Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3078
Hei.

Jeg planlegger en lang fisketur til Russlands villmark, omtrent i dette området. Jeg tenker å leie bil i Murmansk, deretter kjøre en god uke for å komme frem. Jeg kommer nok til å ha effektive 6-7 uker ute i marka. Jeg er erfaren i naturen, men dette kommer til å bli den heftigste turen jeg har hatt, derfor vil jeg gjerne spørre her om det er noen som kan har noen tips å komme med. Jeg skal dra med to eller tre andre kompiser.
  • Hvem kan prate med som kan Russlands villmark?
  • Har noen en god pakkliste for 6-7 uker i naturen?
  • Hvem har de beste kartene over områdene?
  • Skal jeg ta med våpen?
  • Noen som har pakklisten til Lars Monsen når han gikk Canada på langs? Den kan være grei å plukke fra

Problemet med dette området jeg ønsker å dra til er at det er absolutt ingen informasjon om det. Jeg må naturligvis planlegge en hel del for denne turen, men jeg er litt rådvill på hvor jeg skal sanke informasjon. Enkle spørsmål som om det i det hele tatt er lov å fiske der og så videre. Dette kommer til å bli en av mine livs turer, men det krever en hel del planlegging. Jeg vil parkere bilen å komme meg langt inn i villmarka, så det vil ikke være mulig å handle underveis.

Vet dette er en litt sær tråd, men hvis noen har noe informasjon, eller en kontaktperson som dere kan tipse meg om via PM ville jeg vært veldig glad!
Du får ha denne i bakhodet:
http://www.nrk.no/finnmark/norge-kal...tur-1.12454667

Men Murmansk er en region der mange områder er stengt for utlendinger, og ikke alle disse områdene er merket, skiltet eller fysisk sperret.
Vis hele sitatet...
Du som en helt vanlig turist vil ikke slippe like billig unna som personer med diplomatisk immunitet.
Har ikke annet å bidra med enn en historie jeg hørte fra min bestefar: Noen venner av ham dro på en slik tur i Russland (et eller annet sted i villmarka) og ble stoppet av russiske myndigheter. De ble veldig mistenkelig og trodde kanskje de var spioner etc. Såvidt jeg forstod skjønner ikke russere at folk går i marka på rekreasjonelt grunnlag. Det gikk dog bra til slutt med disse folkene, og det kan vel krydre reisen.
Ja, jeg må skaffe visum og informere ambassaden om oppholdet mitt tenker jeg. Men dette tror jeg skal gå bra hvis man informerer godt nok.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av bendiks Vis innlegg
Ja, jeg må skaffe visum og informere ambassaden om oppholdet mitt tenker jeg. Men dette tror jeg skal gå bra hvis man informerer godt nok.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk dette? Ble det noe av turen??
Skal ikke være så vanskelig å få til noe som dette, men ja du trenger en lokal guide, alle de kartene vi/de har sier ikke i fra om "lokale feller" og slikt. Du må huske på at landet kollapset etter soviet(og bygdende henger langt etter), og jeg antar du vil dra ut til villages også gå rundt i naturen, disse småe stedene har nærmest ingen kontakt med hovedstaden, og er bokstavelig talt etterlatt til å råtne.

La meg se om jeg husker hva han dansken som bor i russland heter, "Survival Russia" på youtube, han er meget hyggelig og veldig hjelpsom, hvis du kan få tak i oppmerksomheten hans, kanskje prøve å kontakte ham?

protip: Dårlig å idé å ta med lovlige våpen over russergrensa, eller våpen tilbake. (Selv om du kan trenge et våpen, er mye bamser der, og tror ikke tollen liker bear mace heller, skaff deg noe lovlig i russland eller en russisk venn med noe lovlig mens du er der)

Husk at du kan eeegentlig ikke eie 9mm håndpistol for å skyte på skytebane engang, de har kun gummikuler i blankvåpen samt noen andre typer eeegentlig.
Sist endret av TheSnowySapmi; 3. januar 2019 kl. 20:06.