Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2586
noen som har noen kjekke historieer om hvordan dem selv eller andre har klart og ødelegge en pc.
som sagt må jge kjøpe meg ny nå. etter en sein natt på byn skulle gutten på lan. pakket pcen i fiiin form. skulle bære pcenfra andre etsje og ned. hmm hvorfor ligger kabinettet mitt på bakken nå.
og dermed NO lan og ingenting virker.
Jeg har faktisk aldri ødelagt pcen min, selv om jeg har mista saft, pommes frites, masse skruer og skrutrekke rett på hovedkortet osv.

Mine pcer tåler alt
å ha på seg angoragenser og jogge i ullsokker før man skal herje med hardware bruker å hjelpe
original reprint
xaff's Avatar
Ah,pc hærping(er det noe som heter det?).
Prøv å fjerne bios brikke tingen fra hovedkortet.
NoMoreHovedkort.
vel, her kan jeg komme med noe.
mista harddisk på et steingulv fra ca 1 meters høyde.. 4k html filer borte, 12k bilder, og masse programmer.
vi hadde en gammel 486dx 33 som vi kopla opp og torturerte med 30volt likestrøm og ~230volt, anbefaler alle som blir skikkelig lei av data/elektronikk å svi av noen kretskort og slikt, for da forsvinner den "leiheten"

meitemark
for noen år siden fant jeg ut at jeg sku prøve den oransje bryteren ved strøminntaket,mens pcen sto på.....bang sa det,jeg fikk støt, strømmen gikk,og røykskyen sto....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nybona gulv å trappetrinn å ullsokker fungere bra ser du....

/me og datamaskinen om hverandre ned trappen i full fart. Ganske skummle saker det....
Vel, hehe...
Første PC'en jeg bygde, ble bygd i full fart på en lørdagskveld med litt veiledning av en annen fyr...satt sammen pc'en på rekordtid og installerte drivere og alt..starta et spill, men av en eller annen merkelig grunn så fryste pc'en seg ganske ofte...det vi ikke visste var at vi (eller jeg?) ikke hadde stillt inn jumperne korrekt så både CPU og HK ble svidd istykker, 2000kr rett i dass
Min gamle (snufs) AMD K6 II 450...

Med to HDD, to FDD, CD-ROM, CD-Brenner, to Parallell-porter og "alle" PCI-slotene fulle på 150W strømforsyning.

Maskinen brukte å stå på 24/7 pga telefonsvarer/fax.

Nuvel (hulk) en morgen jeg sto opp og skulle sjekke hvem som hadde ringt, kjente jeg en merkelig lukt fra datarommet. Joda, strømforsyningen hadde knela.
Resultat: En stk kløyvd "professor", et søtt lite hull i HK som jeg kunne stikke fingeren igjennom og en svart klump der strømforsyningen brukte å være. Merkelig nok overlevde RAM'en, lydkortet og diskene.

Nuvel, klok av skade. Nå har jeg 230W strømforsyning og en parallell-port og floppy mindre.
Når vi nå er inne på det, finnes det eksterne strømforsyninger jeg kan kjøpe nå når jeg skal til med RAID. Regner med at 230W ikke er nok til 6 HDD, DVD, CD, ZIP og ekstra floppy.
les på www.virtual-hideout.net . det er en artikkel der om hvordan du kan ha 2x PSU!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Vis du liker pang-lyder så kan du kombinere det og...
På barneskulen så ødela vi litt over 3maskiner ved å skru opp strømforsyningen også sette dei på... BANG! sa det... Akk ja, det var tider det...
Thanx Blitzer.
Fant en meget bra og lettfattelig artikkel.
Regner med at kabinettet mitt får et høl i siden om ikke lenge..
Med unntak av alle advarslene om statisk spennig, så var det vel ikke så mye å bli klok av.

En erfaring som kunne blitt kostbar skal jeg dele med deg.

