Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1229
Hallois

Har et problem med CCproxy.... har delt ut linja mi til det interne nettet, som fungere nogenlunde greit. Bortsett ifra at det er noen linker/adresser som ikke er tilgjengelig ifra clientene(kjører da IE 5.5) :-( pluss at fleste progz (bortsett ifra IE 5.5) ikke klarer å finne proxy serveren... Har selvfølgerlig prøvd og konfigurere de respektive programmenes tillkoblings parameter/instillinger.

Men uten særlig hell. eksempler på progz som ikke funker er:

Opera
Kazaa
Quadweb
Outlook
FTP delen i wincomander
+++

mitt spørsmål til dere hjelpende's ånder er da:

- Er dette problemet grunnet newbies feil på proxy delen :-)
- Støtter ikke CCproxy de nødvendige protokollene på di forskjellige utilgjenngelige sidene?
- Trenger jeg pluggins update på CCproxy for å få detter til å funke?
- Er det andre forslag til deling av ADSL i internnett ( i samme husstand selvølgerlig) bortsett ifra innkjøp av en router...
- Eller er dette rett og slett en altfor tåplig case?

Det skal legges til at jeg har prøvd oppsett med både win98ce, winME og win2000.

min versjon av CCproxy er : CCproxy 4.2 By YoungZsoft
Hååper det er noen som har litt peiling, som kan hjelpe
Virker som den ikke er særlig flink til å dele ut internett. Ser ut som om den bare deler ut web på port 80 eller noe, og gjør en dårlig jobb med det.

Men såklart, hva vet jeg?
Trådstarter
5 0
jepp!!

Dårlige greier den der ccproxy saken. Men på en annen side er det første gang jeg setter opp en proxy server, så det kan jo tenkes at det er noe jeg har gjort feil.

prøvde først med win proxy eller hva den nå heter, og fikk samme problem der. Trur jeg har satt ccproxy til å bruke port 808 for HTTP og port 1080 for SOCKS. Men som nevnt tidligere er jeg ganske grønn på omerådet.

Ingen som har forslag til andre løsninger da

Alt mottas med stor TAKK
HEI HEI EN STOR SLEGGE FIXER DET PROBLEMET ER LØST
HILSEN
MR TURBO SSSSSSHHHHH PPPPYYYYSSSSHHH
Skal ikke overdrive greiene, men .. når man legger fakta på border så er linux mye bedre egnet til å løse disse oppgavene. Sett opp en møkk maskin f.eks 133 mhz med en liten linux distro ( smoothwall er fint til denne typen oppgaver) og configurer i vei med ipchains/iptables.

Det er et veldig godt alternativ.
Trådstarter
5 0
Hmmm

Noen bruker rå makt, vilket ofte resultere i ekstra utgifter. (Denne er noe intern)

Har fiksa problemet med å kjøre en nyere versjon av winproxy, som har et mye fleksiblere oppsett av porter osv. Pluss at denne har også støtte for flere protokoller

Så deng i vei de som ønsker...........