Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 1707
Hei!

Etter å hatt en liten fartstid på dette forumet enn de fleste medlemmer merker jeg en dårlig ting. Det er alt for mange poster som kommer igjen og igjen og igjen... Og en hel haug av de kan besvares på et få google søk.

La oss se på "Lyd og Musikk". Det har vi i skrivende stund 5 stk emner som omhandler "Hvilken sang er dette" blant de 10 første. Så enkle spørsmål er jo relativt enkle å besvare ved å kjøre en del tekst inn i Google, og stiller relativt feil lys over Lyd og Musikk forumet. Etter som jeg forstod er det for å diskutere musikk, gi tips til forbedring av musikk o.l.

Så har vi dette med proxyer. I "Internett" forumet har vi nå 3 som omhandler det samme på topp 5. Relativt greit dette da, men kunne godt begrense seg til et emne eller hva? Søking på forumet er heller ikke vanskelig.


Dette er jo et forum for IT-interesserte mennesker skapt for diskusjon og ikke et gratis support senter.

Nå må det nevnes at jeg synes det er greit med noen enkle spørsmål, men når det kommer vær dag om hvordan man enkle oppgaver som ditt og datt, så blir man fort lei.


Bare jeg som mener dette og fortjener et par piskeslag, eller er dette tilfelle?
Hvis det blir en support bit på forumet kommer det til å hjelpe lite ettersom de som ikke er kompetente nok til å søke tvilsomt er kompetente nok til å legge threaden sin i riktig bit av forumet. Men vi kan jo drømme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
zaXu: Jeg tror han sikter til om hvorvidt nFF er et support forum, ikke at vi skal få et subforum for support. Forøvrig enig i at det er alt for masse drittspørsmål, og veldig mange dårlige brukere.

18 års aldersgrense hadde nok hjulpet en del, men det slår jo ut begge veier så...
nFF har jo en IRC kanal. Man kan kansje spørre der(?)

(uten at jeg vet hvordan IRC fungerer, har det ikke)

http://www.freakforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=50
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
En avgift på 20-30-kr for å registrere seg?

Tviler på at noen gidder å betale det for å spørre om en enkelt ting. Også gjøre søkeknappen offentlig, så gjester kan bruke den.
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tias
zaXu: Jeg tror han sikter til om hvorvidt nFF er et support forum, ikke at vi skal få et subforum for support. Forøvrig enig i at det er alt for masse drittspørsmål, og veldig mange dårlige brukere.

18 års aldersgrense hadde nok hjulpet en del, men det slår jo ut begge veier så...
Vis hele sitatet...
Ja, mente ikke at vi skal ha support forum. Isåfall en måte å skjule den

Det kom kanskje litt uklart fram.
Er egentlig ganske enig i at det kommer alt for mange "Hvilken sang er dette" og liknende ting som egentlig er to ord i google og vips så er saken løst, som følger av enda en postcount til personen med "Tusen takk, den var det!" Eller "Fant den selv!" Eller liknende. Hva med en slags grense på 50 posts før man kan poste et emne?

Støtter forøvrig det med support (sub) forum, men jeg synes heller det skulle vært en egen kategori / Del (whatever) som man kan skru av i brukerpanelet om man vil se. Jeg vet at jeg ville skrudd det av hvertfall.
I samtlige forum jeg er medlem/har vært/kommer til å registrere meg på/i, så er dette en gjenganger.

Altså: De som vet hvordan forumverden forholder seg klager over loffer som ikke klarer å legge emner i rett kategori, bumper, driter i emnetittler, bryter reglene.. Ja you name it.

Det er avogtil deilig å lufte sin frustrasjon over dette, men det er sjelden det blir gjort noe med det. Loffer vil foralltid forsøple forumene vi er med i.

At noen ikke klarer å utføre de enkleste tingene som å søke i forumet er ikke noe revolusjonerende nyhet, det er et velkjent faktum. Så får det være frøloffenes greie om de vil bruke mange minutter på å få et svar eller 10 sekunder på et googlesøk.

