Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3213
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Heisann.

Saken er denne; "Ragnhild" har en piczo side med gjestebok. I denne gjesteboken har det nettop blitt skrevet 2 innlegg. Det første er ren utskjelling, uten navn eller adresse. I det andre innlegget er det kommentaren; Flott side du har, hilsen "Klara".

"Ragnhild" blir frustrert av denne utsjellingen, og lurer på hvem dette kan være, så jeg sier jeg kan hjelpe. Jeg logger meg på "Ragnhild's" piczo, og sjekker ip-loggen til gjesteboka.

I loggen ser jeg at personen som har skrevet usjellinga, og kommentaren "Flott side du har, hilsen "Klara". har _prikk_ lik ip. Denne ip'en er personlig, og er faktisk en isdn oppkobling.

Så kommer vi til dilemmaet;

Klara, som ble "busta" for å ha skrevet usjellinga neker for dette, å sier jeg finner på alt sammen.

Så spørsmålet blir;

Skrevet av 148.xxx.xxx.40
Flott side du har, hilsen "Klara".

Skrevet av 148.xxx.xxx.40
Utsjellinga

Når begge disse har _PRIKK_ lik ip, da må det vell være samme person. Siden innleggene blir skrevet med 1 minutts mellomrom.?
ja, hvis det er isdn er det jo garantert det
Ikke nødvendigvis, kan være ren tilfeldighet. Er tidspunktet mellom innleggene er kort er det garantert samme person, mest sansynlig er det samme person uansett.
kan jo være nånn som har vært på besøk hos klara ? eller kanskje det er flere brukerkontoer på pcn til klara. noen søsken?.
får ikke dialup linjer forskjellig ip hver gang man ringer opp? det gjør hvertfall vanlig modem ekke sikker åssn det er med isdn.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av cbask
kan jo være nånn som har vært på besøk hos klara ? eller kanskje det er flere brukerkontoer på pcn til klara. noen søsken?.
får ikke dialup linjer forskjellig ip hver gang man ringer opp? det gjør hvertfall vanlig modem ekke sikker åssn det er med isdn.
Vis hele sitatet...
Jo, men det var bare 1 minutt mellom innleggene.
tilfeldig ip ja. -------

garantert samme person da...
aah beklager så ikke det:P
men sjekk om hun hadde venniner til seg på den og den daton(dagen) eller om hun har søsken som har skrevet ?
Det er hu! Drep hora!

Case closed
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av cbask
aah beklager så ikke det:P
men sjekk om hun hadde venniner til seg på den og den daton(dagen) eller om hun har søsken som har skrevet ?
Vis hele sitatet...
Har sjekket; hun sier hun var alene hjemme.

Sitat av effie
Det er hu! Drep hora!

Case closed
Vis hele sitatet...
WORD! Måtte bare få en godkjenning på at jeg hadde rett.
Kan være hun deler internetttilkoblingen? ( trådløst, noen som snylter)

Men mest sansynlig er det hun eller en "venn" som har skrevet det fra hennes pc. Be henne om å få se på pcen, ta med deg en recovery cd og sjekk logger osv
Næh folkens. Det som mest sannsynlig har skjedd er at det første innlegget som var en ren utskjelling ble "nøytralisert" i det andre innlegget. Skal prøve å forklare:

IP:123456789
dum, stygg, død og pine..

IP:123456789
Fin side du har, hilsen "Klara"

Den nederste skrev noe fint slik at vedkommende skulle relatere til noe positivt. Altså, en og samme person.
Sikkert en Schizo bitch.
Sitat av cbask
Sikkert en Schizo bitch.
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne!
Sikker på at IP'en er hjemme IP'en til vedkommende? Jeg ville ha kjørt en WHOIS på IP'en for å sjekke om medlingen ikke gikk ut fra isa'en til en skole eller noe.
Da ville det jo også komme samme IP...
Epleplukker
Som du ser tidligere i emnet, grudge, så ser du at hun satt hjemme alene.

Tror nok det er "klara" som har skrevet begge, men hun vil jo aldri innrømme det. ISDN har samme ipen hvertfall så lenge de er pålogget. Og det høres merkelig ut at hun skal klare å logge av også skal en annen personen som vet om denne siden logge på og komme seg inn på den siden for å poste på nytt, innen 1min. (vet det var omvendt, orker ikke skrive om.)
Sitat av aisLos
Næh folkens. Det som mest sannsynlig har skjedd er at det første innlegget som var en ren utskjelling ble "nøytralisert" i det andre innlegget. Skal prøve å forklare:

IP:123456789
dum, stygg, død og pine..

IP:123456789
Fin side du har, hilsen "Klara"

Den nederste skrev noe fint slik at vedkommende skulle relatere til noe positivt. Altså, en og samme person.
Vis hele sitatet...

Ja, hun vil bare at personen med hjemmesiden skal bli glad for at Klara støtter henne opp...

Litt tabbe av klara.
Det var garantert ho. Det vil altid være en minimal sjanse for at det var en syk leiemorder som gikk på pcen til Klara mens Klara var på do og skreiv det, så kom Klara tilbake og skreiv "fin side"......

