Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1783
Hei jeg planlegger en tur til Nederland for å ta trøffler , er en person som har slettet mye med angst i gjennom årene og har vårte sucidal til tider. Hvordan har deres opplevelse vært har det hjulpet dere , har aldri prøvd noe lignenende før
Jeg har ikke angst og er heller ikke suicidal. På mindre doser er det interessant, på høye doser er det så intenst at jeg til tider får "akutt" angst, i hvert fall under peaken, men samtidig er det en veldig givende erfaring som en ellers ikke får.

Det er umulig å si om den vil hjelpe deg, det er helt individuelt, for noen så er det medisin for andre er det ikke det.

Men hvis du ikke har røkt hasj, gjør det først. eller ta en veldig sparsommelig dose sopp til å begynne med. Men en joint kan fort bli langt skumlere enn en liten dose sopp, t.o.m. en stor dose sopp, det er individuelt.

Så er det veldig viktig at du er komfortabel der du er. Siden du er i utlandet vil jeg anbefale deg at du tar det med en venn. Og ta sopp på en helt ny plass uten noen kjente rundt seg vil jeg ikke anbefale.
Sist endret av Hans Høyhet; 21. februar 2020 kl. 01:25.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde selv veldig god hjelp av Ayahuasca. Veldig! Det var virkelig bedre enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Men.. Jeg gjorde det på retreat og det tror jeg hadde utrolig mye og si. Og føle seg trygg og tatt vare på av noen som virkelig vet hva det dreier seg om er utrolig viktig. Jeg ville ikke tatt trøfler på et hotellrom i Amsterdam. Det kan gå kjempe bra, men det kan også gå veldig dårlig. For og få noe igjen fra disse medisinene må man klare og gi slipp, det er lettere sakt en gjort. Tror det gjelder spesielt for «oss» med mentale problemer. Jeg klarte det på sermoni nr 2 etter 2-3 timer med «slit». Hadde jeg ikke hatt den støtten og den hjelpen hadde jeg aldri klart det. De kjempet for at jeg skulle få hjelp, ga ikke opp.
Enda jeg hadde gjort det allerede etter kvelden før. Jeg var helt knust for at det ikke fungerte første kveld, jeg hadde lenge følt og tenkt at dette var mitt siste håp.

Det jeg vil frem til er at disse medisinene er ingen lek. Så jeg er veldig glad for at jeg ikke prøvde for meg selv første gang. Da hadde jeg nok aldri rørt det igjen som kanskje ville betydd livet mitt. Jeg har også prøvd i ettertid uten hjelp med sopp og lsd men uten hjelp/retreat har jeg ikke klart og gitt helt slipp så har ikke fått så mye ut av det.

Jeg har ikke tenkt på og ta livet mitt siden den ayahuasca sermonien, som var det eneste jeg tenkte på i lang tid før den. Men jeg er langt fra 100%, men føler det går rette veien. Prøver og mote meg opp til ny retreat.

Jeg vet jo ikke om dere har tenkt retreat eller hotellrom, men ville dele mine erfaringer. Da jeg føler det er veldig viktig spesielt første gang for noen med mentale problemer.

Lykke til! <3
Du kan oppleve ditt verste mareritt på en stor dose om du har angst og depresjon fra før. Det kan gjøre tilstanden din mye dårligere. Legg merke til at jeg sier kan, noen har også gode opplevelser, men det er veldig uansvarlig og anbefale noen dette. Jeg har selv vært der.

Det som kommer til å være så ekstremt viktig for deg er at du tar en veldig liten dose. Da er sjansene for at du vil kunne oppleve det positivt mye større og betraktningene enklere og inkorporere.
Sist endret av Picard; 21. februar 2020 kl. 04:52.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta en liten dose, men husk at selv om du tar en liten dose så ta den på morgenen for tar du den på kvelden så kan du risikere å ikke sovne før neste morgen. Opplever det igjen og igjen på minidosering (sier mini og ikke mikro) på ca 0.3g tørka (tilsvarer ca 1g fersk trøffel). Får en utrolig god feeling :-) Men som sagt, ikke bli overrasket om du ikke klarer å sove på 12 timer.
Jeg anbefaler deg å oppsøke noen som holder seremonier med trøffler og gjør det ned de. Eventuelt sjekk google om noen kan gi deg en form for psykoterapi mens du prøver det.

