Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2574
Jeg trenger forslag til filmer til en dame på 50. Hun ønsker seg masse filmer til bursdagen, men sliter litt med å komme på titler. Hun har nevnt Water for elephants og The King's Speech. Har dere flere forslag? Enten i samme bane, eller noe fullstendig annet, som dere tror kan slå an hos en voksen dame? På forhånd takk!
Hvilken sjanger liker damen ?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Hvilken sjanger liker damen ?
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig ikke så mye mer å gå på enn de to nevnte titlene. Jeg tror hun er relativt altetende egentlig, bare det ikke blir for overdrevet. Altså, hun liker actionfilmer, men ikke altfor mye smell og bråk og spesialeffekter. Hun liker drama, men ikke altfor klisjéfylte og dramatiske filmer. Hun liker kjærlighetsfilmer, bare det ikke blir altfor klissete. Samme med grøssere, bare det ikke blir helt over the top. Så alle forslag er veldig velkomne! Selv har jeg tenkt på The Gladiator, American Beauty, Schindler's List og The Pianist.

Ellers så liker hun generelt bøker, musikk, politikk og historie, så jeg tipper filmer som spiller på dette fort kan falle i smak. Hun interesserer seg også for mennesker, så filmer med gode, personlige historier kan være bra!
The Grand Budapest Hotel
The Double

Drama med gode personlige historier. Mye arbeid er lagt i detaljene i disse filmene. Dette er kunst
Sist endret av caperno; 31. mars 2015 kl. 20:47.
Må vel foreslå The Sound Of Music! Den fyller forøvrig 50 år.. Og den kan du få med masse ekstramateriell til hvis det er ønskelig..
http://www.imdb.com/title/tt0059742/reference
Knallbra! Ser ut til å være midt i blinken! Takk til begge to! Keep 'em coming!
Selv kom jeg også på at jeg tror hun vil like The Green Mile, hvis det kan inspirere flere forslag.
Bad motherfucker
17 9
Jeg ordner også filmer til min mor av og til, og hun er veldig glad i dansk film. Den beste jeg anbefalte hun er danske "Jagten". Utrolig bra dansk drama med Mads Mikkelsen i hovedrollen. Anbefales på det sterkeste.
http://www.imdb.com/title/tt2106476/?ref_=nv_sr_1
Sist endret av Nils m Skills; 31. mars 2015 kl. 21:22.
-"Hundreåringen som klatret ut igjennom vinduet og forsvant"
-"Salmer fra kjøkkenet"
-"I Kina spiser de hunde"
-"Gamle mænd i nye biler"
-"Himmelfall"
-"Gudene må være gale" 1&2
-"Crocodile Dundee" 1&2
-"The whole nine yards"
-"The whole ten yards" (dette er nr.2 for den ovenfor)
-"Red"
-"Red 2"
-"The buccet list"
-"Crouching tiger and the hidden dragon"
-"Fearless"
-"Kung fu hustle"
-"Misery"
-"A beautiful mind"

-"The contract"
Sist endret av aluminiumfluorid; 31. mars 2015 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Pans labyrinth" er en av de beste filmene man kan se.

Man får alt action, romance og drama.
Jeg tror nesten alle liker følgende filmer: Shawshank Redemption, Forrest Gump, Jurassic Park, Titanic, The Green Mile, Saving Private Ryan, The Matrix.. 90tallet var et bra tiår.