Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3449
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja tittelen taler vel for seg selv, vet man kan justere lydnivået helt ned, men det å mute egen mic går ikke med mindre man har et headset med innebygd?
Mye mulig at dette ikke er 100% det du er på jakt etter (siden dette er hardware, ikke software), men verdt å prøve: https://www.ebay.com/itm/3-5mm-Contr...4AAOSwSlBYv6Jn

Jeg har en selv slik, men jeg bruker den hovedsaklig til å deaktivere Astro A50 MixAmpen som står tilkoblet PS4, uten å faktisk måtte reise meg og koble fra MixAmpen i TV-benken (koble et headset til kontrolleren overstyrer headsetet på USB+optisk, og når jeg drar den ut så går lyden til surround-anlegget (via HDMI) istedefor å gå tilbake til headsetet. Joda, jeg må reise meg og koble MixAmp fra/til hvis jeg skal bruke headsetet igjen (alternativt restarte PS4), men man tar det man får.
Sist endret av bashfoo; 3. oktober 2018 kl. 14:15.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Nja litt upraktisk med en såpass stor kloss sittende på kontrolleren

Vanligvis går ps4 med hdmi til hjemmekinoen, men en sjelden gang i blant kobler jeg til et vanlig kossheadset om jeg skal spille langt utpå natten. Er jo latterlig hvis det ikke eksisterer en innstilling for å mute egen mikrofon?

Takk for svar uansett
Du har et kossheadset med mikrofon hvor mikrofonen ikke lar seg mute, og så er det Sony du er irritert på?
Slik jeg tolker deg har du to alternativ.
1. Mute mic i spillet.
2. Kjøp deg et headsett med muteknapp, ev bruk det originale PS.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du har et kossheadset med mikrofon hvor mikrofonen ikke lar seg mute, og så er det Sony du er irritert på?
Vis hele sitatet...
Du må ha misforstått. Det er ikke noen mic i selve headsettet, det var bare et eksempel på om jeg faktisk måtte ha et headset med mic, for å kunne mute meg selv. Det som er topic er hvordan jeg kan mute selve kontrolleren når et headset blir koblet til.

Sitat av reklame
Slik jeg tolker deg har du to alternativ.
1. Mute mic i spillet.
2. Kjøp deg et headsett med muteknapp, ev bruk det originale PS.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det går å mute seg selv i selve spillet. Leste litt rundt og det virker som at eneste mulighet er å opprette et party i ps4, og la det være prioritering for mikrofon.
Rimelig sikker på at det ikke er noe innebygget mikrofon i DualShock 4, bare høytaler.

Hvis du har kamera tilkoblet er det vel den mikrofonen som brukes, bare å koble fra kameraet i så fall.
Har ikke navn eller link, men kompisen min har er headset der du må fysisk senke mikken til min for å aktivere den. Mao, så er den på mute når den ikke er senket
Sitat av plohg Vis innlegg
Rimelig sikker på at det ikke er noe innebygget mikrofon i DualShock 4, bare høytaler.
Vis hele sitatet...
Google bekrefter.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Google bekrefter.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan jeg høre meg selv snakke da?
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvorfor kan jeg høre meg selv snakke da?
Vis hele sitatet...
Har du kamera tilkoblet?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av plohg Vis innlegg
Har du kamera tilkoblet?
Vis hele sitatet...
Nei
Er du sikker på at du ikke har mic på ledningen? De nyeste kossene har dette i fjernkontrollen på ledningen.
Du har kun 2 alternativer for å mute deg selv.

1. Kjøp headsett med kontroller til mic.
2. Bruk headsett uten mic.

Innstillinger for å mute deg selv blir altså da:

Ta ut ledningen = mute.
Hodetelefoner/øreplugger uten mikrofon = mute.

Du kan bruke et hvilket som helst headsett så lenge du laster ned "hodetelefon appen" fra ps store.
Grunnen til at du hører deg selv snakke er jo pga feedback i mikrofonen ikke fordi det er noe mikrofon i kontrollen.
I ps4 kontroller så er det ingen mikrofoner, det er kun høytalere som brukes i diverse spill.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Du må ha misforstått. Det er ikke noen mic i selve headsettet, det var bare et eksempel på om jeg faktisk måtte ha et headset med mic, for å kunne mute meg selv. Det som er topic er hvordan jeg kan mute selve kontrolleren når et headset blir koblet til.
Vis hele sitatet...
Så du vil med andre ord mute en mikrofon som du selv hevder ikke eksisterer?

Gå inn i innstillinger på PS4 og sjekk volumet på mikrofonen (på alle steder i baren du kan slide frem og tilbake for å nettopp justere egen voice som andre kan høre). Hvis baren går i det hele tatt fra venstre når så har du en mikrofon i headsetet, ikke i kontrolleren. Hvis den baren ikke beveger seg så har ikke headsetet ditt mikrofon og hele tråden har handlet om en illusorisk mikrofon som kun finnes i hodet ditt.
Sist endret av bashfoo; 6. oktober 2018 kl. 02:42.