Dog må jeg si at nff er det beste forumet med den deiligste modereringen. Jeg blir ofte litt halvstiv av å se reaksjonstiden på søppeltråder og stengninger med flotte kommentarer vedlagt.
Sitat av Tias
zaXu: Jeg tror han sikter til om hvorvidt nFF er et support forum, ikke at vi skal få et subforum for support. Forøvrig enig i at det er alt for masse drittspørsmål, og veldig mange dårlige brukere.
Vis hele sitatet...
Oh noes. Beklager.
En avgift på 20-30-kr for å registrere seg?
Vis hele sitatet...
Tror dette fint kunne løst problemet. Men tror det hadde hatt en negativ virkning. Vi vil vel ha nye medlemmer og? Det er ikke mange som vil betale 20 kroner for å være medlem på et forum man finner på internett.
Support har vi bestandig delt ut i rike mengder. Hvis det er et tema som plager dere mye at blir tatt opp ofte, lag en omfangsrik guide som dekker de fleste mulige måter å løse et problem på. Husk at guiden må være selv slik at newbies(*) og noobs(**) kan forstå den. Da blir det enklere for oss i crew/mod å stenge en tråd med henvisning til HVOR de skulle ha sett først.

IRC er for teknisk vanskelig for 80% av de som spør om hjelp, 10% av de gidder ikke og de resterene 10% er allerede på IRC. Dessuten er man ikke garantert hjelp på IRC heller. Sjansen for å finne noen som kan noe er stor, og man kan få mye dirkete hjelp, men det er der som med forum.



Aldersgrenser og betaltjenester er bare å glemme. (Hvordan skal vi sikre en aldersgrense og hvordan skal vi ta betalt på en måte som faktisk gjør det lønnsomt (svaret er umulig/finnes ikke på begge to))



*: Newbies er slike som spør for å lære. Ettersom ingen er født med all kunnskap må man lære det. Newbies tar man vare på. Man kan kjenne de igjen på at de lærer av det forige spørsmålet de fikk svar på og gjerne kommer med et følgespørsmål på et litt høyere nivå. meitemark er glad i newbies.

**: Noobs er betegnelsen på de som ikke bare vil ha svaret plassert på et sølvfat/rød knapp, det er også de som konstant aldri søker eller skjønner noen av svarene de får. Mange av de blir kastet ut etterhvert som vi oppdager de, men vi tar ikke alle, og det er de som gauler høyest når de ikke forstår.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Gisse
Hva med en slags grense på 50 posts før man kan poste et emne?
Vis hele sitatet...
Den støtter jeg! Kansje ikke 50, men 20-30 ?

Men den kan jo også ha en negativ side. At folk bare poster søppel for å nå den grensa.

Men det meg at det skal koste for å registrere seg, står jeg på med en liten edit. 15kr som man kan betale med sms. Da slipper alle sammen newbiene og får heller ikk folk som fil ha et forum å være på. Ettersom dette også skal være et privat forum, så burde jo en 15kr bli satt inn, men registrerte medlemmer slipper denne avgiften?
Diskusjonen om smsbetaling eller annet kan dere bare glemme og stenge av med en gang.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av meitemark
Diskusjonen om smsbetaling eller annet kan dere bare glemme og stenge av med en gang.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hvorfor? Jeg mener selv at dette er en veldig fin løsning. Dere mister kansje litt besøks statistikk, men likevel så blir det mindre jobb på dere.

Men hva med å gjøre søke funksjonen tilgjengelig for besøkende da?
1. #nff @ efnet finnes
2. Dette har faktisk vært tatt opp mange mange ganger før, det er bare mange som ikke lærer.

Jeg prøver og begrense bruket mitt av posting av http://www.google.no overalt, fordi jeg føler at jeg spammer forumet så ofte som jeg må nevne den.

