Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2366
Hei, og hå!

Klarer ikke bestemme meg, så håper på noen kloke og produktive tilbakemeldinger.

Ståa er at jeg har tilgang på auto frø, og har satt opp en plass som plantene kan stå, Og en 1000w led lampe.

Dyrke arealet er ca 1/1,5 kvadrat.
Burde jeg velge flere små planter i mindre Potter, eller 2-3 i store Potter.
Forstår at større Potter, jo større rotsystem!, men tenker kanskje at 10-15 med scrog feks kanskje vil gi mer.

Hva tenker dere?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen førstehånds erfaring, men jeg tror at det er mye enklere å starte med færre planter for å samle erfaring vs å starte med 10 planter når du aldri har prøvd før. Jeg har lest syke suksesshistorier fra erfarne dyrkere hvor de har hatt optimale dyrkeforhold fått 1g pr watt på en mega plante og den har høstet 1kilo med buds på 1000watt (!).
Anonym bruker
"Vred Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På det arealet du har tilgjengelig ville jeg satt 5-6 stk i potter på 10-12 liter.
Både fordeler og ulemper....

Mange små vil gå litt fortere, men vil også kreve mer arbeid da de må vannes myyye oftere.

Vil annbefale å gå for 4-6 planter i 15-20 liter potter dersom det er førstegang.

Dette er litt strain avhengig også da noen autoer kun blir en stor bud på størrelse med en cola flaske. I såfall ville jeg bare stacket inn 10-15 stykker.
Du spirer 6 frø og tar de fire med best vekst over i større potter. De to mindre kan du sette en annen plass / kaste. På 1,5 kvadrat har du ikke nok plass om du vil bruke SCROG eller LST når plantene går over i blomstringsfase. Kjøp deg et WIFI vanningssystem av denne typen og om du ikke har vann i dyrkerommet så lager du til med en kanne av denne typen hvor du putter slangen opp i.

Vanningssystem:
https://www.ebay.com/itm/Garden-Smar...r=533263979460

Kanne:
https://www.biltema.no/fritid/campin...n96-2000030742

Om du forsøker flere planter vil du oppdage at du får problemer litt ut i dyrkingen mtp. plass
Siden folk uttalte seg mer enn bra nok om antall planter vil jeg svare på noe ts aldeles ikke spurte om ; Gå for en cbd-hybrid

Mye mer behagelig å røyke, om man ikke er chonic så blir man ikke livredd sin egen skygge av å røyke sjeldent
Avlerne har akkurat begynt å forstå viktigheten av cbd i shitten istedet for bare thc-bomber, som kjapt blir mer noia og hodekjør som f.eks *insert random haze-strain her*

Ellers er det fint om pottene er høyere enn hva de er breie - har sett noen firkantede "avlanga" potter - som gikk mer eller mindre rett ned. Meget plassbesparende sammenligna med runde 10-litringer når man får en 4kanta lang-potte på 8/12 liter på ca. halve plassen.

Lykke til =)
Trådstarter
16 2
Tusen hjertelig for gode tilbakemeldinger!

Sender update med bilde, på Hva det ble til��
Om du ikke har erfaring, kjør scrog elns. Da har du flere om en dør eller noe går galt. Har du bare 1 eller et par planter bør du være sikker på det du gjør.
Trådstarter
16 2
Jeg har kjørt cfl grow før, så vet hvordan planten fungerer, med næring og vekst problemer! Brukte da et tørkeskap, med 2 auto! Bytter nå til led, da de 2 plantene ga 14 g tørket tilsammen. Tror jeg går for 4-6 i 12-15 liter pots, og prøver litt lst underveis.
Autoer kommer i mange forskjellige størrelser, fra små Ryder'e/Sour60 til superautos som Dutch Passion. Får plass til 9 små i 8L potter eller 1-2 store. Men "normale" autoer vil nok 4 være passe. Mine White Widow fra ILGM f.eks, ble 70cm høye og 45cm breie.

Edit : Hvilket lys er det? Mange Kina-leds/blurples reklamerer med 1000w og trekker bare 120-150w fra veggen.
Sist endret av veidemann; 7. april 2021 kl. 22:30.
Trådstarter
16 2
Det er ikke wish eller ali express lampe den kostet ca 5k, og jeg regner ikke med den gir 1200 w ytelse, som den reklamerer med.
men tenkte at hvis den yter halvparten, så er det ok, har også en hps pære og ballast, 600 w som man kan justere ned til 250, så hvis den led lampa er helt crap, så kjører jeg hps. har bare hørt veldig mye bra om led, så ville prøve. men er ikke intresssert i og besøke en av de 1000 overprisede sidene med grow utstyr, og betale led lampe til hinside priser. jeg er absolutt ikke full av kroner, men har gjort ca 100 k på crypto i det siste, og har noen kroner og prøve litt forskjellig, til jeg finner den beste løsningen for meg
Sitat av Radeon85 Vis innlegg
Det er ikke wish eller ali express lampe den kostet ca 5k, og jeg regner ikke med den gir 1200 w ytelse, som den reklamerer med.
men tenkte at hvis den yter halvparten, så er det ok, har også en hps pære og ballast, 600 w som man kan justere ned til 250, så hvis den led lampa er helt crap, så kjører jeg hps. har bare hørt veldig mye bra om led, så ville prøve. men er ikke intresssert i og besøke en av de 1000 overprisede sidene med grow utstyr, og betale led lampe til hinside priser. jeg er absolutt ikke full av kroner, men har gjort ca 100 k på crypto i det siste, og har noen kroner og prøve litt forskjellig, til jeg finner den beste løsningen for meg
Vis hele sitatet...
Hvor kjøpte du lampa? Jeg brukte 5k på LED-lys fra alibaba og det er totalt 720w men funker bedre enn 600+400w HPS jeg prøvde.
Trådstarter
16 2
fruugo brukte jeg
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du en lenke til Fruugo lampene???