Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4697
hei.

anbefaler dere og bruke vpn? hva er fordelene og ulempene med det? en kompis anbefalte og bruke det om jeg skulle bruke popcorntime så da googlet jeg litt, og så at det var mange som anbefalte det. hva er vitsen ?


og bør man abonnere på noe eller bruke noe gratis? trygt å gå innpå nettbanken sin f.eks gjennom noe slikt da?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Når man bruker en VPN går all nettverkstraffiken din igjennom VPN server, det får det til å se ut som trafikken kommer fra VPN serveren istedenfor fra deg. Det er den enkle forklaringen, det står greit om hvordan det fungerer på Wikipedia. Når det kommer til Popcorntime så vil det gi deg en viss form for anonymitet, om det er noen som overvåker popcorntime trafikk for å ta folk som driver med ulovlig fildeling. VPN vil da gjøre det hakket vanskeligere for å finne deg, siden de kun ser IP adressen til VPN serveren.

Det er få ulemper ved å bruke VPN, det eneste som er nevneverdig er at du sikkert merker at overføringshastigheter blir laver, samt at ping blir høyere. Spesielt om VPN serveren er fysisk langt ifra deg. Skal du bruke VPN så bør du velge en du må betale for, "If You're Not Paying, You're The Product". Gratis VPN tjenester har historisk gjort mye rart for å tjene penger, da spesielt å injisere reklame på nettsider, eller å route andres trafikk igjen din PC. Hastighetene er som regel også veldig lave om det er gratis.

VPN trafikk er også kryptert, det betyr at ingen som overvåker nettverktrafikk imellom deg og VPN tilbyderen kan se hva som sendes, det gjør VPN til et godt sikkerhets tiltak om du skal bruke internett over et nettverk du ikke stoler på. Tenk da åpent WiFi på en kafe, McDonalds, etc.
Sist endret av Synderen; 14. november 2016 kl. 00:16.
VPN kan også være mye mer enn bare å kunne se filmer fra Netflix (ved at VPN endrer lokaliteten din).

Fordi, du "overgir" på en måte kontrollen av linja di ut, til en mer profesjonell leverandør.
Som kan sette opp DeepDNS / direkte .onion & .ip2 tilgang (entry-node), TrackerSmacker, og ikke minst Voodoo VPN.

Slike ting gjør en VPN ekstremt attraktiv i kombinasjon med anonymitet generelt, og TOR / I2P spesielt.

Meg bekjent har ingen andre VPN-leverandører noe som er i nærheten av Voodoo.

Og jeg har aldri hørt noe som helst dritt om cryptostörm, noensinne, av noen.

NordVPN, derimot...
Jeg fikk Cyberghost lisens 1 år i humble bundle, må si meg veldig fornøyd med alle funksjonene og hvor lettvint programmet er. Så har du mer enn 7.78 dollar så anbefaler jeg deg å kjøpe den pakken her på humblebundle. Man får også med mange andre kjekke programmer, Lastpass premium, Deskscapes osv.
Sist endret av Dopeboynigga; 14. november 2016 kl. 10:41.