Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4528
Hei har et spørsmål angående amfetamin.

Jeg har brukt en del cola før (2år siden) Og veit den feelingen der elska jeg.

Om noen uke skal jeg på en «reunion» med gamle klassekamerater i en helg . Der vet jeg det blir festing fra morgen til kveld hele helgen .

De siste årene har jeg mistet all energi å ligger for det meste hjemme i sengen fordi jeg ikke har energi til å gå ut å finne på noe, utenom jobb. Utredes for MS

En kompis sier han kan skaffe 1g med amfetamin til meg.
Vil folk merke på meg at jeg er helt på trynet om jeg tar litt amfetamin?

Er snakk om en liten stripe om morgen for å komme igang, og en liten på ettermiddag Både fredag å lørdag for å få energi til å være sosial.

Å vil jeg få et hælvette med dritt o flere dager etterpå pga amfetaminen jeg tar den helga?

Takk på forhånd for svar
Anonym bruker
"Arbeidende Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja hvis ikke alle de andre er like rusa så vil du bli han irriterende fyren som plaprer til kjeften detter av og prater meningsløse ting i ett sett på et høyere energinivå enn alle andre. Og ja du vil få tung nedtur dagen etter.
Tar du en liten nok dose så vil ingen se det på deg og du vil heller ikke få noen nedtur mest sannsynlig. Vi snakker da veldig små linere

Når det kommer til å ikke bli lagt merke til av dem andre så kan du nok komme deg unna med litt større doseringer også, men det kommer mer ann på deg og er umulig for noen av oss å svare på.
Sist endret av Alge; 9. juni 2020 kl. 05:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler ikke å debutere noe som helst rusmiddel i en setting der omgivelsene ikke skal vite om det.

Hva med energidrikk, kaffe, koffeinpiller e l?

Evt i kombinasjon med "Sorry, er ikke helt i form om dagen"?
Hvis du greier å beherske deg og oppføre deg nogenlunde normalt, så er det null stress. Ikke engang mora mi merker at jeg tar amfetamin. Når amf var helt nytt for meg derimot, så gjorde jeg ting som ikke er helt normalt, som feks chatte med folk jeg ellers ikke chatter med midt på natta dersom de var aktiv på messenger. Helt umuig å spå ass, men det går antageligvis bra hvis du har det i bakhodet at du må tenke deg litt om før du sier ting.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det stemmer at du lider av MS eller har en annen sykdom med utmattelse (fatigue) som symptom kan man ofte forvente en jævla mye tyngre «hangover» enn andre. Så, som de andre sier, pass på dosene.
Coke28
Trådstarter
15 2
Takk for svar . Har et gram.

Å det blir MINI doser som jeg kommer til å ta.
Jeg tar med meg 0,5 av de gramma, så burde vel det gå bra.

Før snorta jeg MYE cola.
Hver dag i 2 år, flere justeringer om dagen.
Men økonomien nå var et gram med amfetamin.

Har også en del stesolid som jeg får mot kramper.
Kan det hjelpe på «nedkomsten»? Og søvn?
Tror også jeg har 2-3 alprazolam

Har også oxynorm mot smerter , om det kan hjelpe på nedturen
Sist endret av Anonym28; 10. juni 2020 kl. 04:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Benzo vil definitivt hjelpe på nedturen og på søvnen. Oxy vil også hjelpe en hel del om du får skikkelig nedtur dagen etter. Sånn egentlig så tror jeg ikke du skal bekymre deg for nedturen fra amf i relativt små doser.

Det jeg er mest bekymret for er at du får diazepam for kramper. Nå vet ikke jeg hele storyen din bak det, men stimulanter generelt sett senker krampe terskelen din. Har en kamerat som har epilepsi som fikk 4 anfall i løpet av en kveld på litt pepper.
Coke28
Trådstarter
15 2
Ja riktig at jeg før diazepam som behandling mot spasmer i bein . Nevrolog vil gå over til baclofen som hovedbehandlig,og rivotril som tileggsbehandling. Noe legen min ikke er enig i
Sitat av Alge Vis innlegg
Benzo vil definitivt hjelpe på nedturen og på søvnen. Oxy vil også hjelpe en hel del om du får skikkelig nedtur dagen etter. Sånn egentlig så tror jeg ikke du skal bekymre deg for nedturen fra amf i relativt små doser.

