Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2625
Jeg har gått til anskaffelse av en original Gameboy (DMG, 1989) og er på utkikk etter noen som kan instalere en backlight-mod.
Er også interisert i ett GameBoy-flash-card vist noen har det, eller har mulighet til å modifisere ett originalt GameBoy spill til ett flash-card.
Har lest at "Zelda, Links Awakening" er opptimalt siden det er ett av spillene som inneholder mest internminne, jeg har en Tysk versjon som jeg er villig til å ofre vist det er noen som tar jobben.
Bor i Bergen, vil ikke sende i post.

Med venlig hilsen utepaanordnes


PS:
(Har fem orginal skjermer til Gameboy (DMG) vist det er noen som trenger å bytte på sin håndholdte. Jeg skulle rense en maskin jeg kjøpte brukt, jeg brukte neglelakkfjerner for å fjerne noe lim på baksiden av skjermen og endte opp med å etse bort plastikk og tåkelegge hele skjermen, bestilte ekstra for å være sikker at jeg skulle få orginale og har mange til overs).
Sist endret av utepaanordnes; 16. september 2016 kl. 22:56.
Kult om du får det til, ellers kan du kjøpe deg en GB Boy Colour som har backlight og tar orginale GameBoy spill. Har en sånn selv , storfornøyd

https://www.aliexpress.com/item/2-7-...4-1178a2f424ad
Liker størrelsen på den orginale og jeg liker ikke å kjøpe knockoff, hvordan er knappene i forhold til den orginale Color?
Jeg kan bestille delene jeg trenger (http://handheldlegend.com/products/g...ptune-nanoloop), men jeg har aldrig loddet noe i hele mitt liv. Jeg skal se om jeg finner en sjappe som kan lodde delene sammen vist jeg bestiller de.

EDIT:
Tenker jeg skal kjøpe meg en Game Boy Light (orginal Game Boy Pocket med backlight, bare sluppet i Japan), så holder jeg de andre orginal til jeg får tak i en kapabel modder.
Sist endret av utepaanordnes; 18. september 2016 kl. 22:49.
Om den er vanskelig å skaffe kan du eventuelt vurdere GBA SP. Den er bakbelyst og tar spill fra vanlig Gameboy også.
Jeg har tenkt på GBA SP, men da kommer halvparten av den orginale GB cartèn til å stikke ut under maskinen, ettersom det bare er plass til GBA spill :P Jeg hadde absoutt kjøpt en SP hadde det ikke vert for at det ikke er plass til hele spillkasetten.
Ja, det er en bakdel, men det er ikke så veldig sjenerende. Brukte den selv i alle fall, og spilte mye Pokemon Gul(l) på den, i tillegg til GBA-spillene mine.
Har vert på ebay og sett på SPèn, den er jo mye rimeligere, tror kanskje jeg går for den førs, så tar jeg GBL på ett annet tidspunktt. Så ser jeg om jeg får noen til å modde DMGèn. Har sett på noen videoer på YouTube og selvom jeg sikket hadde fått til loddingen, er det mye delikat arbeid med bytte av skjermen at jeg ikke tør prøve på det selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var utolmodig og kjøpte en "new 3ds XL", skal laste ned Links Awakening nå. Jeg pleier vanligvis ikke kjøpe nyere håndholdte (jeg samler på alt av eldre konsoller). Hadde egentlig mest lyst til å teste 3d efekten, som var imponerende nok med tanke på at man slipper briller. Men tror øynene mine detter ut vist jeg har den på for lenge, har ikke prøvd noen ordentlige 3d spill, men det var ikke noe behagelig for øynene når jeg kalibrerte og testet demoen.
Kjøpte også "Legend of Zelda, A Link between worlds" har ikke spilt så mye enda og vet ikke helt om jeg liker animasjonsstilen, jeg håper det utvikler seg og blir litt mørkere (det er jo ett barnespill men jeg mener å huske at de nyere spillene som kom til n64 hadde en ganske mørk setting).

Jeg kommer til å kjøpe "Gameboy Pocket", Gameboy Light" og en "Gameboy SP" ved en senere anledning, da har jeg alle modellene opp til GB SP. Samler på konsoller men bryr meg lite om de nyeste, med untak av PS4'en som jeg elsker og PSVita'n som jeg kjøpte fordi den er ett imponerende stykke maskinvare, selvom Sony helt sluttet å bry seg og det er blitt en indie platform, mer eller mindre, men det er en fantastisk maskin (viktigst av alt, man kan streame Desteny når man sitter og driter) :P Så føler meg mer nerd en vanlig. Heh.
Venter på en Dreamcast i god stand med to kontroller, minneord, pistol og noe ekstra utstyr. Spillene er ødelagt, kan ikke så mye om juvelen til Sega, aldrig prøvd en i mitt liv, men har forstått at det skal være lett å "ta sikerhetskopier av spill man allerede eier og spille de av uten å behøve noen som helst modding" Det blir fett som faen.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Håper for din del du fortsatt er på <11.0.0 firmware
I såfall kan du enkelt installere CFW og få tilgang til masse kult homebrew.
https://www.reddit.com/r/3dshacks/
Bruk denne guiden i så fall, den er detaljert og enkel å følge: https://github.com/Plailect/Guide/wiki/FAQ
Jeg gjorde ett bevist valg og oppdaterte firmwaren uten å sjekke mod scenen først : P Jeg kjøpre den mest fordi jeg aldrig har hatt eller testet en DS og for å spille de få eksklusive titlene jeg har lyst til å spille. Når PSP'en kom i 2005 var jeg hard core supernerd i moddscenen, jeg brukte minst en time for dagen til å lese om de nyeste mods og homebrew.
Jeg kan bli ganske besatt, vist jeg hadde sotte meg ned for å modde DS'en hadde jeg brukt en uke uten søvn på lese det som var av informasjon, jeg orker rett og slett ikke :P Jeg har nettop restaurert en hardmodded orginal XboX og er fornøyd for nå. Jeg håper det fremdelest er mulig å bruke flash cards til DS'en men er ikke så nøye enda. Men jeg synest nesten 50kr for Links Awakening som er over 20 år fammelt på eStore er ren svindel, jeg kan kjøpe det meste av gamle spill fra eShop billigere orginalt til de gamle konsollene mine.
Dette var et dårlig bevist valg - jeg vet at de eldre spillene er dyre på eShop, og om du hadde moddet den kunne du lastet inn disse med (fre)eShop. 3DS støtter enkelte flash cards til DS, og om du vil spille 3DS-spill kan du bruke Gateway (men disse kortene er dyre).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Naa har jeg lastet ned de spillene jeg er interisert i, Links Awakening, A link Betwen Worlds, Ocarina of Time og Warioland.
Jeg kommer til aa legge maskinen paa hyllen og vente til det kommer en exploit en gang i fremtiden.
Vist du leser litt lengre opp forklarer jeg hvorfor jeg gjorde ett valg aa ikke nerde meg mer en jeg hadde tid til.