? Gjør den noe forskjell i det heletatt? Hvordan ser man om serveren er sikker med BE?
Vis hele sitatet...
Servere med Battleye skrudd av vil bli blacklisted.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer BE da? Om man ikke banner manuelt, er det vel et automatisk system? HVordan klarer da BE å se om en spiller spawnet inn en Makarov? Vil si at 50% av alle DayZ spillere hacker. Det må jo være noe galt med BE.

Det der er jo servere koblet til den offentlige databasen. Hvordan vet jeg at de Private serverne jeg kobler på er sikre?
Sist endret av Claryn; 31. august 2012 kl. 18:00.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hvordan fungerer BE da? Om man ikke banner manuelt, er det vel et automatisk system? HVordan klarer da BE å se om en spiller spawnet inn en Makarov? Vil si at 50% av alle DayZ spillere hacker. Det må jo være noe galt med BE.

Det der er jo servere koblet til den offentlige databasen. Hvordan vet jeg at de Private serverne jeg kobler på er sikre?
Vis hele sitatet...
BE er automatisk som kicker/banner. Det er ikke så lett å spawne ting nå lenger. En kompis av meg lagde script i cheat engine for litt under en uke siden. Funket flott for han, men når BE oppdaterte til 1.169 så ble han global bannet for å spawne et vindu.

Det er mange som hacker, uheldigvis da det er så lett. Blir mye vanskeligere når DayZ blir standalone. Heldigvis så er det veldig mye scams ute nå, som stjeler CD-keyen din om du laster ned en "fake" hack. Også selger de den videre på hackerforum (se www.battleye.com for mer info)

Ikke spill på privatservere? Eller sjekk at de har den nyeste BE versjonen som står når du logger inn.
Sitat av Xernox Vis innlegg
BE er automatisk som kicker/banner. Det er ikke så lett å spawne ting nå lenger. En kompis av meg lagde script i cheat engine for litt under en uke siden. Funket flott for han, men når BE oppdaterte til 1.169 så ble han global bannet for å spawne et vindu.

Det er mange som hacker, uheldigvis da det er så lett. Blir mye vanskeligere når DayZ blir standalone. Heldigvis så er det veldig mye scams ute nå, som stjeler CD-keyen din om du laster ned en "fake" hack. Også selger de den videre på hackerforum (se www.battleye.com for mer info)

Ikke spill på privatservere? Eller sjekk at de har den nyeste BE versjonen som står når du logger inn.
Vis hele sitatet...
møter bare flere og flere hackere selv, så er nok ikke vanskeligere, virker som hackerne ligger foran BE siden BE ikke akkurat er VAC
Sitat av Leikeland Vis innlegg
møter bare flere og flere hackere selv, så er nok ikke vanskeligere, virker som hackerne ligger foran BE siden BE ikke akkurat er VAC
Vis hele sitatet...
VAC har jeg dårlig erfaring med. Bannet fra MW2 pga for høy k/d og for mange headshots qs ftw. Heldigvis forsto jeg at det er kun BF som er et ordentlig skytespill.
Det BE gjør er å finne de mest åpenbare hackene, for å så banne hackeren en dag etter hackeren har gjort skade. BE alene har ikke sjangs til å beskytte servere ordentlig.
Jeg har blant annet installert et tredjepartsprogram som finner mange flere hackere og banner dem. Det er også lurt å ha noen flinke administatorer.
Sitat av AWA Vis innlegg
Det BE gjør er å finne de mest åpenbare hackene, for å så banne hackeren en dag etter hackeren har gjort skade. BE alene har ikke sjangs til å beskytte servere ordentlig.
Jeg har blant annet installert et tredjepartsprogram som finner mange flere hackere og banner dem. Det er også lurt å ha noen flinke administatorer.
Vis hele sitatet...
også mange bedritne admins der ute med litt happy triggerfinger for kick/ban/passord på server wipa en klan en dag, tok mindre enn 1min før det var passord så de kunne hente bilene sine og banne meg ^^ f*tter.
Begynner å jævlig dritt lei av den installasjonen nå. Fått tilbake laptopen fra rep. så måtte installere på nytt. Har nå reinstallert Arma 2 3 ganger på grunn av samme feil.

Installerer dayZ med DayZCommander og nyeste patch, men av en eller annen grunn installerer den en eldgammel beta-patch. Selv om jeg manuelt laster ned nyeste og installerer, står det ingame at jeg har en gammel verson.

