Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 9701
Hei, jeg poster kanskje denne tråden feil sted, men fant ikke noe bedre sted å poste den. Beklager hvis den er helt feilplassert.

Jeg har litt lyst til å bestille en softgun fra utlandet, men det er mulig det kan komme litt komplikasjoner rundt dette.

Tingen er det at jeg har blit tatt med en softgun i lomma på ofentlig sted før (fraktet den fra skogen hvor jeg hadde prøvd den) og den ble da konfiskert. Det er forsåvidt helt greit fordi jeg vet det var ulovlig fordi den ikke var låst i en koffert. Men i ettertid har politiet vært hjemme hos meg å konfiskert både ett paintballgevær, en luftpistol, en softgun, og alt av tur kniver. Dette da av "prevantive årsaker" fordi jeg før hang i ett kriminelt/rus miljø. Jeg mente så klart att dette var veldig teit, men det er nå engang sånn det er. Kan også nevne at jeg er over 18, så jeg har teknisk sett lov til å eie alt dette. Og jeg har heller ikke et offisielt forbud mot det (så vidt jeg vet), bare et forbud i praksis.

Det jeg lurer på er om dere tror den vil bli konfiskert på grensa. Den vil så klart bli sjekket nøye i tollen fordi den ser ut som et våpen, og den vil så klart også slippe gjennom da de ser att det bare er en softgun. Men hvordan er samarbeidet mellom tollvesenet og politiet? Tror dere tollvesenet vet om "forbudet" jeg har for å eie softgun? Jeg tror ikke de vet om det fra før, men det kan jo hende de har et varslingssystem siden softgun går under våpenloven, og at de blir fortalt at de skal konfiskere den når de varsler politiet.

Det er jo også kanskje mulig å få en kamerat til å bestille for meg, men det er ikke helt sikkert.

Hva tror dere om å bestille den selv?

Det hadde vært fint om de som svarer har erfaringer, eller kjenner noen med erfaringer fra lignende saker.
Kjøp en gasspistol i Norge istedet bare?
Sist endret av Drugsarebadmkey; 22. august 2020 kl. 23:30. Grunn: Link
R.i.p 23.04.2021
Dette får du kjøpt helt lovlig i norske nettbutikker, de selger alt fra softgun , luftpistoler/ gevær, gasspistoler og paintball. Får også tak i en del finne replika
Trådstarter
2 0
Jeg vet jo at det er mulig, det er en I gata her jeg bor som selger det til og med, men det er en spesiell modell jeg har lyst på som ingen selger i Norge. Men takk uansett.