BTW: Jeg stemmer for grense på 1000 poster før man kan lage emner.
Sitat av Grantax
Jeg prøver og begrense bruket mitt av posting av http://www.google.no overalt, fordi jeg føler at jeg spammer forumet så ofte som jeg må nevne den.
Vis hele sitatet...
Tingen er at å poste link til Google ofte ikke er nok, mange trenger en innføring i hvordan å søke effektivt. Å slenge med denne linken kan ofte være greit
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myhre
Tingen er at å poste link til Google ofte ikke er nok, mange trenger en innføring i hvordan å søke effektivt. Å slenge med denne linken kan ofte være greit
Vis hele sitatet...
Ikke alle som leser den heller. Like greit å gi tips om hva man skal søke etter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å lage ei grense på et gitt tall poster vil ikkje funke. Da vil folk spamme for å oppnå denne, og det er faktisk veldig lett å spamme bare en gjer det på en slik måte at kru ikkje reagerer, og ingen trykker på regelbrudd-knappen...

Det eg derimot ville støtta var et system der brukerar med X% sletta poster vart forhåndsmodererte når det gjaldt tråder - i.e dei fikk ikkje opprette ny tråd direkte.

Uansett så har eg den holdninga at å løse menneskelige problem (=søppelnerder/spammere/whatever) med tekniske løsninger kan /aldri/ fungere. Menneskelige problem må løsast med menneskelige løsninger, og ikkje tekniske tiltak. For sjølv den dummaste idiot her inne er inteligent nok til å gå rundt tekniske sperrer av type postcount.
PureOwnage: Diskusjonen om betaling har allerede vært oppe i høyere systemer. Den kommer ikke på tale.

Grantax: Link til google er vell og bra, men den blir egentlig bare godtatt av crew og mods om den inneholder den relevante søkestrengen. Grunnen til dette er at fordi ikke alle vet eksakt hva som er pronblemet, kan det gjerne hende at de har prøvd seg frem, men egentlig ikke vet hva de skal lete etter. Selv om mange ting er naturlige for oss som vet at skal man finne informasjon på nettet må man belage seg på å kunne engelsk, er ikke dettte like naturlige for de som er ny på å finne løsninger til problemer.
Haha, bra for deg surt for meg Grantax. Synes kanskje en grense på 100 poster før man fikk skrive innlegg hadde vært noe. Ellers kunne man innført en IQ test for og regge seg. ELLER som noen andre sa, en engangsavgift på 50 spenn for og kunne regge seg. Ok, kanskje dere får ferre besøkende men, de som vet hvor mye nytte og glede man får ut av NFF villle ikke nølt med og cashe ut en 50 lapp for ubegrenset tilgang til vitendom og informasjon
Sitat av PureOwnage
Kan jeg spørre om hvorfor? Jeg mener selv at dette er en veldig fin løsning. Dere mister kansje litt besøks statistikk, men likevel så blir det mindre jobb på dere.

Men hva med å gjøre søke funksjonen tilgjengelig for besøkende da?
Vis hele sitatet...
La meg gjette: samtlige crew/vif's/admin's har god kontakt med Stormen, som jeg har inntrykk av at er en av de på nFF som har best kunnskap innen dette emnet. Det har mest sannsynlig vært diskutert i så grundig detalj, og beslutningen har blitt tatt.

Ellers er jeg vel en av de mange her som er veldig enige i det Meitemark sier. Det er alltid hyggelig å gi hjelp til en som faktisk er takknemlig, samtidig som han viser at han prøver å finne ut av det på egen hånd.Klart at for noen er forumet bare en kunnskapskilde, for andre ett "hangout". Jeg vil si det siste, selv om IRC er bedre egnet til det foremålet. nFF har en tett brukerbase som det faktisk kan være vanskelig å forstå seg på til tider, og enda vanskeligere å komme inn i. Det er klart at det er vanskelig for noen som helst å sette en noobsperre. En IQ-test virker usannsynlig. Det er ikke forumet som er problemet, men brukerne.

PS: Jeg forbeholder meg retten til å svare "STFU SØK" og linke til denne tråden neste gang noen klager over søppelnerder.

