Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1707
Hei,

Har dere anbefalinger til feste av lydabsorberende skum / AcouFoam som ikke legger igjen merker?

Prøvd med dobbelsidig teip med epoxy på skummet, noe som gjorde susen, utenom at det begynte å renne ned litt overflødig epoxy noen dager senere.... Kanskje mer min egen feil enn noe annet?
Jeg gidder ikke å prøve å finne ut hva slags skum AcouFoam er laget av, men dersom det er polystyren (isopor og lignende materialer), så burde epoxy reagere med det og løse det opp. Det ville i alle fall forklare hvorfor shit begynner å sive ut etter noen dager. Trenger du uansett såpass heftig festemiddel som epoxy? Platene veier da lite.
De selger borrelås på rull med tape på baksiden på biltema. den holder greit på det meste jeg har prøvd den på, og er ikke ille i pris. Kan være verdt ett forsøk
Psykedelisk bakverk
Selv festet alle akustikkplater med 3M borrelåstape, funker fjell
Spraylim fra biltema funker veldig bra!
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt platene?
Casco Xtremefix+ holder med 5 dråper!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Casco Xtremefix+ holder med 5 dråper!
Vis hele sitatet...
Superfix holder i laaange baner og er mest sannsynlig billigere.

Edit: og begge to legger igjen merker..
Sist endret av BomberMan; 13. april 2021 kl. 03:59.
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt platene?
Vis hele sitatet...
Gear4music
Jeg hang opp acufoam fra gear4music for bare et par dager siden! Brukte "no more nails"-spray for å feste skumplatene på papp-plater, og brukte så sånne 3M-klistrelapper/selvklebende strips for å feste papp-platene til veggen. Sitter som støpt, og vet av erfaring at de små klistrelappene kan fjernes uten at de setter igjen merker. Kosta vel 200 spenn på Clas Ohlson for både lapper og spraylim
ExtremeFix og XtremeFix er da veeeldig overkill da!

Trenger ikke 200kg i belastning vel? Borrelås fra 3M vil være mer enn nok. Evt VHB teip