Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4586
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freak. Jeg har hele livet hatt rent rulleblad uten å ha vært i kontakt med politiet, så har levd fredelig.. Frem til nå plutselig. Ble tatt for salg og bruk av narkotika og venter på å få en dom. Spørsmålet mitt nå er hvilke konsekvenser jeg får UTENOM dommen her. Har for eksempel en venn som ble tatt for bare bruk, nå blir bilen hans stoppa "tilfeldig" hver gang han møter politiet. Er det slik at alle som har narkodom på seg kommer i en slags liste? Hva innebærer dette? Vil aller biler eid av meg få skilt nr til å gi automatisk varsel til politibiler som kjører bak meg? Vil jeg automatisk få bilen endeveldt i tollen om jeg tar harrytur til Sverige? Må jeg kle meg naken hver gang jeg møter tollen på en flyplass?
Konsekvensene kan bli ganske lei. Kommer dog an på omfang og alvorlighet.
Førerkort kan bli inndratt hvis de linker bil/kjøretøy til saken. Ikke lenger plettfri vandel: vanskeligere å få jobb.
Dersom det er en stor dom, vil innreise til enkelte land ikke lenger bli mulig før 5-10år (avhengig av omfang)
Fikk en dom på noen kilo hasj og amf = 10år utestengelse fra USA f. eks (Ikke det at jeg har behov for å reise dit)

I tillegg kan du oppleve sosiale sanksjoner i form av å bli dømt av andre.
Hold saken for deg selv!

Dette med flyplass-sjekk: Har enda ikke opplevd at jeg har blitt sjekket annet enn vanlig bagasje sjekk i tollen.
Har kjørt over grensen til Sverige, men da var det heller ingen tollere der. Slike ting tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye over. Du er registrert ja, vil tro på så mye som mulig som står i ditt navn.
Anonym bruker
"Glad Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var innvolvert i en større narktika sak for snart 5 år siden og har aldri blitt stoppet av politiet etter dette, UP har liggi bak meg flere ganger og dem har vel ANPR i bilene nå.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er visst veldig forskjellig. Noen personer blir ikke stoppet tilfeldig i ettertid, mens andre blir stoppet ved hver anledning. Jeg mistenkte at ved hjelp av ANPR fikk politiet opp beskjed "eieren av den bilen har vært dømt for narkotika, kontroller ruskjøring og let gjennom bilen". Men saken er kanskje bare det er opp til de lokale politifolka å bli enige om å hele tiden sjekke de lokale "skurkene". Rart at det ikke har blitt lekket noe om politiets prosedyrer innen dette feltet.
Anonym bruker
"Engstelig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel du har jo uansett rullebladet og det er jo en slags liste. Hvis du blir stoppet i en tilfeldig rutinekontroll eller lignende så kan du regne med en grundigere sjekk. Det har ihvertfall skjedd meg HVER GANG (7) jeg har blitt kontrollert etter at jeg ble tatt for bruk av marihuana. Med unntak av en gang i promillekontroll da de bare sjekket førerkortet og promille uten å søke i databasen. Jeg har bare blitt tatt for bruk en gang og kjører en bil som ikke er registrert på meg, men hver gang de søker opp navnet mitt så lyser de meg i øynene, tar meg ut av bilen og stiller spørsmål. Utrolig nok har det gått bra hver gang. Jeg hadde nok hatt litt THC i blodet en del av de gangene jeg har blitt stoppet, selv om jeg var edru. De har forøvrig ikke ransaket bilen, men de har lyst inn og titta litt forsiktig rundt.

Problemet er jo at hvis de spør, noe de ofte kan finne på å gjøre, om du har tidligere kontakt med politiet så kan du ikke lyve. Så uansett hva du svarer så kommer det nok en grundigere sjekk. Det beste er å slutte med rusmidler. Da forsvinner noian. Hvis ikke så må du aldri finne på å gjøre i nærheten av påvirket tilstand. Ikke bare fordi du risikerer å skade andre, men fordi du også er mye mer utsatt for å testa.
Anonym bruker
"Engstelig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*trykkfeil: mente kjøre, ikke gjøre
Tatt for salg 2kg weed. (Nettopp blitt dømt, fikk 210 timer samfunnstjeneste, ikke førstegangsdømt)
Fløy inn fra Spania i november eller noe, da sto politiet og tollen og ventet på meg og kjæresten.
Full stripp, samt. spørsmål om jeg hadde svelgt noe.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Tatt for salg 2kg weed. (Nettopp blitt dømt, fikk 210 timer samfunnstjeneste, ikke førstegangsdømt)
Fløy inn fra Spania i november eller noe, da sto politiet og tollen og ventet på meg og kjæresten.
Full stripp, samt. spørsmål om jeg hadde svelgt noe.
Vis hele sitatet...
Det der er ikke sånt som følger med litt rusk på bladet eller noen form for standard prosedyre.

Politiet kan gjøre livet ditt surt, hvis de vil.

Hvis en ikke har evnet å profilere seg som et naturlig mål eller vil bli tyttebærsnut etc så spiller det faktisk fuck rolle.

USA-innreise-myten trodde jeg var avlivet