Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1441
Noen tips om når gå over til flower næring på autoflower?
Halvblande med Vega først? Gå rett over som på de "vanlige" og til samme tid?
Tips om mere næring og lengre avstand til lys som jeg fikk av to lesere på forrige innlegg funka som snus, så takk til dere🙂
Jeg har fulgt litt med på den andre tråden - og ble noe overrasket over besluttningen å heve lyset fra 40 - 45 cm. Generelt er det slik at med en lyssyklus på 18/6 så ønsker du lyset så nært som mulig for å oppnå ønsket DLI (Day Light Integral)



I tillegg så er det absolutt tilrådelig å sette opp reflektorer rundt planten slik at også blomsterutviklingen nedover stammen blir god.

Når planten går ober i blomst bytter du næring. Enkelt og greit. Og om jeg ikke tar feil skal IKKE de to næringene blandes. I allfall ikke i hydro og da tenker jeg samme er gjeldende for terra.

At det å flytte bort lys virker - er jeg veldig undrende til, med unntak av HPS og lamper med svært høy varmeutvikling.
Trådstarter
5 0
Sitat av Illuminati Vis innlegg
Jeg har fulgt litt med på den andre tråden - og ble noe overrasket over besluttningen å heve lyset fra 40 - 45 cm. Generelt er det slik at med en lyssyklus på 18/6 så ønsker du lyset så nært som mulig for å oppnå ønsket DLI (Day Light Integral)



I tillegg så er det absolutt tilrådelig å sette opp reflektorer rundt planten slik at også blomsterutviklingen nedover stammen blir god.

Når planten går ober i blomst bytter du næring. Enkelt og greit. Og om jeg ikke tar feil skal IKKE de to næringene blandes. I allfall ikke i hydro og da tenker jeg samme er gjeldende for terra.

At det å flytte bort lys virker - er jeg veldig undrende til, med unntak av HPS og lamper med svært høy varmeutvikling.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Hadde blandet næring om ingen hadde svart.
Lampen er HPS, og jeg flytter vanligvis ikke opp før på 40, enkelte ganger lavere når jeg ikke har fulgt bra med, og aldri hatt problemer med det. Flytter opp til 50.
Disse auto vil ha lengre avstand, og trivdes også best når jeg var borte og senka temp til 20-22. Fortsetter med det.
De bøyer seg vekk fra lyset når det kommer for nært, eller at tempen blir for høy.
Reflektorer hadde vært greit, for fy f... som de vokser. Var fra 60 til 70 for 6 dager siden, nå er de fra 115 til 130, og de er 4 uker i morgen.
Snart er taket for lavt....
Med HPS er saken en annen - men du vil nok oppdage at med LED så vil en av fordelene (foruten varme og strømreduksjon) være at du vil få flere umol lys ned mot planten og stammen. Om de er veldig høy kan du jo bare bøye de til siden og binde de ned med tråd. Da vil du også få mer lys inn mot de lavere knoppene. Slå opp LST for Cannabis plants.

Selv bruker jeg utelukkende LED lys og reflektor som er enkel å montere er Askalitt sitt "redningsteppe" fra Claes Ohlson. Dette er et såkalt "spaceblanket" og koster en 50 lapp pr stk. Tapes fast til vegg med duck tape