Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2228
Hei.
Jeg har nå en ekstrem stor trang til og lage videoer som jeg kan poste på youtube etc. Jeg har hjulpet mange av mine venner med dette, og har selv videokamera ol fra før.

Jeg lurte på om noen av dere har noen forslag til hva jeg kan lage videoer om, siden min hjerne lider av tørketid. Jeg kan filme spill, reviewe, gjøre stunts etc, hva som helst bare det ikke dreper meg

Håper at noen kommer med forslag

Mvh
Rikki
http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=youtube+film

Også kan du se på denne: http://www.youtube.com/watch?v=0q6Gc23ZtPA
Sist endret av skygtr; 7. juni 2009 kl. 22:17.
Trådstarter
Takker for respons, fikk noen ideer nå ^^
Noen som har flere forslag / ideer?
gjør litt jackass *på lavt nivå*
det er alltid kult!
eller lag en filomk med noen venner om et eller annet dere blir enige om, det er ganske kult
hmm, du er fra kristiansand, kjenner jeg deg (jeg går på vg1 elektro)

du kan jo prøve noe parkour rundt området ved domkirka, og torget, og mot peppes pizza, der man kan kjøre ned under bakken.

bare å søke på parkour på youtube, så finner du fort ut av hva det er
Sist endret av VivaLatrina; 7. juni 2009 kl. 22:46.
Trådstarter
tja, parkour må vurderes, tatt i betraktning min fysiske form, men tror deg kan ordnes ^^

OT: Om jeg kjenner deg, har jeg ikke peiling på ^^ Jeg går da andre året almenn på vågsbygd vgs og heter Rikki.
If you know me, then you should recognize me from just those facts ^^

Takker for flere flotte ideer
Sist endret av Kitsune; 7. juni 2009 kl. 22:56.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
gjør litt jackass *på lavt nivå*
det er alltid kult!
eller lag en filomk med noen venner om et eller annet dere blir enige om, det er ganske kult
Vis hele sitatet...
ideen min a? hehe lag no sånn som dette: http://www.youtube.com/watch?v=PbT6raJ_wfM
Trådstarter
Jeg ga deg KP for ideen, så trodde ikke den trengte å kommenteres ^^
Ja, jackass på lavt nivå virket egentlig ganske interesant, må bare få tak i venner som kan filme og være med da
Hurm... Kristiansand sier du?
Blir det mørkt om natta der nede i sør?

Jeg hadde selv en idé om å mekke en dunge "throwies" og tægge ned hele Tromsø by, men planene ble forsinket pga. skole og jobb etc. så da jeg endelig hadde tid, kom midnattsola til Nord-Norge, og planen min ble ødelagt...

MEN, hvis det blir mørkt nok i Kristiansand, kan du kanskje mekke noen throwies og feste dem på sjuke steder rundt om i byen, og filme det?

Sjekk her for mer info om throwies: LED Throwies Graffiti

Ser for meg noen kule jumps hvor du "tægger" metallvegger med lys...
Siden du i motsettning til alle de tusner på tusner av videoene som ligger ute på youtube med "parkour" og "jackass" har noe mer å vise, nemmelig THROWIES! <3, vil du skille deg ut i mengden!

Kjøp magneter, led-lys og batterier, og eventuelt fest dem til en tynn pappplate slik at du kan skrive nicket ditt i lys...
Det hadde vært kult...

hmm... kanskje jeg burde gjøre dette selv til vintern?
Sitat av Kitsune Vis innlegg
Jeg ga deg KP for ideen, så trodde ikke den trengte å kommenteres ^^
Ja, jackass på lavt nivå virket egentlig ganske interesant, må bare få tak i venner som kan filme og være med da
Vis hele sitatet...
hadde vært litt kult det ja. ikke tan helt ut som de gutta der da, de er tross alt proffer
Trådstarter
Turbolego, jeg må si at det høres fantastisk ut, og ja, det er ganske mørkt her ^^
Men jeg ser da egentlig fram til ferien når jeg skal til nord og besøke familie og familietreff, for jeg elsker midnattsola
Men tusen takk for ideen, selv om jeg vet ikke om jeg har gryn til det ^^
Bestill chiliekstrakt, og drikk flasken mens noen filmer deg.
Sist endret av xtapolapocetl; 7. juni 2009 kl. 23:35.
Å vise hvordan du gjør noe (how to.. et eller annet) ville nok fått en del seere
Et eller annet jackas greier hadde jo vært genialt , men ikke bruk navnet "jackas" er du snill.