Halp pliz?
Sikkert et helt teit spørsmål, men hvordan skriver jeg noe i den offentlige/lag chatten? I arma 2.
Trykker på "-" og gytter channels med ";" og ":" ,men, andre kan ikke se den med mindre de er nærme :P
Sist endret av Ravn111; 1. september 2012 kl. 21:26.
OG HVA FAEN ER PROBLEMET MED AT ALLE SKYTER SINE EGNE TEAMMATES? Blir piss sur
Sitat av Alger Vis innlegg
OG HVA FAEN ER PROBLEMET MED AT ALLE SKYTER SINE EGNE TEAMMATES? Blir piss sur
Vis hele sitatet...
Teammates? det er ingen som er på lag i DayZ da...
Noen som spiller nå? Kunne trengt litt hjelp, blør ut og har av ennelerannen grunn fått wipet all ammo/bandages og misc fra inventory.
Lite keen på å miste våpenene og fordi jeg ikke kan bandasjere meg selv
Sitat av Alger Vis innlegg
OG HVA FAEN ER PROBLEMET MED AT ALLE SKYTER SINE EGNE TEAMMATES? Blir piss sur
Vis hele sitatet...
Ingen som er på lag. Du kan spille med noen venner så kan dere være på lag, men aldri stol på noen du ikke kjenner.
Sitat av EoN Vis innlegg
Noen som spiller nå? Kunne trengt litt hjelp, blør ut og har av ennelerannen grunn fått wipet all ammo/bandages og misc fra inventory.
Lite keen på å miste våpenene og fordi jeg ikke kan bandasjere meg selv
Vis hele sitatet...
Løp til kysten og dø der. Spawn -> løp og hent tinga dine.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Ingen som er på lag. Du kan spille med noen venner så kan dere være på lag, men aldri stol på noen du ikke kjenner.
Vis hele sitatet...
Ikke stol på folk du kjenner heller. Spilte med min bror, som satt på rommet sitt under mitt. Jeg fant en AS50 - BOOM! så døde jeg. Der sto broren min og tok AS50'en min
Bra at ingen fikk med seg at Alger spiller ARMA2.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ikke stol på folk du kjenner heller. Spilte med min bror, som satt på rommet sitt under mitt. Jeg fant en AS50 - BOOM! så døde jeg. Der sto broren min og tok AS50'en min
Vis hele sitatet...
Haha kan si jeg har vært litt slem selv.

Skøyt en kompis (litt med uvilje) han brakk beina så hadde bare jeg morfin. Jeg la den langt foran på veien og tvang han til å krype etter den haha
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Bra at ingen fikk med seg at Alger spiller ARMA2.
Vis hele sitatet...
For øyeblikket er det ganske vanskelig å spille DayZ uten å spille Arma2.
Virker ikke som det går ann å spille DayZ for tiden, har dødd 5 ganger av hacker teleport i de siste 3 dagene, har BE så liten peiling? virker som hele BE er 1 mann med halvt keyboard.
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Virker ikke som det går ann å spille DayZ for tiden, har dødd 5 ganger av hacker teleport i de siste 3 dagene, har BE så liten peiling? virker som hele BE er 1 mann med halvt keyboard.
Vis hele sitatet...
Spill på private servere som har noen tiltak som gjør at det blir vanskeligere for hackere. F.eks. Asylum. Aldri opplevd hacking der. (dayzforum.com)
Sitat av robhol Vis innlegg
For øyeblikket er det ganske vanskelig å spille DayZ uten å spille Arma2.
Vis hele sitatet...
True that, men virker som alle tror han spiller DayZ. Poenget mitt er at han spiller vanlig ARMA og ikke en mod.
God ettermiddag godtfolk. Da har jeg fått surra meg til og kjøpe ARMA2 og OA, nå er det 90sider med info i denne tråden, så kunne noen oppsummert hvilke servere jeg kan finne dere andre gærninger på?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
God ettermiddag godtfolk. Da har jeg fått surra meg til og kjøpe ARMA2 og OA, nå er det 90sider med info i denne tråden, så kunne noen oppsummert hvilke servere jeg kan finne dere andre gærninger på?
Vis hele sitatet...
vel det er en del av oss som ofte spiller med Teamspeak

TS3 : voip.silentspy.net

server kan variere fra dag til dag

Sitat av Claryn Vis innlegg
Spill på private servere som har noen tiltak som gjør at det blir vanskeligere for hackere. F.eks. Asylum. Aldri opplevd hacking der. (dayzforum.com)
Vis hele sitatet...
Men denne serveren ligger jo i USA, ikke så keen på 200ms når jeg spiller?
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Virker ikke som det går ann å spille DayZ for tiden, har dødd 5 ganger av hacker teleport i de siste 3 dagene, har BE så liten peiling? virker som hele BE er 1 mann med halvt keyboard.
Vis hele sitatet...
Sant at BattlEye sliter litt, men det største problemet er at Darky har funnet en metode som gjør det veldig lett for han og lage BattlEye bypasses. Hver gang BE oppdager hans bypass (noe som somregel skjer samme dag som den kommer ut) så lager Darky enkelt og greit en ny en, og deler alltid dette med hackerforumer..

