Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3978
Har for noen dager siden gått til innkjøp av Asus USB N-53 N600 Dual-Band Wireless Adapter fordi jeg har sålangt sett at den støtter både Promiscious mode og Packet injection. Trenger å få koblet meg til et ukryptert AP i nærheten (fullt signal med adapteren), men problemstillingen min sålangt er at jeg må taste inn SSID før jeg kan koble meg på. Chipsetet inni adapteren er så langt jeg kan se Ralink RT3572.

Har skjønt at man kan bruke Kali for å sende deAuth til tilkoblete klienter, for så å sniffe ssid opp med Wireshark når klienten prøver å koble seg på igjen. Men, den pc'n jeg låner av en "venn" går det ikke an å virtualisere NOENTING SOM HELST på. Derfor trenger jeg et program som passivt fanger packets helt til SSID'en til det skjulte nettverket blir avdekket.

Har forstått at jeg må vente til noen kobler seg til på nytt for å kunne se ssid, men det tenker jeg går fint når noen som er tilkoblet forlater området med signal og senere returnerer. Ønsker såklart programmer som fungerer i windows, men om noen bare kunne ha fortalt hvordan man får avdekket en skjult ssid enten på windows eller linux ville det vært forbanna koselig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.raymond.cc/blog/how-to-d...eless-network/

Sånn ca. første treff (av millioner) på 'discover hidden ssid'.
CP :^)
godly's Avatar
Trådstarter
59 4
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.raymond.cc/blog/how-to-d...eless-network/

Sånn ca. første treff (av millioner) på 'discover hidden ssid'.
Vis hele sitatet...
Takker for svar uansett, men om du hadde bladd ned ville du og sett det at ingen av de programmene som linkes til der funker i mitt tilfelle. Har forøvrig besøkt den linken et visst antall ganger. Har søkt opp og ned, så derfor tenkte jeg at noen sikkert hadde prøvd noe selv. M'kay?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kan ikkje kismet logge pakker herfra og inn i uendeligheta?

https://kismetwireless.net/documentation.shtml

Kismet identifies networks by passively collecting packets and detecting
networks, which allows it to detect (and given time, expose the names
of) hidden networks and the presence of non-beaconing networks via data
traffic.
Vis hele sitatet...
Når det gjeld virtualisering så er det jo uproblematisk å boote t.d. kali fra USB, og køyre kismet fra det.
Sist endret av vidarlo; 26. oktober 2016 kl. 20:16.
CP :^)
godly's Avatar
Trådstarter
59 4
Nei, jeg tar ikke sjansen på å boote Kali fra USB. Gir ikke fem øre hvis jeg ødelegger den rævjakken sin pc.
Derfor installerte jeg virtualbox, og etter alle ok kodene i oppstarten kommer jeg til en grå gui som forteller meg at noe har kræsjet og at den virtuelle maskinen må rebootes. Kjører så klart live fra vm'en. Takker for inspill din drevne drill.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Da er jo problemet reint faktisk at du ikkje har pc. Kjøp deg ein Pi. Du burde få 1. generasjons pi ca. gratis rundtom, og 2.-generasjonspi for ein hundrelapp eller tre over gratis.
Sist endret av vidarlo; 26. oktober 2016 kl. 20:39.
CP :^)
godly's Avatar
Trådstarter
59 4
Kan se ut til å stemme det, men jeg hadde ihvertfall håpt at Kismet skulle funke på Windows. Jævla drit altså.
Dette er en kjap guide/notat jeg skrev for en stund tilbake. Du instalerer Kali (live USB, instalerer det på disc eller bruker VirtualBox) så kjører du disse komandoene. (det var vel noe slikt du hadde tenkt deg?).

airodump-ng wlan0
(airmon-ng check kill)
airmon-ng start wlan0
airodump-ng -ca 5 --bssid BC:F6:85:BF:4F:70 wlan0mon
(wait fot deauthentication and the MAC/STATION is shown)