Lag noe som "fanger" seere å som gjør at de vil se flere filmer fra deg ,å lag helst filmer med det samme temaet.
"Tag" filmene skikkelig i begynnelsen, da vil du raskt få seere å post filmer gjevnlig ikke la det gå 2-3uker mellom hvergang du poster en film ( hverfall ikke i begynelsen)

Det var de jeg hadde å komme med ,lykke til
Trådstarter
Takker for enda flere tips, jeg begynner virkelig og få mange ideer som jeg kan utføre til ferien ^^
Jeg sitter også og tenker på hvilke "how to" opplegg jeg kan lage ^^
Sitat av Kitsune Vis innlegg
Takker for enda flere tips, jeg begynner virkelig og få mange ideer som jeg kan utføre til ferien ^^
Jeg sitter også og tenker på hvilke "how to" opplegg jeg kan lage ^^
Vis hele sitatet...
hvis du kan å trylle er det kult å ha "how to" (lesrdentlige filmer med ålreit kamera hvor du også viser "løsningen" filmer, eller praktiske løsninger på hvordan fikse ting ol.
Sist endret av åjavelja; 7. juni 2009 kl. 23:40.
Trådstarter
Vel, jeg kunne noe trylletriks før, men har glemt disse, men alt kan læres om igjenn.
Praktiske løsninger er da også ett veldig stort tema, men jeg sitter allerede å researcher rundt om hva folk flest egentlig kunne trengt "how to"'s til

Jeg takker alle for tips, og kommer til og legge link til min youtube channel senere når jeg får lagd noen filmer
Sitat av Kitsune Vis innlegg
Turbolego, jeg må si at det høres fantastisk ut, og ja, det er ganske mørkt her ^^
Men jeg ser da egentlig fram til ferien når jeg skal til nord og besøke familie og familietreff, for jeg elsker midnattsola
Men tusen takk for ideen, selv om jeg vet ikke om jeg har gryn til det ^^
Vis hele sitatet...
Meh... det koster ikkje så mye å shoppe magneter, batterier og LED-lys...

20 "throwies" koster ca. 72 spenn innkludert frakt med denne handlelista:

20 Batterier - 3.66 U.S. dollars = 23.501159 Norwegian kroner

20 Magneter - 2.53 * 2 U.S. dollars = 32.4906734 Norwegian kroner

20 LED-lys - 1.25 * 2 U.S. dollars = 16.0527042 Norwegian kroner

Totalt koster det da 23.501159 + 32.4906734 + 16.0527042 = 72.0445366 spenn for 20 throwies med en magnet, ett batteri og ett LED-lys.

Det er heller ikkje vansklig å lage en throwie, guttungen i denne videoen meker en på litt over 1,5 minutt:

How To make A LED Throwie
Sist endret av Turbolego; 7. juni 2009 kl. 23:49. Grunn: tall-leif...
Trådstarter
jaja, er jo ikke lenge til jeg fyller 18 da, midt i sommerferien så får vel bestille når visa er ordnett :P
Er det ikke slik at frakt derfra er gratis, og jeg slipper toll / moms etc vis sendingen er på under 200 nok?
Jeg vil også takke for ditt engasjemant turbolego
Sist endret av Kitsune; 8. juni 2009 kl. 00:20.
Gå inn på Youtube og søk på Remi Galliard eller noe sånt? En franskmann som ikke er redd for og gjøre noe dumt:P Søk også på Balls of Steel
Alle elsker slik humor

Lykke til
hvis du skal lage howto's, ikke lag slike videoer, værsåsnill?
haha, slike filmer som inneholder oppfinnsome ting er alltid ganske morsomme egentlig.
Man får jo se om man har noen lure triks man selv kan filme og vise / dele med andre
Takk for inspirasjon.

Egobanken, han Rèmi gaillard er jo sprø i hodet ^^ jeg foretrekker og ikke bli anmeldt i samsvar med disse filmene, men gratis måltid på mcdonalds må man jo prøve en gang
Sitat av Kitsune Vis innlegg
jaja, er jo ikke lenge til jeg fyller 18 da, midt i sommerferien så får vel bestille når visa er ordnett :P
Er det ikke slik at frakt derfra er gratis, og jeg slipper toll / moms etc vis sendingen er på under 200 nok?
Jeg vil også takke for ditt engasjemant turbolego
Vis hele sitatet...
Paypal funker selv om du bare er 15 år og har et "debetkort" som f.eks. postbanken.
All frakt er gratis på dealextreme, og så lenge du bestiller under 200 kroner skjer det ingenting.