Hadde ikkje han laget disse, så hadde alle blitt bannet så fort dem prøvde seg på noe scripting..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hadde ikkje han laget disse, så hadde alle blitt bannet så fort dem prøvde seg på noe scripting..
Vis hele sitatet...
De kan lese loggene på serverene uansett hvor mye buypass du har.
Men du blir ikke insta bannet.
Kan derfor ta 2-3 dager før man blir bannet.

Skal man cheate må man gjøre det realistisk.
Å det er ikke ofte de med AS50, FN FAL AN/PVS-4 eller L85A2 AWS gjør da disse kun finnes på crash sites. Å sjangsen da er like stor som å ha 6 rette på lotto.

--

Andre mer sostifikerte metoder som ødelegger litt nå som å passord beskyttelse på offisielle servere. Da dette ikke er like hard slått ned på.
Er offisielt møkk lei ATV's i arma.. Skjer med begge jeg har hatt: Kjører 20 meter også fliper de helt randomly.. denne gangen sitter jeg enda på, men klarer ikke snu den tilbake :/ Tips? NEI, jeg kommer ikke til å prøve med en annen bil. Har ingen, og sist endte det i eksplosjon.
Alle som har DayZ-Commander, de har integrert Lingor Island i launchern dems. Må laste ned mappen på 550MB, men det er en dritkul map. Nesten alle bygninger kan man gå inn i.

Litt problematisk er at jeg ikke har noe kart eller noen kunnskap over denne banen. Vanskelig å finne venner :/
Ble tydeligvis nettopp global bannet fordi jeg klarte å få ATV'en min tilbake på 4 hjul ved å dra rattet frem og tilbake.. :/
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ble tydeligvis nettopp global bannet fordi jeg klarte å få ATV'en min tilbake på 4 hjul ved å dra rattet frem og tilbake.. :/
Vis hele sitatet...
Du blir bannet fra VAC uten grunn, og nå DayZ uten grunn? Tror nok det er noen andre problemer som ligger bak hvis dette er tilfellet.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Du blir bannet fra VAC uten grunn, og nå DayZ uten grunn? Tror nok det er noen andre problemer som ligger bak hvis dette er tilfellet.
Vis hele sitatet...
Så nå anklager du meg for å hacke også? Wow.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Så nå anklager du meg for å hacke også? Wow.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke "bare" bannet fra VAC. Og ble du bannet får du heller ikke tilbake accen.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Man blir ikke "bare" bannet fra VAC. Og ble du bannet får du heller ikke tilbake accen.
Vis hele sitatet...
Har ikke spilt MW2 siden jeg ble VAC bannet. Får den jo, som sagt ikke tilbake.
Ser tydeligvis ikke ut som om at jeg ble bannet fra BE. Spiller fortsatt o:
Lang tråd. kort og godt: kan man spille days gratis online eller er man nødt for å kjøpe OA? pm meg gjerne med instrukser hvis det er mulig å spille gratis.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er offisielt møkk lei ATV's i arma.. Skjer med begge jeg har hatt: Kjører 20 meter også fliper de helt randomly.. denne gangen sitter jeg enda på, men klarer ikke snu den tilbake :/ Tips? NEI, jeg kommer ikke til å prøve med en annen bil. Har ingen, og sist endte det i eksplosjon.
Vis hele sitatet...
Du må slutte å kjøre over broer.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Du må slutte å kjøre over broer.
Vis hele sitatet...
Gjør ikke det. Begge gangene kjørte jeg på en helt flat vei ca. 20 m.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Lang tråd. kort og godt: kan man spille days gratis online eller er man nødt for å kjøpe OA? pm meg gjerne med instrukser hvis det er mulig å spille gratis.
Vis hele sitatet...
Man kan piratkopiere dayz, men da vil du bare kunne spille med andre gnetne fattiglus.
Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet Artifacts/Graphic glitches in game nær millitary tents? Har et 7970 kort.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet Artifacts/Graphic glitches in game nær millitary tents? Har et 7970 kort.
Vis hele sitatet...
Er desverre ingenting du kan gjøre med det. Er bare nødt til å vente på ny update.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet Artifacts/Graphic glitches in game nær millitary tents? Har et 7970 kort.
Vis hele sitatet...
http://pastebin.com/dyGBEARU <- Den guiden hjalp meg veldig!
Glitcher fortsatt av og til, men langt sjeldnere. I tillegg kan en Trykk "Shift" + "Num pad -" og skrive "flush". Som regel blir det bra en stund da. Den kommandoen kan riktig nok gjøre det verre og da må du starte spillet på nytt.