EDIT: crap, meitekuk og vidarlol beat me to it. Vent, det kom ut litt feil.
Sist endret av ulldott; 24. april 2007 kl. 21:36.
Jeg tok opp noe lignende for tre uker siden, men det er lite som nytter.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=83225

Problemet/utfordringen/det fine er at det stadig kommer både newbies og n00bs til nFF, siden nFF tydeligvis har et rykte på seg for å være et forum hvor man får svar på spørsmål omtrent umiddelbart. Det er bra fordi forumet er seriøst med mange engasjerte medlemmer, og dårlig fordi man tiltrekker seg fjols som burde lære seg et minimum av kunnskaper før man oversvømmer et forum med fjollespørsmål.
Sitat av PureOwnage
Kan jeg spørre om hvorfor? Jeg mener selv at dette er en veldig fin løsning. Dere mister kansje litt besøks statistikk, men likevel så blir det mindre jobb på dere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke aktuelt, både fra et prinsipperspektiv og fra et praktisk perspektiv.
Men hva med å gjøre søke funksjonen tilgjengelig for besøkende da?
Vis hele sitatet...
Hvordan hjelper det på dumme support-tråder...? Man må være registrert på forumet for å lage tråder...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Emnet i denne tråden har forøvrig blitt tatt opp flere ganger i løpet av min fartstid på nFF. Så det er tydeligvis en TYPISK greie å gjøre, dette med å lage tråder om ting som allerede er tatt opp før.
Grunnen til at søke funksjonen ikke er tilgjengelig for besøkende er vel for å minske belastning på serveren.

Gode tråder om dette emnet forsvinner raskt dersom de ikke blir sticky, og dersom de blir, så må man kanskje besøke et spesielt subforum for å lese det.

Anyway, en ting som kunne vært gjort er å legge en eller flere meldinger til over tekstboksen du bruker for å poste meldinger.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av ivioyner
Det er ikke aktuelt, både fra et prinsipperspektiv og fra et praktisk perspektiv.

Hvordan hjelper det på dumme support-tråder...? Man må være registrert på forumet for å lage tråder...
Vis hele sitatet...
Siden at hvis man først er registrert, så kan man likeså gjerne lage et nytt emne. Blir ikke så mye mer stress det. Med søkinga offentlig, så kanskje det ikke er så mange som faktisk gidder å registrere seg ?
Sitat av ulldott
Klart at for noen er forumet bare en kunnskapskilde, for andre ett "hangout".
Vis hele sitatet...
For meg er det utrolig nok et læringssted. Maktutøvelse og faenskap er bare hyggelige bieffekter. Jeg lærer om nye ting, nye feil som jeg aldri ville klart å komme frem til selv og jeg holder ved like mange av de kunnskapene jeg har ved å svare på ting, lete frem løsninger for de som ikke vet hva de skal sikte etter eller se hvordan andre brukere reagerer på gitte feil eller hendelser.

Jeg gjentar løsningen jeg kom med tidligere: Supportguider. Joda, det finnes sikkert massevis av tråder som gir mengder med god informasjon, men medmindre man vet eksakt hvilke poster man skal søke etter, kommer man til å måtte tråle gjennom utrolig mange tråder med dritt før man finner noe som fungerer på det man er ute etter.

Som om noen føler seg for det, sett igang med å lage guider. De kan være brede og altomfattende eller smale og spesielle. Materiale skulle det være nok av på dette forumet og på google eller en hvilken som helst søkemotor.
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Hva med å dra opp antall bokstaver for å lage en post til rundt 200? Når en skriver under det antallet så kommer det opp at en fin melding over der det står at problemstillingen kan svares ved å søke. For ordensskyld: Å lage, ikke svare.

Ved å skru opp til rundt 200 luker vi bort de verste 'fiskene'.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark
*: Newbies er slike som spør for å lære. Ettersom ingen er født med all kunnskap må man lære det. Newbies tar man vare på. Man kan kjenne de igjen på at de lærer av det forige spørsmålet de fikk svar på og gjerne kommer med et følgespørsmål på et litt høyere nivå. meitemark er glad i newbies.
Vis hele sitatet...
Meitemark er glad i meg <3
Når vi er inne på denne saken, så har jeg et lite tips som kanskje vil gjøre søkfunksjonen bedre.

Stikkord! Hadde vært nyttig hvis trådstarter hadde kunnet laget noen stikkord som ville gjort søketreffene bedre.
Dette kom jeg selfølgelig på når jeg så at stikkord brukes i galleriet her på Freakforum, så hvorfor ikke plassere det i emnene også?
Hva sier crew/vif's til dette?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Sitat av chouse
Når vi er inne på denne saken, så har jeg et lite tips som kanskje vil gjøre søkfunksjonen bedre.