Hva er planen din rundt inntaket? Skal du vandre rundt i gatene? Skal du oppholde deg på et hotellrom?

Mine beste erfaringer er å trippe ute i naturen. Eventuelt fra psykedeliske festivaler. Men det er en smule komplisert med angst osv. Har slitt med angst i alt for mange år selv. Og en smule depresjon. Psykedelika har hjulpet meg mye, men jeg trippet for første gang for 12 år siden, og startet i en periode angsten ikke var så domminerende i livet mitt. Etter mye angst fra speed bruk begynnte jeg og bruke psykedelika igjen, noe som har hjulpet meg å forstå ekstremt mye om meg selv. Men jeg har hatt en del intense ubehagelige opplevelser også. Derfor anbefaler jeg en guidet setting første gang, slik at du er mer rustet til å forstå hva du inntar ved en senere anledning. Ettersom trippen kan gå begge veier.

Masse lykke til.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trippet for første gang på flere år i helgen. Jeg hadde glemt hvor sinnsykt det kjennes ut. Nå husker jeg hvorfor jeg stoppet. Det er rett og slett veldig skremmende. I hvert fall i høye doser. Det er en enorm frykt der for meg, litt som hvis man står å ser ned et stup og skal hoppe uten at man klarer å se hvor langt ned det er. Når man først har hoppet nedi en gang blir man bare mer redd fordi man vet hvor dypt det går.

Uansett, psykedelika kan være ganske terapeutisk. Jeg har mer troen på lave doser i en terapeutisk setting enn å trippe av seg ballene og se lyset eller whatever. Sistnevnte vil mest sannsynlig skremme livet av deg.
Desto større dose en tar, desto mer blir en èn med omgivelsene, musikken, lydene, rommet. Og parallelt med at en blir èn med omgivelse, opplever man at ens mennesklighet forsvinner, og dette kan så intenst at en forlater kroppen. Det ser ikke ut til at det er mulig å forlate kroppen uten å erfare det vi kaller (egodød).

Jeg ser hovedsaklig to vanskeligheter: den ene er å håndtere faktum at ens mennesklighet forsvinner, dvs. alt kjent, alle ens ideer om en selv og verden, ens tanke osv. blir radikalt forandret til noe som kan beskrives som utenomjordisk. Så en må takle det "å bli gal" og det å være med seg selv 110% (et selv som en ikke kjenner, en kjenner bare det sosialt kondisjonerte selvet), helt uten alt en er blitt fortalt og alt en har tatt til seg fra fødselen, dette er som en gjenfødsel.

Den andre vanskeligheten er å gi totalt slipp på seg selv og kaste seg ut i den totale uvitenheten om hva som vil skje og kommer til å skje.

Dette er sopp i høyere doser, hvor en kan se Gud, og til og med bli Gud (mystikk på høyt nivå). type dose ca. 3.5-7g avhengig av individuelle forskjeller.

da snakker jeg om tørket 3.5-7g sopp altså, ikke trøffler, tilsvarende dose trøfler er sikkert noe slik som 30g.
Sist endret av Hans Høyhet; 21. februar 2020 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Desto større dose en tar, desto mer blir en èn med omgivelsene, musikken, lydene, rommet. Og parallelt med at en blir èn med omgivelse, opplever man at ens mennesklighet forsvinner, og dette kan så intenst at en forlater kroppen. Det ser ikke ut til at det er mulig å forlate kroppen uten å erfare det vi kaller (egodød).

Jeg ser hovedsaklig to vanskeligheter: den ene er å håndtere faktum at ens mennesklighet forsvinner, dvs. alt kjent, alle ens ideer om en selv og verden, ens tanke osv. blir radikalt forandret til noe som kan beskrives som utenomjordisk. Så en må takle det "å bli gal" og det å være med seg selv 110% (et selv som en ikke kjenner, en kjenner bare det sosialt kondisjonerte selvet), helt uten alt en er blitt fortalt og alt en har tatt til seg fra fødselen, dette er som en gjenfødsel.

Den andre vanskeligheten er å gi totalt slipp på seg selv og kaste seg ut i den totale uvitenheten om hva som vil skje og kommer til å skje.