Nå vet ikke jeg hva slags CPU og kjølevifte m/ribbe du skal anskaffe deg, men de fleste har en ting felles, nemlig festebøylen til kjøleribba. Denne settes over kjøleribben, og spennes fast i sokkelen som CPU`n sitter på. Når denne bøylen monteres, må du ikke finne på å bruke skarpe gjenstander når du presser bøylen ned i sine respektive festehaker. Jeg brukte en skrutrekker til å presse med, men så gikk det galt. Den glapp av fra bøylen og traff hovedkortet med full kraft. Resultatet: 1 stk. motstand på 1mm løsnet. Det sier seg selv at den lodder du ikke på uten å vite hva du driver med. Det nytter ikke med loddebolt som har en spiss på størrelse med en blyant.

Heldigvis klarte jeg å fikse problemet, så maskinen fungerte problemfritt etter oppstart.

I utgangspunktet skal du kunne bruke en finger til denne opperasjonen. En annen sak som også er viktig er at du monterer CPU med kjøleribbe og RAM brikkene dine før du monterer hovedkortet inn i kabinettet. Sørg også for at hovedkortet ligger på et flatt underlag når disse monteres. Dette for å hindre at kretsene på hovedkortet ryker når du trykker og presser saker og ting på plass.

Ellers råder jeg deg til å lese litt om bygging av PC på Hardware.no som du finner HER

Lykke til!
Stå på et teppe med strikkasokker og fikse på ting på pci sloten på HOVUDKORTET :P Kortslutta hovudkortet mitt :/
jeg satt på LAN en gang, så spelte jeg aq2 med sab..
han eide meg no jævli og plasserte et konge headshot på meg akkurat da det traff kollapsa datan, alt ble svart og prøvde jeg å skru den på igjen skjedde det ingenting..

jeg sender da datan til komplett og etter god tid som vanlig, har de endelig bytta power supply, men da de slår den på tar cpu'n fyr.. jaja, jeg endte med å betale et lite mellomlegg, så satt jeg der med ny power sup, ny vifte, ny cpu



det skal med i historien at cpu'n som brant var en K6-2 *bombe*

Opprinnelig postet av Red Hat
for noen år siden fant jeg ut at jeg sku prøve den oransje bryteren ved strøminntaket,mens pcen sto på.....bang sa det,jeg fikk støt, strømmen gikk,og røykskyen sto....
Vis hele sitatet...

gjordet det samme, fikk bare ikke støt, og sikringen gikk, dette var på skolen
Jeg har nok hatt noen episoder jeg og. Skulle overklokke en gammel 166Mhz. Først klarte jeg å "underklokke" den, ned til 75Mhz. Etter det, sette jeg en jumper på FAN pin'en..Lurt?!? Nei...Det resulterte i ett oppbrent hovedkort!!!
en gang itiden klokka jeg og en kompis ved hjelp av loddebolt og en ganske detaljert tegning over hovedkortet en 486dx2 50 til 166 mhz, uten vifte, vi fikk se bios skjerm, men så peip den en gang og blåe flammer kom ut av cpuen...

stakkars maskin....

mm
vel, jeg og sorcer har en linux "box" på jobb vi leker med.
Den hadde stått på i 14 dager og gikk helt fint! men sorcer, han skulle skru på turbo knappen. Vel, han trykte feil. RESTART!

Trist...

Så vi bestemte oss får i koble ut reset og power knappen
(Dette er en maskin av typen AT)
Så vi nappet ut ledningen til reset og dro Power knapp ledningen frem. Tenkte vi skulle sette noe over polene på bryteren så den ikke hadde noe å si. Skulle først bare teste det med en tapetkniv. , Det ble mørkt i rommet gitt , . Vel, hele itavd ble svart noen minutter. I ettertid, når jeg så over koblingstegningen en gang til var det ganske innlysende at jeg bommet litt når jeg prøvde.

Vel, nå har vi fikset det, så nå står den på samme hva!!!!

kruger
Yess da Kruger !

Det eneste vi mangler nå er en UPS og noe lim eller no, slik at ingen får tatt ut nettverkskabelen...

