Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2928
Jeg baserer denne rapporten på bakgrunn av en tidligere post jeg skrev angånede å få en trip mere Mind-Expanding og de tips jeg der mottok.

Jeg brukte som sist Golden Teacher (Cubensis) og valgte å øke dosen fra 3 til 4 gram denne gangen. Som sist brukte jeg dagen på forberedende aktiviteter og spiste kun en kraftig vegetariansk frokost tidlig på dagen. Bortsett fra det så drakk jeg en del vann. Aktiviteter i forkant besto av å tilbringe tid meg kjæresten og sitteren min, vi gikk tur i skogen, var i stallen og jeg hadde en times ridesession på hesten hennes. Til forandring fra sist så tok jeg til råds fra posten min å prøve en darkroom variant, fjernet meg fra en del ytre påvirkninger som sist satte fokuset mitt ut av spill og jeg fikk jobbet mere med mitt indre selv.

Trippen startet med de vanlige kjente visualene. Skarpere farger, spesielt i de gule og grønne spektrene, plantene i stua begynner å rotere sakte og gir en inntrykk av å puste. På dette tidspunktet går jeg på do, skifter til en smooth joggedress og legger meg på soverommet i en haug av dyne og puter. Starter med noe lysforurensning fra stuen uttafor.

Euforien setter inn, taket blir flytende gull (Oljet trepaneltak). Hyllen på veggen begynner å bølge og skyggene fra gardinene henger seg ut over meg som en snodig tredimensjonal plante. Kjærseten og sitter kommer inn for å se til meg og jeg ber henne nå dra for gardinen som skiller soverommet fra stuen slik at jeg får en mørkere stemning. Umiddelbart skifter fargene fra Grønnoransje nyanser til laserlilla, mørkblått. Jeg opplever det ikke som mørkt i det hele tatt. Her begynner jeg å fokusere mer på indre, lukker øyne og føler på pust og puls.

Første bølgen ender jeg opp med en følelse av og sovne med ekstremt vivide drømmer. I drømmene ser jeg ravnenebb som kommer penetrerende inn i hodet på meg og luker ut noe jeg ikke kan se, men jeg "vet" at det er tanker, følelser og forstyrrende minner som blir nappet ut, som ugress. Det føles som om dette foregår en stund, timer om ikke mer, jeg våkner brått med en følelse av psykisk og fysisk uthvilthet og klarhet som jeg aldri har vært borti før. Jeg går ut i stua og spør kjærste hvor lenge jeg har vært borte og får beskjed om at jeg har ikke vært inne på rommet stort lengere en 5-10min.

I andre bølge bli jeg liggende på sofan i stuen, soppen begynner å manifistere seg litt fysisk nå. Euforien "kryper" inni meg og jeg klarer ikke ligge rolig, jeg vrir meg og flytter på meg hele tiden. Trekker beina opp i fosterstilling for så å måtte strekke dem maks ut igjen, samtidig er jeg i en underlig drømmestadium hvor jeg føler meg som en slange, og det kjennes ut som hodet mitt blir fylt av informasjon jeg ikke klarer å tolke. Etter en stund finner jeg meg inne på rommet igjen, her havner jeg et nytt drømmestadium hvor jeg igjendrømmer en drøm jeg drømte natten til denne dagen.

Tredje bølge varer mye lengere, men minner mye om det samme som bølge 2. Jeg drømmer, i våken tilstand. Rommet er mørkt, jeg vrir og vender på meg i dyna og tidvis får jeg noen forsiktige rykninger. Euforien river og sliter i meg på et vis som om det er noe som rydder kroppen min for slagstoffer, igjen en følelse av at noe luker ut ugress i kroppen min. Jeg drømmer om ravner og slanger og på et punkt kjennes det ut som om jeg prøver å snakke med et språk tungen min ikke kan forme, hendene mine prøver stadig å bevege seg, som om de prøver å forme ord eller tegn. Euforien peaker her og jeg blir rastløs, våkner og har en følelse av å gjort et godt fysisk arbeid. Jeg er sliten, men på en god måte.

Herifra begynner det å roe seg ned, jeg går ut i stuen igjen og nyter resten av trippen med forsiktige visualer i planter, gulltak og forsterkede gul-grønne farger mens jeg snakker med kjærsten om deler av det jeg nettopp har opplevd. Utover kvelden blir jeg trøttere og går til sist og legger meg med en følelse av fornyelse.


Jeg oppnåde akkurat det jeg ønsket med denne turen kontra sist hvor det bare ble fjas og latter. Jeg klarte å fokusere mere innover og følte at jeg kom ut av det med masse, så nå skal jeg over noen uker jobbe med å tolke og integrere dette.

Retter en takk til dere som ga meg tips til å finne ut av dette!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørtes ut som en givende tur! Føler du deg enda «lettere» to uker senere?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hørtes ut som en givende tur! Føler du deg enda «lettere» to uker senere?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt en tilsvarende tur uken etter denne, for å ha det nevnt. Følelsen er den samme, men lærdommen har manifistert seg litt mere i livet mitt.

Jeg har gjennom dette lært en viktig følelse å kjenne. Den gledefølelsen, som om man er forelska bare sterkere. Som om man er takknemlig for alt som har skjedd, skjer og kommer til å skje. Med å lære denne følelsen å kjenne kan jeg nå minnes den bedre og implementere det i meditasjon for å forsterke effekten av øvelsene jeg utfører. Dette har gitt meg mere brikker å spille med i livet, og jeg håndere motstand på en annen måte en jeg gjorde før. Aksept, takknemlighet, kjærlighet og innsikt med flere vinkler har vært alfa omega for min personlige forandring