Dette er sopp i høyere doser, hvor en kan se Gud, og til og med bli Gud (mystikk på høyt nivå). type dose ca. 3.5-7g avhengig av individuelle forskjeller.

da snakker jeg om tørket 3.5-7g sopp altså, ikke trøffler, tilsvarende dose trøfler er sikkert noe slik som 30g.
Vis hele sitatet...
Nei, egodød er ikke nødvendigvis behagelig. Det er en kamp mot seg selv og oppleves ofte svært skremmende. I helgen opplevde jeg en snedig tilstand der opplevde å kunne se min egen bevissthet. Veldig vanskelig å forklare. Jeg kunne se det punktet der all informasjon tas inn som et svart hull. Det var som jeg kunne settte fingeren akkurat der alt kommer fra/går inn, spørs hvordan man ser det. Det føltes feil ut, som om det ikke var meningen at jeg skulle se det. Det var en helt voldsom forferdelig lyd på det punktet alt møttes, som metall som skrapes.

Opplevelsene går i bølger for meg. Går som regel inn og ut av egodød. Det oppleves veldig forvirrende. Det å forlate kroppen er spennende men det er veldig vanskelig å gi slipp. Fikk til slutt nok og fikk i meg noen benzo jeg hadde liggende i tilfelle.

Dette høres sikkert helt sinnsykt ut. Men disse stoffene er akkurat det! De er så merkelige at det er vanskelig å fatte at noe slikt faktisk eksisterer. Jeg sitter heller igjen med hundre flere spørsmål enn noe som helst svar. I hvert fall er det sånn hos meg.

Konklusjonen min er at bevisstheten er veldig påvirkelig. Alt man opplever kan endres på. Det spørs hvilken kjemisk cocktail man har i skallen på et gitt tidspunkt. Liker sammenligningen med hjernen som et stort miksebord. Skrur man litt på den dingsen endrer fargene seg, skrur man litt der så endres lydene. Psykedelika endrer bare hvordan man opplever virkeligheten her og nå. Den virkeligheten har alltid vært der, bare ikke tilgjengelig med den måten. Man må bare skru på noen brytere.

Hva som er bak alt er fortsatt et mysterium for meg. Hver gang jeg lærer noen «ancient secrets” eller opplever å knekke noen koder er alt glemt før man lander. Har prøve å skrive ned ting, men ingenting gir mening. Konklusjonen: det er ikke meningen at vi skal vite.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har prøve å skrive ned ting, men ingenting gir mening. Konklusjonen: det er ikke meningen at vi skal vite.
Vis hele sitatet...

Det er jo god grunn til dette, hadde du virkelig husket hele turen og alle tilstandene, ville du ikke fungert som menneske og hverdagen.

Men jeg tror det er fult mulig å harmonisere dette forholdet, at en kan være hele kosmos og evigheten samtidig som en er menneske, det er jo det en egentlig er uansett. Men det er nok mye mental grøt og frykt som en må bearbeide før en når denne opplyste tilstanden.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er jo god grunn til dette, hadde du virkelig husket hele turen og alle tilstandene, ville du ikke fungert som menneske og hverdagen.

Men jeg tror det er fult mulig å harmonisere dette forholdet, at en kan være hele kosmos og evigheten samtidig som en er menneske, det er jo det en egentlig er uansett. Men det er nok mye mental grøt og frykt som en må bearbeide før en når denne opplyste tilstanden.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp.

Det er sikkert mulig å harmonisere dette forholdet. Men da tror jeg man må være fornøyd med livet som du sier. Hvis man har noen plager fra før oppleves det gjerne bare for stort og problematisk å tenke på. Selv om man er en del av det enten man vil det eller ikke. Hvis man synes livet er kjipt har det potensialet til å bli uendelig mye kjipere i en trip.

Psykedelika er et kult kaninhull å utforske i blant. Men ikke noe å leve etter, i hvert fall for meg. Det er tidenes partytriks tho!
Selv prøver jeg å kvitte meg med mitt sosialt kondisjonerte selv (det vi normalt assosierer med mennesket). Jeg synes hele opplegget er fullstendig tullete, og det blir kjedelig i lengden å skulle gjøre de samme greiene hver dag når du ser igjennom spillet.

