Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3455
Hei
som kanskkjje noen av dere vet har den nye torrentracker siden thelostbay.org blitt hacket av en gruppe som heter Fighting for Norway Online som tydligvis er mot fildeling, rasisme og terrorisme. denne gruppen høres veldig useriøs ut og virket lite profesjonelle.
de prøver vel å kjempe mot fildelerne osv. med å hacke sider som dette.
litt artig i å med at den ene personen sitt nick er registrert på mange torrentsider og fildelingsplasser (var litt spesielt nick)

link til itavisen sin artikkel: http://www.itavisen.no/820849/thelostbayorg-hacket

hva synes dere om dette?

var forresten denne fyren som gjorde det: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/12/518005.html
Sist endret av åjavelja; 18. august 2009 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Mener ingenting, rent bortsett fra at TheLostBay er en useriøs fjott av en aktør som forsøker å leke stor ved å plukke opp krimskrams etter TPBs undergang. Personene bak TheLostBay har ingen reell forankring eller erfaring fra fildelingsnettverket og det hele ser ut til å være stelt i stand av noen tenåringer. De har ikke gjort stort mer enn å laste opp en torrenttracker, men ITavisen er som kjent arena nummer én for agurknytt - så de biter på.

For mer informasjon angående useriøsiteten til bakmennene bak TheLostBay (Alusoft), klikk her. Tråden omhandler dem.

Den siste lenken forstår jeg ikke. Mener du aXXo stod bak hackingen av TheLostBay?

Forøvrig:
Alu Soft Norge er nede pga eit hacke angrep vi beklager dette for mer info send mail til
Vis hele sitatet...
Sist endret av ticks; 18. august 2009 kl. 18:03.
Dette står på The Lost Bay:

The man who hacked was a member of a private group, but he was stupid enough to let me trace him.

His name will maybe chock you all, and I know you all know this guy too. He is banned and kicked from this site for good, and from the server.

His name is:

aXXo

KFlash - The Owner Of The Site
Vis hele sitatet...
Haha?!
Hvorfor skulle aXXo gjort det?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette står på The Lost Bay:
Vis hele sitatet...
Forteller vel mer om hvor naive og useriøse disse personene er.
hvis du går inn på thelostbay.org så ser du at det var aXXo som har hacket siden ja.
kommer sikkert nyheter om dette etterhvert pga at han er ganske stor på opplasting av filmer osv.
han er også politianmeldt.

tror dem har litt mer info enn oss om dette også da....
Sist endret av åjavelja; 18. august 2009 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
hvis du går inn på thelostbay.org så ser du at det var aXXo som har hacket siden ja.
kommer sikkert nyheter om dette etterhvert pga at han er ganske stor på opplasting av filmer osv.
han er også politianmeldt.

tror dem har litt mer info enn oss om dette også da....
Vis hele sitatet...
Min påstand er at de ikke har verken info eller kunnskaper til å kunne komme noen vei med dette.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
hvis du går inn på thelostbay.org så ser du at det var aXXo som har hacket siden ja.
kommer sikkert nyheter om dette etterhvert pga at han er ganske stor på opplasting av filmer osv.
han er også politianmeldt.

tror dem har litt mer info enn oss om dette også da....
Vis hele sitatet...
Du kan hacke en side (eller ikke...) og skrive "Bush hacked this site". Det vil ikke si at han faktisk gjorde det.
aXXo politianmeldt? LES: http://no.wikipedia.org/wiki/AXXo
ja altså personen bak aXXo(ikke aXXo som person), men de vil ikke ut med navn enda.
dette er det jeg vet

Sitat av danielsk Vis innlegg
Min påstand er at de ikke har verken info eller kunnskaper til å kunne komme noen vei med dette.
Vis hele sitatet...
politiet har heller ikke det da eller...?
Sist endret av åjavelja; 18. august 2009 kl. 18:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel.. Lykke til med det du vet!
Sitat av Wikipedia
Identiteten til signaturen aXXo er ikke offentlig kjent, noe som gjør det vanskelig for myndighetene å oppspore ham. En rekke individer har hevdet å være, eller har fått sitt navn tilknyttet aXXo.
Vis hele sitatet...
Blir lett å finne "han/de".
Sist endret av Maol33t; 18. august 2009 kl. 18:18.
Og sjansen for at dette er et stunt på å lage blest rundt hans eget filnettverk er hvor stor? Jeg holder i alle fall en finger på at det er dette som skjer.
aXXo er en godt kjent fildeler, og jeg tror ikke han hadde hatt noe å tjene på å "hacke" noe som helst.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Vel.. Lykke til med det du vet!


Blir lett å finne "han/de".
Vis hele sitatet...
hehe sier jo at jeg ikke vet noe mer, men politiet og siden vet sikkert mer om dette, så ikke øsnsk meg lykke til, jeg har ikke noe med dette å gjøre!

