Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3023
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Ok jeg trenger noen tips for hvordan jeg kan snakke med kjæresten min om dette. Min kjære røyker hasj og week ca tre ganger i uken og jeg liker egentlig ikke det synes det er alt for ofte. Han gjør ikke dette hjemme i leiligheten han går ofte tur i skogen osv. Har aldri blitt aggressiv som følge av bruk. Fortsatt synes jeg det er vanskelig fordix

1. Er litt bekymret for han. Ikke kjempe men bitte litt... Bruken hans er etter min mening for ofte for mye. Dette er han ikke enig i.x

2. Det går med endel penger. Å røyke er dyrt... Vi har delt økonomi men fortsatt surt når jeg har lyst til at vi drar på ferie sammen, kjøpe noe sammen(alt fra små ting til at jeg håper xengang å kjøpe leilighet sammen) for eks og han ikke har penger til det for han brukte de pengene på å røyke.x

3. Jeg liker xweed og hasisj og må selv anstrenge meg for å ikke røyke for ofte men holde et lavt forbruk... Ikke lett når man er sammen med noen som bruker så ofte... 😕x
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beklager hvis dette er feil underforumadmin. admin må gjerne flytte tråd hvis de vil - t. S
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
What. For en twist, høres ut som du som har et problem her. 3 ganger er ikke mye, spørs om det går 1g hver gang, da er det litt i overkant mye imo. Så lenge han greier og opprettholde jobb/skole å holde alt vedlike skal man få lov til og røyke tjall i ny og ne, blir man sittende hjemme med bongen og røyke bort livet er det en annen sak.
3 ganger i uken må da kunne sees på som et høyt forbruk. Drikker du alkohol tre ganger i uken har du et høyt forbruk av alkohol. Det er jo på et punkt hvor det er en del av hverdagen med slik hyppighet.

Det beste trådstarter kan gjøre er rett og slett å forberede en samtale med kjæresten. Kom opp med noen punkter på forhånd. Få han til å skjønne at du mener det. Ta opp problemene du har med hyppigheten av fyringen hans. Begrunn de. ...kjedelig å bruke over 20k i året på å røyke.
Om vi syns det er for mye eller ei spiller ingen rolle.

Hvis du syns at forbruket er for høyt så må du kommunisere tydelig med den det gjelder og fortelle hva slags konsekvenser det vil få om vedkommende ikke etterkommer eventuelle pålegg om nedtrapping fordi du nå opplever det som problematisk.
Konsekvensene må du bestemme selv. Det er du som er i dette forholdet - ikke nFF.