NEW TERMINAL
aireplay-ng -0 30 -a BC:F6:85:B4:6K:70 -c 00:247:67:20:48 wlan0mon
(BSSID) (MAC/STATION)


-utepaanordnes

Sitat av godly Vis innlegg
Nei, jeg tar ikke sjansen på å boote Kali fra USB. Gir ikke fem øre hvis jeg ødelegger den rævjakken sin pc.
Derfor installerte jeg virtualbox, og etter alle ok kodene i oppstarten kommer jeg til en grå gui som forteller meg at noe har kræsjet og at den virtuelle maskinen må rebootes. Kjører så klart live fra vm'en. Takker for inspill din drevne drill.
Vis hele sitatet...
Hva mener du, at du har laget en live USB som du kjører i VB?
Eller at du i Virtualbox på storage/settings har hukket av for "Live CD/DVD"?
Jeg mounter kali.iso i storage/settings/Atributes - Optical Drive. Så starter jeg den virituelle maskinen og instalerer det til en virituel drive.
Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen, vist du kommer med litt mer informasjon, skal jeg gjøre det jeg kan for å hjelpe

Det er ingenting å bekymre seg for når man kjører Kali fra en live USB, så lenge du ikke mounter den interne HDD, vil du ikke kunne gjøre noen skade på eksisterende filer.
Jeg foretrekker dette mye heller framfor å bruke VB, man sparer seg for litt knot når opperativsystemet har direkte tilgang til hardwaren. Og alt er tilbake som normalt etter en reboot.

-utepaanordnes

EDIT:
Det er ingenting å bekymre seg for å kjører Kali fra en live USB, så lenge du ikke mounter den interne HDD, vil du ikke kunne gjøre noen skade på eksisterende filer (det er heller ingen fare å mounte disken for å få tak nødvendige filer).
Jeg foretrekker dette mye heller framfor å bruke Virtualbox, man sparer seg for litt knot når opperativsystemet har direkte tilgang til hardwaren. Og alt er tilbake som normalt etter en reboot. Rævjakken vil ikke merke noe som helst, er du ekstra paranoid for at noe skal skje med dataene på HDDèn, er det bare til å fjerne den før du kjøre "Kali Live USB", du jobber ferdig og monterer HDDèn igjen når du er ferdig.

Personlig instalerer jeg aldtid Kali direkte på disken, dualboot med Ubuntu og Win8.1.
Som "vidarlo" påpeker, kanskje det ikke er så dumpt å kjøpe en Raspberry PI, da har du så vidt jeg vet det rimeligste penetrasjonsverktøyet på markedet, så slipper du å bekymre deg for din venn sin PC
(det eneste er at PIèn mangler seriøs regnekraft, men det holder som en startup og iallefall til det lille prosjektet ditt).

Du skriver du helst vil ha det til å fungere med Windows, men det er ingenting som overgår Klai Linux når det kommer til datasikkerhet, det er veldig lett å sette opp og stort sett alle programmene du noensinne kommer til å trenger er alrerede instalert. Man trenger ikke timesvis med konfigurering for å få det opp å gå

-utepaanordnes
Sist endret av utepaanordnes; 30. oktober 2016 kl. 06:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av godly Vis innlegg
Nei, jeg tar ikke sjansen på å boote Kali fra USB. Gir ikke fem øre hvis jeg ødelegger den rævjakken sin pc.
Derfor installerte jeg virtualbox, og etter alle ok kodene i oppstarten kommer jeg til en grå gui som forteller meg at noe har kræsjet og at den virtuelle maskinen må rebootes. Kjører så klart live fra vm'en. Takker for inspill din drevne drill.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du ødelegge en PC ved å boote Kali fra USB? All den tid du ikke mounter harddisken og tukler med filene der eller overskriver harddisken så er det ingen fare.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En liten tips, hvis du har tenkt å bruke Kali Linux med Live usb, er å sette det opp sånn at du kan bruke "persistence". I "persistence mode" så lagres alt du foretar deg i OS'et i usb'n, sånn at man slipper f.eks. å oppdatere drivere og etc. hver gang man booter. Have fun.