Men det har ikke skjedd. Ho skreiv det garantert!
MINST 12år
tore-'s Avatar
Det er ikke _garantert_ henne, men muligheten for at det er henne er meget stor. Å si noe slikt 100% er feil, men sjansene er der.
.. joda, her kan vi si dette med 100% - 99,9%, da.
Ble i hvertfall skrevet fra samme PC.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Igjen, nei, du kan ikke si slikt 100% sikkert.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Altså, det er ikke skrevet fra skole siden jeg whoiset og fikk opp at det var personlig host. Dailup faktisk. Og noe jeg ser dere overser stadig er at; det var _1 minutt_ mellom innleggene, dvs ikke stor sjangse for at noen lånte pcen, eller snyltet linje. (Hvem snylter en ISDN linje uansett?)

Personlig er jeg overbevist over at det er hun, siden hun er en av de få som har isdn linje her i distriktet.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Japp, det er nok "Klara" som skrev begge.
//OFFTOPIC
Er det så mye å ta på vei over? Greit nok at det er krenkende, men hvem som gidder å bry seg om et slikt innlegg? Slett det, og ignorer Klara. I bunn og grunn er det hu som har problemer.

//ONTOPIC
Dialup kan også være modem, og bytter vanligvis ip etter hver oppkobling. Altså er det liten sannsynlighet at det var noen andre enn Klara som postet den krenkende posten.
Sitat av tore-
Igjen, nei, du kan ikke si slikt 100% sikkert.
Vis hele sitatet...
99,9

Er forøvrig helt enig med ne0s lille offtopic-sak.
Innlegget ble utvilsomt skrevet fra samme pc, viss ikke det er snakk om en ûber haxor dude! Og siden hun sier hun var alene hjemme det angitte tidspunktet er jo saken klar.
Men altzå, d burde har vært noen temmelig grove saker hun må ha sagt til dama di siden du tar så tungt på d? Så jeg foreslår: anmeld fitta eller dropp d!
Eller kanskje det var julenissen

Be denne ""Ragnhild"" slutte og sutre og få seg et liv
Jeg vil lese innlegget!

GIEF!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Forslag: Fortell Ragnhild at Klara ikke skrev det!
OMG ITS A WIN WIN WIN SITUATION!!11
Sitat av mariush
Kan være hun deler internetttilkoblingen? ( trådløst, noen som snylter)

Men mest sansynlig er det hun eller en "venn" som har skrevet det fra hennes pc. Be henne om å få se på pcen, ta med deg en recovery cd og sjekk logger osv
Vis hele sitatet...

Trådløst isdn? Hvem gidder
Sitat av Heinrich
Trådløst isdn? Hvem gidder
Vis hele sitatet...
Joda, jeg pleier å sette meg utenfor pleiehjemmet like ved hvor jeg bor og vente på at noen skal dial-up så jeg kan über-surfe på kazaa og sol.no
Oh ffs, klart kjerringa gjorde det. Nå vet du det, og du kan legge det bak deg. Ork å leke drama queen.
minimal sjangse for at det ikke e Klara som har skrevet det da

drep hora!!
Ministry of Love
sptz's Avatar
sånn rent bortsett fra at det kan være mer en vanlig datakyndig fiende av "Ragnild" som spoofet adressen til "Klara" i den hensikt og skape splid og strid mellom Ragnild og Klara. Nå vet ikke jeg om dette går med iploggingen til denne gjesteboken men sansynligheten er ganske stor.

Men det er selvsagt "Klara"

Det er hu! Drep hora!

Case closed
Vis hele sitatet...
Enkelt og greit
Sist endret av sptz; 22. mai 2006 kl. 18:09.
Kanskje det ikke var klara som skrev noen av innleggene i det hele tatt?
Men at samme person som drev med utskjellingen brukte hennes navn?
Hadde dere anmeldt michael jackson om han var navngitt i slutten av et innlegg?
Sitat av ch0izz
Hadde dere anmeldt michael jackson om han var navngitt i slutten av et innlegg?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde anmeldt han hadde han vært innen 500 meter fra meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spetznaz
sånn rent bortsett fra at det kan være mer en vanlig datakyndig fiende av "Ragnild" som spoofet adressen til "Klara" i den hensikt og skape splid og strid mellom Ragnild og Klara.
Vis hele sitatet...
Kan du vise meg korleis du spoofer IP på en tcp-forbindelse...? Det er rimelig bra gjort, etter som TCP har 3-veis handshake + dataoverføring.
MINST 12år
tore-'s Avatar
slashdot, det burde gå ann hvis en vet hvilken ip og source port applikasjonen som ble brukt. siden web-serveren venter på pakker på den source porten burde det i teorien gå ann. eller tar jeg feil?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Hvorfor diskuterer dere dette enda ... ? Saken er oppløst og THATS IT.

Btw. det ser ut som dere tror jeg tar det tungt osv. Jeg gir rett å slett faen, så jeg aner egentlig ikke hvor dere får det fra.
Sist endret av mkey; 22. mai 2006 kl. 20:49.