Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5727
Jeg har, som det mulig fremkommer av tidligere spørsmål vedrørende k8055, programmert og lekt litt med I/O interface før. Dette har vært lærerikt og jeg vil gjerne lære mer. Som min siste post vedrører «mcp23008» kunne jeg tenkt en større forståelse av angår I2C og SPI – følgelig vil jeg kjøpe en krets der jeg kan benytte meg av slik kommunikasjon.
Er det derfor noen som kan anbefale et annet I/O brett enn hva jeg alt har? Altså k8055. Det skal gjerne kommunisere via USB og gjerne la seg kommunisere ved via c# eller lignende.

Til det andre Eeprom, som handler om programmering av PIC-brikker hva meg bekjent, kunne det vært interessant og hatt en slik «device» som kunne «brent» PIC-brikker og igjen fått disse til å kommunisere med mitt eventuelt nye board. Hvorfor? Fordi jeg vil lære.

Med tanke på mitt virke som student er det ikke ønskelig at prisen på dette er skyhøy.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gå for arduino. Du får kinesiske kloner til billig penge, og utvalget av ekspansjonskort er formidabelt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du får kinesiske kloner til billig penge
Vis hele sitatet...
Styr klar av de kinesiske kopiene, de vil komme til å bruke de billigste delene og plutselig sitter du med problemet at du må finne drivere eller konfigfiler for å få lest/programmert de på de rareste sider. Sikkert greit hvis man kan kinesisk, men for alle andre, bla opp for orginalen. Tilleggs-dingsene til arduino, dvs det som ikke skal kommunisere direkte med PC, de kan du derimot hamstre fra Kina.

Jeg "sparte penger" på en bunke arduinokort ved å kjøpe de veldig billig og etter en evighets leting klarte jeg å finne usbdrivere som fungerte på XP(!) men som ikke virket på noe nyere (Windows 7 og 8 fantes da) fordi det ikke fantes noe sikkerhetssertifikat.

Så nå ligger de bare rundtomkring som en påminner om at man stort sett får det man betaler for.
Jeg har alt en arduino, jeg ønsket meg en å kommunisere direkte med - som k8055. Slik jeg har forstått det kan dette gjøres med Arduino, med serial communication - men jeg tenkte mer noe lignende k8055.
https://www.elfadistrelec.no/no/usb-...55n/p/18586815 kommer opp på søk etter k8055. Noe slikt? Velleman bruker å bety god kvalitet.