Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2748
heisann. hardisken min døde , så jeg må vel sende den til noen som kan redde bildene mine. Det blir dyrt men , jeg må bare. Noen som har tips om hvor jeg kan sende den ?? De som er seriøse flink lissom !??

tips mottas med en stor takk
https://www.ibas.com/no/
blir sinnsykt dyrt men de finner dataene dine selv om du har smelta hele disken.
takker&bukker
Om ibas blir alt for dyrt, er en siste løsning og prøve å bytte ut kretskortet inn i selve harddisken. Enten bestille en helt identisk harddisk, og bytte kretskort mellom dem, eller lete etter et identisk kretskort på ebay. Uansett er det stor sjanse for at du fucker opp disken, og ødelegger den for godt. Og dessuten så trenger ikke feilen å nødvendigvis ligge i kretskortet i det hele tatt.
Er så mye som kan være galt med disken, om du skal sitte og bytte deler selv så trenger du nesten et sånt "clean room" og masse erfaring med å ha gjort det før. Her er en video av datarecovery hvor en disk har hatt leserhodene ødelagt

https://www.youtube.com/watch?v=6hQZ09sdcRs

Men her vet han hva som er feil med den i tillegg, dog
Sitat av pensl Vis innlegg
https://www.ibas.com/no/
blir sinnsykt dyrt men de finner dataene dine selv om du har smelta hele disken.
Vis hele sitatet...
Har hørt mye om at data recovery er sinnsykt dyrt, men aldri hørt noen si pris spesifikt. Regner med det er fordi det er veldig individuelt, men jeg spør uansett.. hvor mye snakker vi her?
Uvaksinert 👍
https://ahlbergdata.no/ har en prisliste i hvert fall.
Det er vel bare å hente de fra backupløsningen din?
Bruker du online eller kopierer du ting til flere disker?
Alle vet at det er ikke ett spørsmål om men når harddisker tar kvelden.
Ta det som en lærepenge og begynn å ta backup.
Er det fysisk feil eller software feil? Så sant det ikke er fysisk feil/hører masse rare lyder fra disken eller lignende kan man fint klare dette selv uten altfor store tekniske ferdigheter. Recuva og Ease US er begge programmer jeg anbefaler, lisens for begge for en mnd kostet ca 5-600 spenn og jeg fikk tilbake alt. da jeg kun kunne ha på pcen i helgene så tok det to helger for meg å søke igjennom disken og opprette data. men alt skjedde automatisk. Ibas tar gjerne mange 10 talls tusen for den samme jobben, fordi det tar tid og du bør sjekke innom for å se at ting går som det skal.
En ting jeg ser ingen har skrevet er: All selvreperasjoner eller tukling med disken kan føre til permanent datatap ved overskriving og om dataen er intakt lan det hende regningen fra noe som ibas blir mye dyrere
Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
En ting jeg ser ingen har skrevet er: All selvreperasjoner eller tukling med disken kan føre til permanent datatap ved overskriving og om dataen er intakt lan det hende regningen fra noe som ibas blir mye dyrere
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, men da vil jeg også ha nevnt at det er helt unødvendig med clean room hvis man faktisk skal prøve selv. Hvis du åpner disken uten kompetanse og erfaring så er støvkorn på disken din minste bekymring. Ja, profesjonelle bruker clean room, men det har med å gjøre at de dataene de henter ut faktisk har reellt høy verdi i kroner og øre, ikke i beste fall kun affeksjonsverdi for noen få personer..
Sitat av Arcadia Vis innlegg
Om ibas blir alt for dyrt, er en siste løsning og prøve å bytte ut kretskortet inn i selve harddisken. Enten bestille en helt identisk harddisk, og bytte kretskort mellom dem, eller lete etter et identisk kretskort på ebay. Uansett er det stor sjanse for at du fucker opp disken, og ødelegger den for godt. Og dessuten så trenger ikke feilen å nødvendigvis ligge i kretskortet i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke så lett som du får det til å høres ut, i mitt tilfelle hvor jeg måtte kjøpe et nytt kretskort så måtte jeg lodde over en bitte liten chip fra det gamle over til det nye, det var en helvetes jobb uten like.
Sist endret av Kjelldriver; 15. desember 2018 kl. 23:24.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kontrollkortet inneholder unike data om din disk, så skal du bytte det må du flytte over en brikke som nevnt over.
Sjekk om du har forsikring på dette gjennom inneboforsikringen din.