Stikkord! Hadde vært nyttig hvis trådstarter hadde kunnet laget noen stikkord som ville gjort søketreffene bedre.
Dette kom jeg selfølgelig på når jeg så at stikkord brukes i galleriet her på Freakforum, så hvorfor ikke plassere det i emnene også?
Hva sier crew/vif's til dette?
Vis hele sitatet...
Nå kan du jo bruke søkfunksjonen og søke etter stikkord. Du vil da få frem alle trådene som inneholder ordene som du søkte etter. Enklere får man det ikke uten å involvere en teskje.
Sitat av DarkStaar
Nå kan du jo bruke søkfunksjonen og søke etter stikkord. Du vil da få frem alle trådene som inneholder ordene som du søkte etter. Enklere får man det ikke uten å involvere en teskje.
Vis hele sitatet...
Det er jo sant det.

Men la oss si det sånn at en person leter etter en låt av Michael Jackson, han vet ikke ikke artist eller låt.
Etter en stund får han svar, la oss si det er Michael Jackson - Thriller.
En annen person leter etter samme sang, han vet det er Michael Jackson som har den, men vet ikke hva låta er.
Da søker han etter Michael Jackson og får den første tråden som resultat fordi den første som laget et innlegg om Michael Jackson skrev ned artisten og låten i stikkordene etter at han fikk svar.

Litt rotete og dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener og liker forslaget mitt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av chouse
Da søker han etter Michael Jackson og får den første tråden som resultat fordi den første som laget et innlegg om Michael Jackson skrev ned artisten og låten i stikkordene etter at han fikk svar.
Vis hele sitatet...
Søkefunksjonen søker ikkje bare i første posten i en tråd. Så kva nøyaktig du vil oppnå...

Noko eg hadde synst ville vere artig var om det var 5-6 forhåndsdefinerte tags innanfor kvart forum slik at folk kunne tagge tråder med en av dei, og at en så kunne vise trådane med samme tags. Men det er en vill tanke som eg ikkje har tenkt nøye igjennom..

Uansett så er det vel code freeze atm?
Vet ikke om det noen gang har blitt foreslått før, men jeg ser for meg at nFF hadde fungert veldig bra med en tracker-style struktur. Jeg tenker da på at man må være invited for å kunne registrere seg. Man kan få en invite for hver 100. post eller liknende, eller for hvert 5. KP... Tipper flere stiller seg kritisk til det, men jeg tror det hadde funket fett i praksis. Se for dere de nye medlemmene på en dag. Nå kjenner jeg ikke til statistikken særlig bra, men la oss si at 100 nye medlemmer registrerer seg en dag. Av disse vil mange være unge, dumme og uerfarne, og vil ikke ha stort å bidra med i forumet, foruten en post eller to før de aldri vender tilbake, evt. hundre poster før de blir utestengt. Det vil også være et par meget oppegående medlemmer blant de 100, selvom de ikke er mange. Poenget mitt er uansett at med invite-system vil ikke særlig mange av de ressurssterke nye medlemmene vi gjerne vil ha gå glipp av medlemskap, invites vil nå dem før eller senere. Den plagsomme og uvitende majoriteten derimot, vil nok minke en del. Man vil tenke godt over hvem man inviterer før man gjør det... Just my two cents.
Sist endret av milo9000; 24. april 2007 kl. 23:44.
Tags i en tråd... som på galleriet? Altså at du kan legge inn et par stikkord i tillegg til teksten i tråden/posten.

Jeg foreslår igjen; nybegynnertest. Som på norbits. At alle nye registrerte (og forsåvidt gamle) må igjennom en basic guide. Gjerne med ledene spørsmål som "hva skal jeg gjøre når jeg lurer på noe" - "mase på vif", "Søke på google og her", "poste en ny tråd med tittel "trenger jelp"
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av eriksb
Tags i en tråd... som på galleriet? Altså at du kan legge inn et par stikkord i tillegg til teksten i tråden/posten.