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Og sjansen for at dette er et stunt på å lage blest rundt hans eget filnettverk er hvor stor? Jeg holder i alle fall en finger på at det er dette som skjer.
aXXo er en godt kjent fildeler, og jeg tror ikke han hadde hatt noe å tjene på å "hacke" noe som helst.
Vis hele sitatet...
tror du dem risikerer mange hundre medlemmer og poster+ torrents osv. for å lage litt blest rundt det?
jeg vet ikke, men stiller meg det spørsmålet og jeg kommer til at jeg ikke hadde gjort det hvertfall.
Sist endret av åjavelja; 18. august 2009 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
hehe sier jo at jeg ikke vet noe mer, men politiet og siden vet sikkert mer om dette, så ikke øsnsk meg lykke til, jeg har ikke noe med dette å gjøre!
Vis hele sitatet...
aXXo ripper filmer; ikke defacing av sider?
Politiet klarer ikke å ta personen(e) bak aXXo. Tror det har blitt prøvd før.
fullt mulig det Maol33t, bare ville dele nyheten med dere jeg
ikke så sint nå du vet jko heller ikke om det er det eller ikke.
Nå er forresten denne siden Invite only, tror det er pga. at de skal ha mer kontroll på medlemmene(?)
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Invitations (46)

Kontroll indeed. Kunne like så godt vært åpent. Ikke at jeg bruker stedet uansett.
Det var 2 personer som var å hacket den siden:
Han ene kalte seg for aXXo, men det ble ikke bekreftet at det faktisk var axxo men de tror det var en eller anna fyr som bare tok navnet hans.
Så var det han som kalte seg for 1337acab, en jævel fra finnmark som laster ned som tror han er usårbarlig, klarte å spore han ned selv og sente han en epost der jeg fikk svaret tilbake og han innrømte alt.
100% sikkert at aXXo ikke har en dritt med det her å gjøre. Han er jo FOR fildeling. Han laster jo opp nesten kontinuerlig på TPB.
Sitat av fomox Vis innlegg
Det var 2 personer som var å hacket den siden:
Han ene kalte seg for aXXo, men det ble ikke bekreftet at det faktisk var axxo men de tror det var en eller anna fyr som bare tok navnet hans.
Så var det han som kalte seg for 1337acab, en jævel fra finnmark som laster ned som tror han er usårbarlig, klarte å spore han ned selv og sente han en epost der jeg fikk svaret tilbake og han innrømte alt.
Vis hele sitatet...
Hvilke ressurser hadde du til å spore han ned?
Hvorfor ville han innrømme alt for en ukjent person, når han prøver å holde seg skjult?
Dette høres bogus ut, men om kan du backe opp dine påstander, så vil jeg kanskje tro deg.
Syns det var en liten morsom skrivefeil fra ITavisen:
Ifølge grunnleggeren av thelost.org KFlash var nettsiden nede i fire og en halv time før den ble gjenopprettet ved hjelp av backup.

Hint: Sjekk siden www.thelost.org.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvilke ressurser hadde du til å spore han ned?
Hvorfor ville han innrømme alt for en ukjent person, når han prøver å holde seg skjult?
Dette høres bogus ut, men om kan du backe opp dine påstander, så vil jeg kanskje tro deg.
Vis hele sitatet...
Senere samme dag sa han på twitter at han tok ned lostbay og skulle ta ned twitter samme dag.
Der brukte han brukernavnet 1337acab og et kjapt google søk gir deg mye info om han.
Eksempel, nettbyprofilen hans, nært bosted og alder.
Paintball/softgun forum tydde på at han spilte mye paintball og softgun.
osv. hadde mye info om han for og si det slik som man med litt vett klarer og sette ihopen til og finne annen info.
Han var en typisk trainreq lignende person, liker og skryte for mye og derfor tror jeg han ikke direkte innrømte det men man forsto at han hadde gjort det i eposten jeg fikk fra han.
Hvis du enda absolutt ikke tror meg kan jeg vel også prøve og finne den eposten han sente meg.
Sitat av fomox Vis innlegg
Senere samme dag sa han på twitter at han tok ned lostbay og skulle ta ned twitter samme dag.
Der brukte han brukernavnet 1337acab og et kjapt google søk gir deg mye info om han.
Eksempel, nettbyprofilen hans, nært bosted og alder.
Paintball/softgun forum tydde på at han spilte mye paintball og softgun.
osv. hadde mye info om han for og si det slik som man med litt vett klarer og sette ihopen til og finne annen info.
Han var en typisk trainreq lignende person, liker og skryte for mye og derfor tror jeg han ikke direkte innrømte det men man forsto at han hadde gjort det i eposten jeg fikk fra han.
Hvis du enda absolutt ikke tror meg kan jeg vel også prøve og finne den eposten han sente meg.
Vis hele sitatet...
Hvilken kilde har du på at ingen kopierte nicket hans for å sverte han som person?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Det at denne personen skrev på Twitter at han hacket nettstedet er et bevis? Oisann.

