Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3132
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Hvor mye kodein er det greit å få i seg i løpet av en dag før det begynner å bli farlig? Har fått i meg 250mg nå, og har planer om å få i meg hvertfall 100mg til pga smerter. Mente jeg leste et sted at 360mg er max anbefalt døgndose, men noen som har noe annet innspill?
"Dosering: Skal brukes ved den laveste effektive dosen i kortest mulig tidsrom. Maks. daglig dose må ikke overstige 240 mg." Sier felleskatalogen..
Det kommer jo helt an på kroppsvekt, toleranse mm. En sværing på 120 kg kan ta tre ganger så mye som ei lita snelle på 40 kg. En som er vant til å ta kodein tåler mer enn en som ikke er det, osv.

Tipper maks dose oppgitt i Felleskatalogen er relativt konservativ. Iflg. Erowid er LD50 ca. 800 mg, men refererer til kilder som oppgir et så lavt tall som 500. Erowid anslår "red zone" til ca. 450 mg. Da menes 450 mg i én dose; halveringstiden er på ca. tre timer. Regn ut selv.

Edit: Det er altså antagelig trygt å ta 100 mg oppå en dose på 250.
Sist endret av kallisti; 31. mars 2017 kl. 02:20.
Tja, antagelig trygt høres i midt hode ut som litt gambling da. Ja, går sikkert bra for 95 % Alvorlig forgiftning kan oppstå på doser på 600 mg om en ikke har brukt det over tid eller har toleranse.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens, hjelper Fyfaen å deilig Kodein er. Første gang jeg er borti opioder og føles nesten ut som jeg er hooket med en gang...
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter mitt første skudd, stod jeg på knærne og tenke slik skal livet for alltid. Hadde vel vært greit å leve uten den kunnskapen....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar folkens, hjelper Fyfaen å deilig Kodein er. Første gang jeg er borti opioder og føles nesten ut som jeg er hooket med en gang...
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant og folk idag forstår enda ikke hvordan noen faktisk velger å bli avhengig av denne mirakelkuren for alt. Så kjør forsiktig =) Var hekta på første dose ketorax i.v selv.