Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 973
Hei. Når jeg tidligere skulle skru på datamaskinen fikk jeg bare en blåskjerm i brøkdelen av et sekund før den restartet seg. Er det noen som vet hva som kan foregå? Beklager for at jeg skriver så lite, men jeg kjører i sikkerhetsmodus og datamaskinen skrur seg av helt uten videre etter noen minuter.

Takker for hjelp, og beklager for manglende informasjon.

Red.: blåskjermen kommer få sekunder etter at windows kjøres.
Sist endret av gulunderstrek; 16. august 2009 kl. 13:17.
Samme skjedde hos meg, da var det skjemkortet.. så det kan være mye ;p
som jeg akkurat skrev, men noen slettet det...

jeg hadde samme problem å da var det nettverkskortet så prøv å koble fra netet(ta ut nettverkskortet, antenne osv.) så starter du på nytt

takk slashdot for at jeg måtte skrive det igjen
Åpne i sikkermodus, sjekk guiden under for at pcen ikke skal skru seg helt av ved bluescreen:

http://www.freewarebb.com/to-Prevent...Re-t49845.html

Så kan du ihvertfall se hvilken feilmelding den gir under bluescreen... one step closer
Er også en BIOS-funksjon på flere pcer som tvinger den til restart om det skjer feil ved oppstart, du kan deaktivere funksjonen fra BIOS.

Vista:
Sett inn Vista cden og boot den opp, gå ett steg videre som om du skal innstallere og velg reparer. Velg så reparer systemet og se om det hjelper. Hjelper ikke sette kan du prøve og sette systemet tilbake til en tid det fungerte som det skulle, dette ligger under samme meny som funksjonen som reparerer.

XP:
Start opp XP-cden og velg innstaller, når listen over innstallerte systemer kommer opp så trykker du E/R for å reparere valgte XP. Da byttes alle windowsfiler ut, men alle innstallerte programmer og skrivebordet vil være som det var. Bare husk å legg inn alle oppdateringer av windows på nytt.

Er alt håp ute så brenn en boot-cd med Ubuntu, start opp med Live-mode og ta backup av alle filer du trenger for så å innstallere systemet på nytt. Så er det bare å starte på bar bakke igjen.
Sist endret av Sparkey; 16. august 2009 kl. 14:29.
Jeg kjørte en sånn oppdatering med XP-CDn, nå kan jeg starte uten sikkerhetsmodus, men den restarter seg enda (etterhvert). Jeg mistenker at det kan være ett virus, for jeg legger merke til flere fremmedlegmer i Taskmanager, og når jeg forsøker å avslutte enkelte av de slår AVG alarm. Ett av programene jeg legger merke til i TM er Msword98.exe. Jeg har ikke ms word så dette er rart

Red.:

http://i26.tinypic.com/1sgpee.jpg

Nå ser alt ut til å virke. Men jeg må skru av datamaskinen for å plugge i en annen harddisk, så blir spennende å se om ikke alt tryner igjen da. Uansett så brenner jeg ut en slik boot-cd med Ubuntu først, for å være på den sikre siden. Takker for svar!
Sist endret av gulunderstrek; 16. august 2009 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye mulig en trojaner du har fått:

The Trojan then restarts the computer in order to activate the following files:

* figaro.sys
* braviax.exe
Vis hele sitatet...
Ser at du har figaro.exe på din maskin og handlingen til Trojaneren passer godt med ditt problem.

Her for å lese er om Trojan.Virantix.C

Lang liste nederst med hva det er anbefalt at du gjør.
Nå er det helt Vietnam her igjen, men jeg skal forsøke.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Nå ser alt ut til å virke. Men jeg må skru av datamaskinen for å plugge i en annen harddisk, så blir spennende å se om ikke alt tryner igjen da. Uansett så brenner jeg ut en slik boot-cd med Ubuntu først, for å være på den sikre siden. Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Hvis du fikk brent ut den Ubuntu-cden er det kanskje greiest å boote opp med den for å slette virusfilene.
Jeg har sjeldent opplevd virus som kun gir BSOD, liten hensikt. Har du sjekket temperatur på CPU?
Står at viruset, om det er det du har, har lav risiko, men åpner en bakdør. Uanset bør du prøve som EmanOn sier å slette viruset gjennom ubuntu.
Kan se på dette,viss du ikke får det til.
Send meg loggen på PM.
Nff liker ikke at logger blir postet i forumet,tar det bare med som info.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.
Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.
post logg C:\combofix.txt
Sist endret av snippsat; 16. august 2009 kl. 23:47.
Takker for all hjelpsomheten, men jeg har gitt opp datamaskinen. Jeg flytter i dag, og maskinen var aldri en prioritet på flyttelasset, så jeg røsket like gjerne ut rambrikkene, ga de til lillebroren min, og pakket ned den harddisken med alt det "verdifulle" (musikk) på.

(Jeg rakk aldri å brenne ubuntu CDn før det ble Vietnam)
Kunne du ikke bare formatert maskinen og installert den på nytt hvis det ikke var så nøye?
Mjeh, var ikke nøye engang. Jeg har harddisken min med musikk, så jeg klager ikke. Skulle gjerne fått brent ut mye av det til lyd-CDer, men jeg overlever.