Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3894
Hei! Jeg har vært på hjemmeprøver for hasj en ganske god stund nå, men har begynt og røyke igjen. Jeg fikk derfor litt rent urin på flaske fra en venn.

Det er fortsatt 1 uke til neste urinprøve og jeg lurte på om urinen skal oppbevares på en spesiell måte? Temperatur? Og om jeg i det heletatt kan bruke urinen på prøven etter flere dager?
Frys den.
Har du den i kjøleskap i mer enn to dager så blir den ubrukelig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Urin brytes ned ganske fort, det vil endre farge og begynne å lukte ganske uggent etter kort tid. Om du skulle lagre urin må det være ganske kaldt, jeg er ikke sikker på om det evt må fryses ned for å hindre at nedbrytningsprosessen kan bremses ned nok til at du kan bruke urinen en uke senere.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for svar! Kommer til og hente nytt urin og fryse dette ned!
Ikke frys ned, hvis du vil være safe bør du få urinen 1-5 timer før kontrollen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Urin brytes ned ganske fort, det vil endre farge og begynne å lukte ganske uggent etter kort tid. Om du skulle lagre urin må det være ganske kaldt, jeg er ikke sikker på om det evt må fryses ned for å hindre at nedbrytningsprosessen kan bremses ned nok til at du kan bruke urinen en uke senere.
Vis hele sitatet...
En hypotese
hvis man dreper bakteriene i urinen ved varmebehandling og lagrer den steril beholder ved 0 grader, vil ikke dette hindre nedbrytning?

Har hørt at urin som er nedfryst ikke består analysen eller vil gi resultat som viser prøven er manupilert ?
Sist endret av intreserte; 10. februar 2018 kl. 20:41.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er visst mye som skjer når urin blir stående. Se litt her. Det er ikke bare bakterier involvert, proteiner vil hope seg opp og gjøre urinen uklar innen kort tid, urea konverteres til amoniumkarbonat ved hydrolyse som katalyseres av enzymer.
Det meste jeg kommer over angående lagring eller forhindring av nedbrytningen av urin har med å bruke urinen som gjødsel i jordbruk.
Teknikker som tilseting av syre til urin for å forhindre prosessen.
De få tingene jeg finner om lagring av urin til urinprøver snakkes det om å lagre det så sterilt som mulig i et kjøleskap og selv da må urinen brukes innen 24 timer.
Sist endret av Dodecha; 10. februar 2018 kl. 21:05.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lege kontorene oppbevarer urinen i kjøleskap i øver en uke før de sender inn prøvene her jeg bor
Ser det er mye snakk om oppbevaring av urin.
Hva som går og hva som ikke går noen skriver max 24 timer i et kjøleskap.
Legekonteret oppbevarer urinen i et kjøleskap i en uke der jeg bor og i skrivet rusmiddel analyser fra oslo universitet sykehus skriver at prøvene kan oppbevares i kjøleskap inntil 3 uker alt over 3 uker må prøvene fryses ned.
Sitter du morgen urin i kjøleskap så ser du litt bakterievekst/groms i bunn av prøve glasset men vis du pisser 2-3 ganger etter morgen urin i et glass og får det i kjøleskap med en gang så ser du ikke noe så om det har gått 2 uker...
Vil høre litt hva folk synest om dette

Eller hva andre har erfart
Sist endret av Ninja911; 29. desember 2018 kl. 14:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.