Det jeg er mest bekymret for er at du får diazepam for kramper. Nå vet ikke jeg hele storyen din bak det, men stimulanter generelt sett senker krampe terskelen din. Har en kamerat som har epilepsi som fikk 4 anfall i løpet av en kveld på litt pepper.
Vis hele sitatet...
Jeg har sobril forskrevet for søvn. Ikke en gang 6 stk lot meg sove værste nedturen..
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oxy er the drug of choice på amf nedtur for min del. Popper en liten neve med det så er formen/psyken på topp og energi nivået også tilstede
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs hvor store doser du tar.
Har selv brukt 1g amfetamin over de siste 3-4 ukene.
Noen dager imellom uten å ta noe også.
1-3 linjer om dagen, alt ifra 20-50mg.
Null nedtur/hangover dagen/dagene etterpå.
Spiser som normalt, sover som normalt og fungerer som normalt.

Har også vært litt sosial, men snakker ikke mer enn jeg normalt ville gjort, så det med at man prater høl i hue på folk er ikke alltid tilfelle.
Lett å ta for mye å bli stum også haha!!
Coke28
Trådstarter
15 2
Takk for svar.
Da blir det litt Amf den helgen.
Har også fått tak i noen rivotril i tilfellet rottefelle
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold oss gjerne oppdatert hvordan det gikk
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Farterhujenta Vis innlegg
Jeg har sobril forskrevet for søvn. Ikke en gang 6 stk lot meg sove værste nedturen..
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke rart med tanke på at du fikk i deg over 12-16g+ amfetamin... Skal litt til å fjerne den nedturen etter en slik mengde.
Hold oss oppdatert underveis!
Stesolid er ok for nedtur. Gjør at ting føles litt bedre, som vanlig med benzo. Men ikke tro at det er bare å ta to stesolid og så sove søtt. Hvis du fortsatt er kraftig stimulert av amfetamin, er det fremdeles vanskelig å få sove. En liten dose seroquel, som er betydelig enklere å få fra legen enn stesolid, er gullstandarden her. Motvirker effektiven fra amfetamin og gjør deg drittøtt selv om du har amfetamin i systemet.
Ikke dra på tur, uten seroquel på lur
Det eneste Benzos gjør på makkatur er å gjøre kropp å sjel litt mindre jiggerish, hjelper lite på søvn men gjør at det hele blir levelig.
Seroquel/quetiapin skrives ut av lege mot søvnplager, men er også brukt som medisin for bi-polare.
Det som er sikkert er at det vil lulle deg i søvn selv om du skulle være nytent.
Sist endret av Eyeamare; 11. juni 2020 kl. 18:15.
Coke28
Trådstarter
15 2
Har faktisk quetapin fra legen ligende
Er det stoffet jeg mener ja! Nice.

Har faktisk aldri opplevd å ikke få sove på seroquel. Eyeamare snakker sant!
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Ikke dra på tur, uten seroquel på lur
Det eneste Benzos gjør på makkatur er å gjøre kropp å sjel litt mindre jiggerish, hjelper lite på søvn men gjør at det hele blir levelig.
Seroquel/quetiapin skrives ut av lege mot søvnplager, men er også brukt som medisin for bi-polare.
Det som er sikkert er at det vil lulle deg i søvn selv om du skulle være nytent.
Vis hele sitatet...
Seroquel skrives ut mot søvnplager, men det har null dokumentert effekt på søvnplager. Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn og det ville gjort den samme nytten, så fremst du ikke bruker seroquel av andre årsaker selvfølgelig.

Men ja, når man er på tur og vil sove/ikke orker mer, så er det ganske kjekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Seroquel skrives ut mot søvnplager, men det har null dokumentert effekt på søvnplager. Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn og det ville gjort den samme nytten, så fremst du ikke bruker seroquel av andre årsaker selvfølgelig.

Men ja, når man er på tur og vil sove/ikke orker mer, så er det ganske kjekt.
Vis hele sitatet...
Seroquel er ikke sunt. Har skrevet her inne før at det er rottegift. Men i slike tilfeller som dette, der alternativet er flere dager uten søvn, så er det gull verdt. For folk som ikke tar amfetamin så koster seroquel mer enn det smaker.
Sist endret av TrippyKing; 11. juni 2020 kl. 18:51.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Seroquel skrives ut mot søvnplager, men det har null dokumentert effekt på søvnplager. Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn og det ville gjort den samme nytten, så fremst du ikke bruker seroquel av andre årsaker selvfølgelig.

