Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3847
Heisann! Har tenkt til å kjøpe en Karambit på ebay. Men er usikker på om den faktisk er lovlig å få inn i landet og hva konsekvensene er om det viser seg at den er ulovlig. Er det noen har som har peiling på sånt?
Link til kniven: http://www.ebay.com/itm/CSGO-Black-K...oAAOSw-CpYBzxD

På forhånd takk for svar!
ulovlig og ta inn, men bare og prøve. alle jeg har bestilt har kommet gjennom.

Spør selger om han kan skrive Game collector item.
Sist endret av Sterol91; 3. mars 2017 kl. 23:40.
Hva er eventuelt konsekvensen av at de blir stoppet?
Jeg kjøpte en liten versjon av en slik en i en sportsbutikk, ment til å brukes som verktøy ved slakting på jakt..
Ser ikke hvorfor den kniven er ulovlig, men hvis den er det og du kjøper den og den blir stoppet i tollen så får du nok bare et brev om at den er stoppet og at den vil bli destruert eller sendt tilbake til sender.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt sen til å svare menmen.

Karambit og andre kniver i den sjangeren regnes som militære kniver som er designet til å drepe. Er kniven tveegget (skarp på begge sider) så regnes det som et våpen, enegget (skarp på en side) karambit bør gå helt bra.

Kan anbefale å kjøpe en av "Counter Strike" karambitene som er enegget, de regnes som "game collector items" (samle gjenstander). Men det er egentlig opp til flaks om du får problemer for det eller ikke.

Det er iallefall hva jeg har fått vite av en familievenn som jobber innad politiet.
Det står ingenting om militære kniver i våpenloven. Derimot står det noe om voldsprodukter som er et gummibegrep der karambit nesten garantert inngår.