Jeg har også en følelse av at det for det meste kun er tullinger igjen i verden på dette tidspunktet i historien, jeg tror alle smarte vesener har forlatt jordens overflate. Og, dette er fullstendig metafysisk, men jeg har en følelse av at den mennesklige bevistheten vil bli robotisert, slik som Matrix filmene. Jo mer vitenskapen og samfunnet utvikles, desto mer blir en låst i denne type system- og symboltenking, og plutselig er en blitt en robot uten at en selv er klar over det, styrt av samfunnets behov - en mennesklig ressurs.
Anonym bruker
"Viss Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, jeg opplevde pskydelika som et "easter egg" i simuleringen, fikk masse informasjon som var overveldende. Jeg tippet av skafte og var sikker på jeg måtte dø eller glemme informasjonen. Av og til tror jeg at jeg døde under trippe og dette er en annen tidslinje/himmelen. Livet mitt har blitt veldig mye bedre etter den badtripen.

Slik er det å spise av den forbudte frukt.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg

Jeg har også en følelse av at det for det meste kun er tullinger igjen i verden på dette tidspunktet i historien, jeg tror alle smarte vesener har forlatt jordens overflate. Og, dette er fullstendig metafysisk, men jeg har en følelse av at den mennesklige bevistheten vil bli robotisert, slik som Matrix filmene. Jo mer vitenskapen og samfunnet utvikles, desto mer blir en låst i denne type system- og symboltenking, og plutselig er en blitt en robot uten at en selv er klar over det, styrt av samfunnets behov - en mennesklig ressurs.
Vis hele sitatet...
Trippin balls yo! Men artig tanke. Skjønner hvor du kommer fra. Det er det som er morsomt med disse stoffene. Det er så FAR OUT i seg selv at man tillate seg å diskutere ville tanker og ideer. Det kan virke som alt er mulig

Det som har vært mest terapeutisk for meg med tripping er å overleve de vanskelige trippene. Det er noe terapeutisk med å gå hjem i soloppgangen etter en skikkelig vanskelig trip og føle seg så takknemlig for at man er samlet på et punkt i universet, If you know what i mean.
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
Hei jeg planlegger en tur til Nederland for å ta trøffler , er en person som har slettet mye med angst i gjennom årene og har vårte sucidal til tider. Hvordan har deres opplevelse vært har det hjulpet dere , har aldri prøvd noe lignenende før
Vis hele sitatet...
Bør egentlig ikke være i nedtur modus, da det kan forsterke det. Er du over fasen, så er det greit. Spør deg selv gjerne/ha intensjon om å få svar på eksistensielle spørsmål. Da får du mye ut av det. Fikk noen utrolige svar sist
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var akkurat 5 dager i amster selv, har flere år på nakken med psykedeliske stoffer.

Du finner headshops som det står relativt greit hva du kan forvente at den typen du går for og mannen i kassa er meget behjelpelig.

Jeg kjøpte meg 15g noe som er standard dose, men av det som han mente var "sterkest" samt kjøpte jeg x40 ekstrakt salvia.

For å svare deg er dette en opplevelse å anbefale, om er av den paranoide typen, ligg i senga under turen, ellers er det masse flotte parker om været er på din side.

Det jeg vil sette strek under er forbered deg mentalt, alle i amster har sett tura folk og kunne ikke brydd seg mindre.
Mem ha i bakhodet hva du vil prosessere gjennom trippen.

Som nevnt over er dette absolutt ingen kur, men med godt forbehold, god setting og mindset på plass vil du muligens oppleve det å få en form for "veiledning" om hva/hvordan du bør arbeide med deg selv. Dette høre rimelig enkelt ut, men steget er å faktisk ta tak i lærdommen og gjøre noe utav det.

Det blir hva du gjør det til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det blir hva du gjør det til
Vis hele sitatet...
Jepp, psykedelika åpner bare opp pandoras eske, hva en gjør med det er en helt annen sak, og noe du selv må finne ut av.
Ja. Jeg ville anbefalt en mikrodose til begynne med.

Har ikke kjempe mye erfaring, men jeg tok en heroisk dose første og andre gang, og det var ikke behagelig. Men har tatt mange mikrodoser etter det, og det er veldig euforisk og spesielt for meg.

Så jeg vet ikke hvordan doser man bør ta på trøfler, vet ikke helt hva det er heller, men ta en 10'del av anbefalt dose f.eks, også ta en 10'del etter et par timer om det ikke er nok.

Det er min erfaring med det meste, at jeg må dyppe tåen først før jeg hopper.

edit: Men når det er sagt så tror jeg ikke at det er mirakelkuren du er ute etter, men jeg vet ikke..
Sist endret av Spaceman; 22. februar 2020 kl. 20:48.