Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3511
Sjekket konto utskriften min just og så at det stod at jeg hadde kjøpt for 252 kr på butikken, men husker ikke dette kjøpet. Kan jeg kontakte banken immora og få de til å se på hvilke varer som ble kjøpt i butikken siden da kommer jeg nok til å huske det. Er dette i det hele tatt mulig? Hva bør jeg gjøre?
Banken kan ikke se hvilke varer du har kjøpt. Noen vil kanskje hevde at dette er et jævlig radikalt forslag, men hva med å kontakte butikken?
Trådstarter
30 3
Sitat av subscribe Vis innlegg
Banken kan ikke se hvilke varer du har kjøpt. Noen vil kanskje hevde at dette er et jævlig radikalt forslag, men hva med å kontakte butikken?
Vis hele sitatet...
Ja har tenkt på det samme, men kan de finne ut av det bare med kontoutskriften av handelen ?
Jeg våkna opp etter fylla i helga å hadde bestilt en omega klokke til 60 lapper. Husker ikke å ha gjort det før jeg sjekka banken
Banken kan fortelle deg hvilken butikk det er hvis det ikke står på kontoen din. Så må du kontakte butikken og spørre om dem kan finne kvitteringen/kassanotaen for kjøpet ditt. Der vil det stå hva du kjøpte.
Trådstarter
30 3
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg våkna opp etter fylla i helga å hadde bestilt en omega klokke til 60 lapper. Husker ikke å ha gjort det før jeg sjekka banken
Vis hele sitatet...
HAHHAHAHAHHA beste jeg har hørt, men personlig var jeg ikke på fylla når transaksjonen skjedde
Sitat av naver3000 Vis innlegg
Ja har tenkt på det samme, men kan de finne ut av det bare med kontoutskriften av handelen ?
Vis hele sitatet...
Butikken vil antageligvis ha en overkommelig mulighet til å enkelt finne transaksjonen basert på beløpet.
Trådstarter
30 3
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Banken kan fortelle deg hvilken butikk det er hvis det ikke står på kontoen din. Så må du kontakte butikken og spørre om dem kan finne kvitteringen/kassanotaen for kjøpet ditt. Der vil det stå hva du kjøpte.
Vis hele sitatet...
Trykket inn på transaksjonen eneste som kanskje er viktig er
«Bankens referanse»

KOM PÅ AT JEG HADDE KJØPT EN 6PACK MED PEPSI MAX OG EN 7UP OG EN SØRLANDSCHIPS SJOKOLADD MEN FØLER DET ER NOE SOM IKKE STEMMER MED PRISEN I DETTE..... 252 spenn for dette
Sist endret av naver3000; 8. mars 2021 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg våkna opp etter fylla i helga å hadde bestilt en omega klokke til 60 lapper. Husker ikke å ha gjort det før jeg sjekka banken
Vis hele sitatet...
Hvilke?
Butikken finner transaksjonen fort når du har tidspunkt.
BRAND ∞ STRONG
6PACK MED PEPSI MAX =120kr
1,5 liter 7up = ca 30kr
Sørlandschips = ca 30 kr
SJOKOLADD = ?

I mat butikk.
Handlet på bensinstasjon/kiosk ?
Sist endret av vindaloo; 8. mars 2021 kl. 01:01.
Sitat av naver3000 Vis innlegg
Trykket inn på transaksjonen eneste som kanskje er viktig er
«Bankens referanse»

KOM PÅ AT JEG HADDE KJØPT EN 6PACK MED PEPSI MAX OG EN 7UP OG EN SØRLANDSCHIPS SJOKOLADD MEN FØLER DET ER NOE SOM IKKE STEMMER MED PRISEN I DETTE..... 252 spenn for dette
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har funnet svaret ditt. Gitt at jeg har funnet riktige varer, men jeg tok meg friheten.


Spørsmålet blir jo da om du ser noen andre transaksjoner som stemmer overens med de kjøpene du har gjort?
Sist endret av Jokke; 8. mars 2021 kl. 01:04. Grunn: spm
Sitat av naver3000 Vis innlegg
Trykket inn på transaksjonen eneste som kanskje er viktig er
«Bankens referanse»

KOM PÅ AT JEG HADDE KJØPT EN 6PACK MED PEPSI MAX OG EN 7UP OG EN SØRLANDSCHIPS SJOKOLADD MEN FØLER DET ER NOE SOM IKKE STEMMER MED PRISEN I DETTE..... 252 spenn for dette
Vis hele sitatet...
Du kjøpte sikkert snus også.
Hvis du kan sannsynliggjøre at transaksjonen er mot din konto (via kontoutskrift eller lignende), og du vet klokkeslett og nøyaktig beløp, så er det ingenting i veien for å bare ta turen innom butikken og spørre. Kom dit en gang det ikke er altfor opptatt, og få notert ned de viktigste opplysningene slik at de når daglig leder på et tidspunkt. De finner igjen den kvitteringen.

Det er fort gjort at de i kassa slår inn feil, så hvis beløpet er for høyt kan det hende at de har slått inn en brus i tillegg til sekspakningen for eksempel. Bare å sjekke det opp.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg våkna opp etter fylla i helga å hadde bestilt en omega klokke til 60 lapper. Husker ikke å ha gjort det før jeg sjekka banken
Vis hele sitatet...
LAUGHING... MY ... FUCK..ING .. ARSE... OFF!!!

jaja, ser sikkert grei ut ihvertfall, bør nok kansellere relativt kjapt hvis du da ikke synes det er greit å sette 60 store på håndleddet (stod så stilt jeg måtte faktisk slå dette ordet opp).

Og ja, det er helt sikkert butikken som har slått for mye inn når tassen ikke engang husker å ha handlet LOL..
Sist endret av wtfgirl; 8. mars 2021 kl. 13:52.
Kan det være så enkelt som en betaling som har blitt sent til forfall og derfor betalt på en helt annen dagsdato enn kjøpet egentlig fant sted?
Skjer med meg relativt ofte.
Imellom interesser
Kjøpte en faux gullkrone en sen kveld en gang, du har åpenbart mer rom i budsjettet ditt
Det var snusen vettu, hvis du betalte uten PIN ("tæpping") og mistenker at det var et uautorisert kjøp (du husker jo ikke å ha autorisert det iallefall!), så må banken dekke hele tapet.