Jeg foreslår igjen; nybegynnertest. Som på norbits. At alle nye registrerte (og forsåvidt gamle) må igjennom en basic guide. Gjerne med ledene spørsmål som "hva skal jeg gjøre når jeg lurer på noe" - "mase på vif", "Søke på google og her", "poste en ny tråd med tittel "trenger jelp"
Vis hele sitatet...
Foreslo det for nso en tid tilbake. Han sa da at det var uaktuelt, men han kan jo dog idag ha skiftet mening.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Neppe. Du ser jo korleis det er med torrent trackers. Til tross for invitesystem så må dei ha ratio-system som banner dårlige folk. Invites er heller ikkje vegen å gå trur eg, fordi det neppe reduserer søppelet mykje.
Sitat av eriksb
Jeg foreslår igjen; nybegynnertest. Som på norbits. At alle nye registrerte (og forsåvidt gamle) må igjennom en basic guide. Gjerne med ledene spørsmål som "hva skal jeg gjøre når jeg lurer på noe" - "mase på vif", "Søke på google og her", "poste en ny tråd med tittel "trenger jelp"
Vis hele sitatet...
Ja, da luker du nok ut veldig mange..! Sikkert ikke at hvilken som helst retard klarer å gjette seg til det rette svaret selvom det ikke er hans ærlige oppfatning.
Sitat av vidarlo
Neppe. Du ser jo korleis det er med torrent trackers. Til tross for invitesystem så må dei ha ratio-system som banner dårlige folk. Invites er heller ikkje vegen å gå trur eg, fordi det neppe reduserer søppelet mykje.
Vis hele sitatet...
Vi har jo på en måte et ratiosystem selv... KP først og fremst, og deretter at man blir sett ned på til de grader hvis man poster idioti Men uansett, du sier det selv, "fordi det neppe reduserer søppelet mykje"; det er nok ikke så mye som kan få problemet til å forsvinne over natten, men jeg tror nok hvertfall at det hadde tatt i et tak for saken
Kvaliteten på en tråd har ofte stor sammenheng med kvaliteten på trådstarters første post, så kanskje nFF burde lånt et tips fra physicsforums.com: Når en bruker starter en ny tråd der, så er tekstfeltet allerede fylt ut med en slags huskeliste. I deres tilfelle er det "1. Beskrivelse av problemet:", "2. Relevante formler og likninger:" og "3. Et forsøk på løsning av problemet:".

I nFFs tilfelle burde hvert underforum ha sin egen type "påminnelse", eller et tips om hvordan en god post skrives for den aktuelle kategorien. I "Lyd og musikk” kunne det for eksempel stått ”Hvis du leter etter en spesiell sang, vennligst les denne guiden (link) før du lager en ny tråd”. Og i ”Kjøp og salg” forumet kunne det stått blant annet: ”Husk å få med all relevant informasjon som: Ønsket prisklasse, spesifikasjoner (f.eks: Harddisk, RAM, skjermkort, CPU, hovedkort) og informasjon om frakt/henting.”. Tenk bare hvor mange tråder som aldri hadde blitt opprettet for deretter å bli stengt i det tidligere pyroforumet hvis det stod ”Såkalte plumbo-bomber er bannlyst, og alle tråder angående dette blir slettet.”

Dette er bare noen eksempler, crew og moderatorer vet godt hvilke typer tråder som går opp igjen og opp igjen for å bli stengt/slettet hver eneste gang. Det er ikke meningen å legge inn hele nFF-regelverket i tekstfeltet, men en kort påminnelse for å fjerne 80 % av søppelet og heve kvaliteten på trådene generelt.
En metode for å bremse søppelposting jeg har sett brukt på et annet stort forum jeg frekventerer, det er å sette opp vB slik at en må være registrert i en måned før en kan lage tråder. I tillegg kan en på det nevnte forumet ikke skrive i det heletatt i "generelt" før det har gått en måned.

Poenget med det er at brukerne tvinges til å lete litt selv, og de blir på en måte "sosialisert" inn i tankegangen på forumet. nFF, som er ganske saklig forum (relativt sett, of course) kunne nok vært tjent med en slik løsning. Den har også færre bieffekter enn de andre nevnte løsningene.