Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3695
Skal kjøpe en ferdig oppsatt Herman Miller Embody fra en privatperson på Finn, han bor 9408 Harstad, jeg bor 4517 Mandal. Hva er mulige fraktalternativ? Søkte på nett, kunne visstnok blitt oppimot 20.000kr av Bring. Lurte på om f. eks. det var gods busser elns. løsning?
BRAND ∞ STRONG
20000kr!?

Da hadde jeg heller hentet den selv med fly.
550kr ekstra for stor bagasje hos Norwegian , og den kan være inntil:

Hvert enkelt kolli må ikke veie mer enn 32 kg eller mindre enn 2 kg.
Bagasjen din må ikke veie mer enn 74 kg til sammen.
Hvert enkelt kolli kan ikke være større enn 250 x 79 x 112 cm (lengde x høyde x bredde),
og den totale omkretsen kan ikke overstige 300 cm.
Det finnes en del fraktgrupper på Facebook hvor det er folk som tar med seg slikt på veien.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg brukte Nimber, og betalte 2,5 tusen for frakt av motorsykkel fra Kristiansund til Bærum.
Er den stolen enten så bra/billig at du bare må ha akkurat den eller er den så vanskelig å få fatt i andre plasser at du må handle stol fra andre siden av landet? Om det er en stol som er mulig å finne lokalt så er det kanskje enklere å heller betale noen kroner ekstra så kan du hente stolen selv?

Skulle ikke forresten ikke forundre meg om du kommer langt billigere eller like billig unna om du handler på feks ebay selv m/mva. For ofte har jo selgere på ebay gunstig prising på transport også for større og tyngre pakker. Verdt å sjekke opp.
BRAND ∞ STRONG
20 lapper i frakt er galskap.
Den dyreste jeg finner koster 18 306,-. Det er ny Vet ikke hvor mye du ga for din brukte, men ville
vurdert å oppheve kjøpet (hvis mulig) og heller kjøpt en ny i stedet.
I disse korona tider kan du plutselig få gratis frakt i tillegg.
Trådstarter
Leter enda etter fraktalternativ
BRAND ∞ STRONG
Når du handler møbler i Harstad og bor i Mandal å ikke tenker på å sjekke fraktalternativer først!
Den følelsen..
På den store fraktekrigen Norge på Facebook kan det kanskje være noen som skal den retningen som kan ta den med for en billigere penge på turen ?
Sitat av sondreavik Vis innlegg
Leter enda etter fraktalternativ
Vis hele sitatet...
Har du lest tipsene du har fått da?

Jeg har sett minst 2 stk som kjørte fra nordnorge til sørnorge bare den siste uken på Facebook.
Frakt via fraktselskap fra nord til sør er veldig dyrt, da trailere/båter/godstog allerede er fylt opp med plasskrevende fisk. Private via fraktgrupper på Facebook er nok det beste.