Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4946
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke akkurat lett å finne likesinnede som syns det å slappe aav med en j er greit. Hvor finner man sånt?
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Det hele beror vel på hvor du bor. Bor du et sted med et synlig eller lukket miljø?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke så stress å få seg "stonervenner". Snakk litt med de du handler av, prøv å få igang samtaler om cannabis på fest, og finn ut hvem som er for, så tar det ikke lang tid før du har en del venner som røyker cannabis.
Det er utrolig mange som fyrer for tiden, så du kjenner garantert allerede noen som gjør det. Om du snakker med folk du er usikre på, prøv å nærm deg cannabis fra en annen vinkel. Si at du leste et eller annet om legalisering av hasj i avisen og spør hva de synes.
I USA har de tinder for stonere. Fuckings genialt! Noen prøvde utvikle lignende i Norge, men fikk problemer med loven(?). Det er jævlig trist i en virkelighet der sosial marginalisering utgjør det største problemet knyttet til bruk.
Sist endret av anon348863510; 13. mars 2017 kl. 10:14.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke alltid lite lett å finne venner i undergrunnen. Det kan være en gode ide at du forsøker å normalisere det du driver med så mye som mulig, for per nå antar jeg at aktiviteten assosieres med generelt lugubre greier der svært få bør få innsyn. De morsomste aktivitetene er de du kan snakke høyest om, med størst overbevisning, og samtidig tillater at (så mange som mulig) andre får bli med. Med andre ord en eller annen positiv, inkluderende aktivitet med så mange positive (i tråd med samfunnet/miljøet du befinner deg i) assosiasjoner som mulig. Sang og dans er gode eksempler der svært få ikke kan bli med, får en fin 'high-on-life' feeling også når pop&lock'n er on point (homie).

Politisk engasjement fra din side kan bidra til å normalisere din illegale vane. Noe av vanskeligheten med å få 'stoner venner' ligger i at du bærer på ideer om at det du gjør (røyker weed) er fullstendig harmløst, men de rundt deg mener at det er fullstendig ruinerende! Med slike oppfattede kontraster i daglig sosial omgang blir det vanskelig å få 'stoner venner'. Vil kanskje si at du heller bør sikte på tolerante venner fremfor stoner venner. Alternativt kan du gi avkall på storebror og gå mer i retning 'squatting' bevegelsen; det finnes brorskap der inne, og ingen bryr seg om du røyker en spliff. For meg var det bare aksepten jeg trengte, jeg trengte ikke en ved siden av meg som fyrte samtidig. Tryggheten en får av å vite at andre mener det du gjør er helt greit, er sterk. Den midlertidige tilfredsstillelsen av å ha en kompis som fyrer ved siden av seg, er svak. Alle svar over dette er mer levedyktige, må sies.
det er somregel ikke noe problem og finne folk som tar seg en J i ny og ne i helgene, det er det veldig mange som gjør men dem som drar på fest uten alkohol hvis du forstår, dem må du nokk lete litt grundigere etter
▼ ... over en uke senere ... ▼
lykke til, du må nok kjenne noen folk som kan introdusere deg for et evt miljø
Ja, det er forskjell på Narvik og Oslo/Bergen, AnonBruker :P
Ikke noe problem. Nå som sola begynner og titte frem fra tid til annen går du bare rundt i byen/parker i nærheten av deg. Evt der du vet folk pleier og henge på en solskinnsdag. Det bør ikke være så vanskelig og spotte folka du er på utkikk etter. Gå bort og slå av en prat, ha gjerne med en J og del med de og ta det derfra.

Alternativ 2: Jeg antar du har en dealer eller 2? Om de er hyggelige møtende folk spør om å få henge der i noen timer en gang du kjøper. Kommer da fort andre kunder innom som du kan bli bedre kjent med.

Alltid kos og ha noen og dele opplevelsen med.

Lykke til!
Jeg har møtt mange av mine beste venner igjennom dealern min, på samme måte som Viking85 skriver.
Startet med at jeg bare skulle handle shit og endte med at jeg flyttet inn og ble kjent med utrolig fantastiske mennesker.
Har kontakt med de fleste daglig og vi møtes som regel alltid i helger for å chille med Jays, alkohol eller psykadelika.