Les denne tråden om å bruke PayPal sammen med "Visa Electron" bankkort: Visa electron - paypal

Lykke til!
Trådstarter
Takker for hjelp turbo, men jeg har desverre ikke debetkort.
Men tanke på at jeg snart drar opp til "Kalde nord" uansett, så regner jeg med at jeg bare venter til jeg fyller 18 og får skaffet meg ett vanlig visa Men takk for bryet skal du ha.

Disse throwie "bombene" var ganske fancye egentlig, og stakkarslige kristiansand kunne virkelig trenkt litt lysbelleging noen steder
hva med sjult kamera ?

Gå rundt på butikker og i gater osv og lur folk på morsomme måter.
Det er jo alltig mulig å lage en liten film / trailer. Det er også gøy.
Hær er en Trailer som jeg og noen venner lagde for snart 2 år siden


Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=w-nDyB8Hzzs
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Gå inn på Youtube og søk på Remi Galliard eller noe sånt? En franskmann som ikke er redd for og gjøre noe dumt:P Søk også på Balls of Steel
Alle elsker slik humor

Lykke til
Vis hele sitatet...
på balls of steel MÅ du se på negs urban sports
vis du virkelig vil få treff på filmen din om du legger den ut på youtube, så tror jeg nok du må lage noe annet en jackas isåfall, det kan bli veeldig kjedelig, jackas er brukt opp.
Hvis du skal gjøre noe innen det såkalte "Jackass konseptet" så må du ta den helt ut. Finne på noe helt ekstremt.
Dersom du bare gjør et halvhjertet forsøk så vil folk bare fnyse av filmen og sikkert ikke tenke noe mer over det.

Selv syns jeg alltid det er hysterisk morsomt å se filmer av folk som blir skremt.
Feks. når Kjetil & Kjartan løper rundt i Karl Johan og brøler inn i ørene på folk.
Enkel og grei humor + hysterisk morsomt dersom du finner de rette folkene.

Nå har du jo allerede en god seerskare fra nFF.
Sikkert mange av disse personene som kommer til å sende linken til filmen din rundt til andre folk på msn dersom det er et bra produkt.

Bra begynnelse.
Trådstarter
Jeg har nå lagd backup av denne tråden på pcen min nå. Takker for alles engasjement.
Ser ut til at jeg drar til nord litt tidligere enn planlagt, så må legge youtube prosjektet på is til midten av juli ^^
Men da lover jeg å komme med resultater ^^
Jeg kom over denne nå, den er drit kul, krever at du må og kan tegne da..
Noen som vet hvordan han har lagd videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=hmoF34GkN1M
Sist endret av random40348; 12. juni 2009 kl. 19:37.
Spill og tutorial guide kanskje.. Mange som trenger hjelp til spill og pc greier...Eller bare finne på noe med folka og filme hva dere gjør
Trådstarter
Jeg har allerede spill reviews ideer klare til innspilling så fort jeg kommer meg hjem og får meg ordentlig mikk, men takker for enda flere tips
Hva med noe som gir autoritet? Hypnose for eksempel...
Hva med en film, hvor du forklarer hvordan og når du skal drepe alle på skolen din? Det er jo ganske hipt hvertfall.
Dubbe kjente serier er jo alltid moro, om en legger arbeid i det.
Det er virkelig denne postman pat versjonen et eksempel på

http://www.youtube.com/watch?v=Wju1rtDNrMY
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Jeg kom over denne nå, den er drit kul, krever at du må og kan tegne da..
Noen som vet hvordan han har lagd videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=hmoF34GkN1M
Vis hele sitatet...
vil tro det er stop-motion som er brukt, og at han tegner på plastikk, som tusjen kan vaskes bort fra
Trådstarter
Sitat av zwifty Vis innlegg
Hva med en film, hvor du forklarer hvordan og når du skal drepe alle på skolen din? Det er jo ganske hipt hvertfall.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare beklage swifty, men den der spøken finner jeg ikke morsom i det hele tatt.