Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2479
Som de fleste her sikkert vet så kan man bruke http-tunnel for å komme seg på irc under firewall. Men da må man jo installere proggie og mirc + reboot.

Jeg kom nå nettop tilfeldigvis over et phun cgi-script. Satt å tittet litt på freshmeat, så kom jeg over dette: http://cgiirc.sourceforge.net/. Altså et cgi script som connecter deg til irc, utan at du trenger å åpne noen porter, dette er også uten java appleter og den slags Så tok jeg et søk på google.com etter "cgi irc" Gjør det selv. Let noen minutter, eller mindre, og jeg garanterer deg at du klarer å finne en som du kan connecte til hvilken server du vil på Dritkjekt
huff webirc.. las på sida, hørtest ikkje særlig kjekt ut.
bruk heller ein firewall/proxy . evt. sett opp ein bnc på ein shellkonto hvis du har.
Dei har sperra ein go del porta på den skulen eg går på, men bnc på lave porter går bra. Eg brukar BitchX då, har blitt godt vant til det no, så det er gøy.

- Grinder
Trådstarter
Joda, klart jeg også vet om andre metoder for å få det gåendes med en klient. Men dette er altså en måte å komme seg på IRC med uten noen proggies, alt man trenger er en nettleser.
Opprinnelig postet av Grinder
huff webirc.. las på sida, hørtest ikkje særlig kjekt ut.
bruk heller ein firewall/proxy . evt. sett opp ein bnc på ein shellkonto hvis du har.
Dei har sperra ein go del porta på den skulen eg går på, men bnc på lave porter går bra. Eg brukar BitchX då, har blitt godt vant til det no, så det er gøy.

- Grinder
Vis hele sitatet...
Har du en konkret port som funker? Er jo litt stress siden jeg ikke har tilgang til telnet/ssh/ssh2 på skolen, så må jeg ha en som funker før jeg går.. Har et par timer data imorra, så det hadde vært greit med et tips eller to..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
BNC'er går jo på forskjelllige porter.. Det er jo opp til han som setter den opp.. Min feks går på port 6210 og 1101
prøv porter under 100. som egentlig skal være sperra for access då. tilogmed porter opp til 2000 kan virke. men alt over som eg har prøvd er sperra. Men dette gjeld då MIN skule og eit par til i sogn og fjordane. ikkje sikkert dei har da same på din skule.

- Grinder
Trådstarter
Grinder: Hvor i sogn og fjordane?
Flora vgs. i Florø .
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
HAH! Luxus.. på sko'ern min har'em stengt av alle porter utenom 80, 110 og nylig åpnede port 21 (gjennom viruswall proxy).. åpna forresten nettopp port 22 og.. men det var bare fordi skolesjefen fikk gratis shell på en av elevenes unixbox.. og 22 må være åpnet for å ssh'e inn
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
haha genialt. prinsippene til skolesjefen tippet over litt FOR lett.
Trådstarter
*rofl* nso: phun for deg *hirrhirr*
Prazor : er du fra sogn og fjordane og ? I tilfelle, kor ?

- Grinder
Trådstarter
Grinder: Uhrm... I nærheten av Førde(ikke i førde), mer sier jeg ikke...
åhhhh. ja vel ja. men eg e'kje frå florø. e frå gulen.
ka skule/linje gjenge du på då ?

- Grinder
Har dere SOCKs på prot 1080 da????
Er åpen på de fleste PROXY`s (untatt på jobben min da, men der kommer vi bare ut på et par sider)

Mirc støtter jo dette, så det funker som en drøm brukte det MASSE på gamle jobben

Free6
Trådstarter
Åjh, Grinder Har 3 stk. i klassen min ifra Gulen (Brekke), og kjenner en til i 3. klassen her fra Gulen Digg...

Free6: Spennende... Skal se på den Men "CGI IRC" er fortsatt genialt viss alt er sperret (utenom 80) og du ikke har tid\gidder å installe http-tunnel (som ofte lagger) og mIRC...
Cgiirc tar jo vekk den lille gleden irc har....

/me satt heller med Excel i 2 timer enn CGI-irc....
jeg har problemer med å komme inn på irc på skolen. shellet mitt bruker jeg til mange andre ting så det er opptatt.
for lenge siden så brukte jeg andre hoster og porter etc for å komme meg inn, men kan ikke huske igjen socks4-5, under firewall. kan dere hjelpe meg litt.. gjerne gi meg en host/ip; port sin funker..!
fant ut at dere ikke hadde svart på dette... hjelp meg da!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva er det egentlig du vil ha? En public proxy/firewall og irc'e gjennom?
Finn ut hvilken porter som er åpne i firewallen...

Hvis du finner noen kan du bare sette opp en bouncer i et shell og bruke den...


kruger
jeg leste ikke hele denne artikkelen, men jeg tror dere kanskje finner noe her...

http://www.iblis.nu/forum/showthread...&threadid=2571

nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
les første post i dette emnet, sorcer
har ikke noe shell å bruke, jeg må koble til firewall. trenger noen gateways eller hva det nå heter og koble til. har gjort det for lenge siden men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det. kan noen hjelpe meg litt.. trenger ihvertfall en host/ip og så må jeg vite hvilken port firewallen bruker.. stemmer det? og så velger jeg bare en server.. ikke sant!? uhh.. denne posten ble rar, men håper du forstår den. ciao!
▼ ... noen uker senere ... ▼
går jo fint an å bruke en http tunnel også da!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
kjør en linux box, sett ssh til port 21 og kill ftp...