Det skal merkes i ettertid at han skrev på Twitter noe om at en så liten twitterpost kan lage så mye oppstyr, noe som sannsynligvis betyr at han egentlig tullet.

Men jaja, each to their own. Lykke til med politianmeldelsen deres, dere har jo så godt grunnlag
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvilken kilde har du på at ingen kopierte nicket hans for å sverte han som person?
Vis hele sitatet...
Etter som han mer eller mindre direkte innrømte det via epost til meg har jeg en rimelig god følelse av at han gjorde det.
Men skal ikke være for sikker heller da, noen kan innrømme slike ting for og kunne "skryte" av deg og ta på seg skylden
Sitat av fomox Vis innlegg
Etter som han mer eller mindre direkte innrømte det via epost til meg har jeg en rimelig god følelse av at han gjorde det.
Men skal ikke være for sikker heller da, noen kan innrømme slike ting for og kunne "skryte" av deg og ta på seg skylden
Vis hele sitatet...
Akkurat som nettsiden dere mener er hacket, så kan en epostkonto hackes.
Hvor fant du eposten hans? Hvordan kan du være sikker på at denne ikke er lagd av "bedrageren"?

Jeg tror fortsatt at alt dette er et stunt for nettstedet og/eller muligens et forsøk på å sverte fildelere.
Er det i det hele tatt noen som har noe bevis på at det var denne "aXXo" som hacket siden, bortsett fra hva en fyr skriver, som kanskje har skrevet det hele fordi han personlig ikke liker aXXo.
Litt offtopic dette, men jeg lurer på hva Lyses retningslinjer er angående hosting av slike sider. Ser IPen til thelostbay.org 81.167.100.220 er innenfor Lyses IP-range.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Litt offtopic dette, men jeg lurer på hva Lyses retningslinjer er angående hosting av slike sider. Ser IPen til thelostbay.org 81.167.100.220 er innenfor Lyses IP-range.
Vis hele sitatet...
lurer på det samme jeg å, for den ip range trur jeg er i kunde hoss viken greia i oslo(har ikke orka å sjekke opp). det er vertfall alså privat kunde.
problemet er at det er i praksis ulovlig å linke til piratkopierte ting i norge pga napster.no dommen. så er spent hvor lenge det går får purken står på døra.
TheLostBay drives av en gjeng fjortisser som ikke har peiling på hva de driver med og ikke faen om aXXo har noe som helst med dette å gjøre. Skulle ikke forundret meg om de "hacket" seg selv for litt mediestyr (god plan fra deres side i så fall), men who cares ... ? Ikke jeg i alle fall. La guttungene få kjøre og styre på med serveren sin som befinner seg på soverommet til mor så lenge de vil for min del ...
Sist endret av Exmagician; 26. august 2009 kl. 00:34.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Akkurat som nettsiden dere mener er hacket, så kan en epostkonto hackes.
Hvor fant du eposten hans? Hvordan kan du være sikker på at denne ikke er lagd av "bedrageren"?

Jeg tror fortsatt at alt dette er et stunt for nettstedet og/eller muligens et forsøk på å sverte fildelere.
Vis hele sitatet...
han var registrert på hardware.no med brukernavnet 1337acab og der kan man sende en epost til han via hardware.no
Alusoft igjen? Er ikke det en haug med fjortiser?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=alusoft
Det er jo ulovlig å hacke andre sider. Selvom en del politi og rettsvesen i Norge synes
det er fantastisk at slike sider blir tatt ned.

aXXo eller noen som helst annen person med littegrann forståelse på ganske så kompliserte'
områder, som hacking, veit veldig godt at man lett kan sporest via nick om man har vært aktiv på
internett lenge og ikke minst vært slepphendt med informasjonen.
Jeg tipper at dette egentlig bullshit og denne 1337acab fyren og aXXo tror jeg
ikke hadde noe som helst med anngrepet å gjøre i det hele.

Ihvertfall trenger jeg mye sterkere bevis en at en person sier "ja, det var meg" i en angivelig e-post
til en fremmed fyr.
Sant nok, men har ikke mer enn de epostene som har gått fram og tilbake.
Kan du poste e-posten der han skriver svart på hvitt at han hacket nettstedet? Eller er det jams du finner opp?
hahhaha. fomox du er veldig kildekritisk ser jeg. Ser du virkelig på denne situasjonen som realistisk? at du virkelig fant gjerningsmannen ved barneskolefremgangen din? det er overhodet ikke mulig at du tar feil?
Joda, alt kan hackes, det er selvfølgelig mulig at jeg tar feil, men tviler på at eposten er hacket ettersom han svarte nogenlunde det samme på pm på diverse andre sider.