Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5539
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forsøkte å eie å ha en Bufo Alvarius padde. Den av dem som levde lengst, overlevde i 11 måneder. Om noen vurderer å kjøpe denne arten, styr unna. Svært vanskelig å få de til å overleve i akvarium over lengre tid.
RIP padden min.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trist å høre, rip padda
Hva skjedde?
Sugd for mye på den eller døde den av naturlige årsaker?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Hva skjedde?
Sugd for mye på den eller døde den av naturlige årsaker?
Vis hele sitatet...
Skal jo ikke suge på den, man skal "melke" den å tørke væsken. Men kom aldri så langt, de er ikke melkbare første året. Å få dem til å leve gjennom denne fasen i fangenskap er svært vanskelig. Det er grunnen til oppdrettere ikke selger voksne padder.

Lager derfor denne tråden for å varsle andre interesserte.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor antar du at andre vil feile også bare fordi du dreit deg ut?
Det her var trist lesing, håper den fikk masse kjærlighet og omsorg til tross for at den var kjøpt for rusens skyld. Neste gang invester i en plante som ikke er avhengig av psykososial stimulering.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor antar du at andre vil feile også bare fordi du dreit deg ut?
Vis hele sitatet...
Kjenner andre som tok inn flere i samme tid, og hadde bedre oppsett enn meg. De døde før mine. Du eller andre får, for all del ta utfordringen.

Jeg lagde denne tråden kun fordi jeg ikke fant noe tilsvarende tråd, da jeg startet dette prosjektet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner andre som tok inn flere i samme tid, og hadde bedre oppsett enn meg. De døde før mine. Du eller andre får, for all del ta utfordringen.

Jeg lagde denne tråden kun fordi jeg ikke fant noe tilsvarende tråd, da jeg startet dette prosjektet.
Vis hele sitatet...
Backer deg, det er en ærlig sak og det er en legitim oppfordring. Til den anonyme som motsier seg det; dyr er ikke leketøy, liker du ikke en positiv oppfordring er det deg en kan fastslå løsemiddel-skader fra. Basta bom.
Det er fint om TS kunne sagt noe om oppsettet sitt generelt. Størrelse på akvarie, tempratur, fuktighet, belysning, for og susbtrat. Slik at eventuelt noen som skulle finne på å kjøpe padde kan unngå de samme feilene.
Sist endret av Passiv; 24. november 2020 kl. 09:37.
hmm, ser ut til at om du gjør det rett så blir de opptill 15 år.
så potensielt sett så er jo rewarden bra om du klarer det.

ser det finnes mange guider.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Passiv Vis innlegg
Det er fint om TS kunne sagt noe om oppsettet sitt generelt. Størrelse på akvarie, tempratur, fuktighet, belysning, for og susbtrat. Slik at eventuelt noen som skulle finne på å kjøpe padde kan unngå de samme feilene.
Vis hele sitatet...
Det var 50liters akvarium, 50-60% fuktighet, foret den melormer og sirisser(med kalsium tilskudd). Kokosnøtt substrat blandet med jord. Ingen ekstra belysning da de liker det mørkt. Rørte den svært sjeldent uten hansker.

Hurtigsvar
Sånn for nysgjerrighets skyld, hvor får man tak i slike padder?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Sånn for nysgjerrighets skyld, hvor får man tak i slike padder?
Vis hele sitatet...
Utlandet, flere land i europa
Enklerer å kjøpe bark enn padder

F

padda
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Utlandet, flere land i europa
Vis hele sitatet...
Må man da få padde i posten?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Sånn for nysgjerrighets skyld, hvor får man tak i slike padder?
Vis hele sitatet...
Tenker de miljøene som driver med smugling av andre reptiler muligens hadde vært stedet å starte.
studerte du livsyklusen gjennom et års tid ? tror de går i dvale 10 måneder i året å kommer kun ut for å pare seg 2 måneder.

den ble sikkert stresset av mangel på dvale

As a nocturnal toad, during most of the months from September to April it stays underground in a state of hibernation. During the breeding season, which coincides with the rainy season, it becomes very active, especially at night, and hundreds of toads roam the desert.

sikkert mangel av fysisk aktivitet også
Sist endret av dekommeri2033; 25. november 2020 kl. 15:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synd å høre om padda di, supert at du sier ifra så andre som er interessert i det samme får input'en din i betraktning.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Tenker de miljøene som driver med smugling av andre reptiler muligens hadde vært stedet å starte.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke lete etter padder, jeg er bare nysgjerrig. Trodde ratt man fikk kjøpt den lovlig, men så var det det med de kjertlene som fikk ting til å skurre litt.

Takk for svar åkke som
Sitat av revo85 Vis innlegg
Enklerer å kjøpe bark enn padder

F

padda
Vis hele sitatet...
NN og 5meo er svært forskjellige
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av whatismyname Vis innlegg
NN og 5meo er svært forskjellige
Vis hele sitatet...
Vel, det som er litt morsomt er at hele tråden her tar feil.

Bufo alvarius, eller Incilius alvarius som den er omklassifisert til, inneholder ikke DMT, men Bufotenin (5-HO-DMT) og en smule 5-MeO-DMT. Hovedvirkningen kommer fra Bufotenin siden det er oralt aktivt og 5-meo-dmt ikke er det.
Sist endret av Dodecha; 25. november 2020 kl. 20:42.