Tips anyone ?
hehe, hva med å sette den inn på bomberommet, låse døren og kaste nøklen??

kruger
Kruger; da får man ingen glede av å ødelegge noe!

til dere andre bruk en "baseball-bat"
Jaja.. så der gikk min pc også til helvete...

Satt oppe mitt på natten (kl.: 06:28) og forsket med div, fant ut at diskettstasjon power kabelen var ute... tenkte jeg slapp å restarte makinen etter å ha plugget den inn siden jeg hadde win2k...
så mens jeg fulgte med på skjermen og leste en howto for ett eller annet jeg seff. har glemt ut nå... fommlet litt inni baki der og lette etter 'hullet' plutselig hørte jeg et rimelig bra høyt "pooff", fikk litt 'electro'-smak i munnen...
mens jeg tenkte på om det var "nå gikk det kanskje gale" eller "nå har det gått gale" lyden... skrudde jeg opp strømforsyninga for å se om jeg kunne fått skiftet sikring... å nei du den var intakt den...(selv om den ikke virker) så det har nok gått en rimelig høy overspenning inn på f.eks hd'n også

den sviver hvertfall ikke mer... så nå er spørsmålet enten ny strømmforsyning eller kabinett(m/SF)...

-r.i.p.
Nytt kabinet er jo en god ide da blir det litt anderledes å se på boksen som surrer å går der nede..
en kamerat av meg i fylla kastet pc skjermen og brakk tastaturetet over beinet og brakk det. ingenting av det funket etterpå. og han bestemte seg for og invistere i ny pc... en liten oppgradering!
en jeg kjenner drepte pc'en sin med hagle...
PC'n var gammel og han ville ikke ha den mer!

kruger
Opprinnelig postet av kruger
en jeg kjenner drepte pc'en sin med hagle...
PC'n var gammel og han ville ikke ha den mer!

kruger
Vis hele sitatet...
En jeg kjenner drepte pcen sin ved at han mista et lys oppi den da kabinettet sto åpnet. Den kortslutta
Det eneste vi mangler nå er en UPS og noe lim eller no, slik at ingen får tatt ut nettverkskabelen...
Vis hele sitatet...
Bruk ltt poxy lim og en meter med stål teip så er nok den kablen sikret for nærmeste fremtid...
En kamerat av meg skulle overklokke pc'en sin, for første gang..
Han hadde aldri gjort det, så han fikk en venn av seg til å hjelpe han..

Så satte de igang, og forandra litt på jumperne og ba..

og jeg må nevne at dette var en K6 450mhz..

Uansett, de starter den opp, og alt ser fint ut.. så sjekker bios antall mhz da, den stoppa på 1400mhz! de røsker ut alt av kontakter, men for sent - den stakkars cpu'n gikk rett til helvete ja..

Så han fiksa seg en bios med SoftMenu III..
heheh fy faen..!
Så han klokka den opp til 1 gigahertz mer enn den var godkjennt for før den gikk til helvete ?

Hmmmm... Yeah right ! Høyst troverdig !

Ikke særlig smart..
Jeg er enig med D|eselMink.. Jeg trokke du får en liten CPU til å maxxe helt av.. men men
Opprinnelig postet av ZyreX
En kamerat av meg skulle overklokke pc'en sin, for første gang..
Han hadde aldri gjort det, så han fikk en venn av seg til å hjelpe han..

Så satte de igang, og forandra litt på jumperne og ba..

og jeg må nevne at dette var en K6 450mhz..

Uansett, de starter den opp, og alt ser fint ut.. så sjekker bios antall mhz da, den stoppa på 1400mhz! de røsker ut alt av kontakter, men for sent - den stakkars cpu'n gikk rett til helvete ja..

Så han fiksa seg en bios med SoftMenu III..
Vis hele sitatet...

det er det dummeste jeg har hørt. det er ikke noe hovedkort som er laget til en K6 som går opp til 1400MHZ!

Dette er bare PURE BS.

forresten så hadde nok den k6'en stryket med på 550-650 mhz hvis de ikke hadde alternativ kjøling.
jeg er enig det er veldig usansynlig at man kan klokke den 1ghz!