Men ja, når man er på tur og vil sove/ikke orker mer, så er det ganske kjekt.
Vis hele sitatet...

Heh, dummeste jeg noen gang har hørt.
Noen gang prøvd det selv?

Selv når jeg er nykter å ikke får sove, så slår seroquel meg ut iløpet av 30 minutter, da snakker jeg 20-40mg bare. Å de jævla allergimedisinene lager ikke bonk i huet engang, mulig det aldri er gjort noe søvnstudier på det, men det er den mest effektive sovemedisin jeg har vært borti iløpet årene, med eller uten Knarkotika i systemet. Slår av huet å tanker, sover som en baby.
Sist endret av Eyeamare; 11. juni 2020 kl. 18:48.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Heh, dummeste jeg noen gang har hørt.
Noen gang prøvd det selv?

Selv når jeg er nykter å ikke får sove, så slår seroquel meg ut iløpet av 30 minutter, da snakker jeg 20-40mg bare. Å de jævla allergimedisinene lager ikke bonk i huet engang, mulig det aldri er gjort noe søvnstudier på det, men det er den mest effektive sovemedisin jeg har vært borti iløpet årene, med eller uten Knarkotika i systemet. Slår av huet å tanker, sover som en baby.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det han mener med "dokumentert effekt" er at legestanden sier det er bra å ta for søvn. For det sier dem per i dag ikke, med mindre de er norske. All forskning på seroquel tilsier at det er søppel, så vidt jeg vet.

Men effekt har det. Dokumentert effekt derimot...
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg tror det han mener med "dokumentert effekt" er at legestanden sier det er bra å ta for søvn. For det sier dem per i dag ikke, med mindre de er norske. All forskning på seroquel tilsier at det er søppel, så vidt jeg vet.

Men effekt har det. Dokumentert effekt derimot...
Vis hele sitatet...

ah, ja det stiller det i ett annet lys, det sagt så er det jo ingenting som fucker med hjernekjemien som er særlig sunt i lengden. Psykopharma er ganske sketchy, enig der.
Sliter med søvnplager gennerelt, UTEN drugs, å har vært gjennom b.la Vallergan, zyrtec å flere av dem, Melatonin fikk jeg ikke funk av heller etterhvert.
Liker ikke bruke seroquel for mye da jeg blir jækla grinete å sur om dagene, men utroli kjekt å ha når man blir lei å ligger å vrir seg. Samtidig som det er den ultimate av-knappen på tenning feks.
Sist endret av Eyeamare; 11. juni 2020 kl. 18:56.
Gikk litt fort i svingene her, fikk ikke med meg at Trekantet Varulv skrev "Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn". Denne påstanden er ikke riktig, fordi seroquel blir man drittrøtt av. Er nesten umulig å ikke sovne av seroquel, med mindre man går på det fast. Dermed basta

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
ah, ja det stiller det i ett annet lys, det sagt så er det jo ingenting som fucker med hjernekjemien som er særlig sunt i lengden. Psykopharma er ganske sketchy, enig der.
Vis hele sitatet...
Skriver innlegg kjappere enn min egen skygge her, men ja, er ganske sketchy. Men det å ikke sove, det er enda mer sketchy. Jeg tør å påstå at søvnmangel er årsaken til at folk som bruker amfetamin får rasert psyken sin. Stoffet i seg selv er kanskje moderat farlig, men søvnamangel er drepen.
Sist endret av TrippyKing; 11. juni 2020 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Gikk litt fort i svingene her, fikk ikke med meg at Trekantet Varulv skrev "Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn". Denne påstanden er ikke riktig, fordi seroquel blir man drittrøtt av. Er nesten umulig å ikke sovne av seroquel, med mindre man går på det fast. Dermed basta



Skriver innlegg kjappere enn min egen skygge her, men ja, er ganske sketchy. Men det å ikke sove, det er enda mer sketchy. Jeg tør å påstå at søvnmangel er årsaken til at folk som bruker amfetamin får rasert psyken sin. Stoffet i seg selv er kanskje moderat farlig, men søvnamangel er drepen.
Vis hele sitatet...

Hehe, goform idag?
Er helt enig i at den største skadeytelsen kommer av gennerel søvnmangel, så væske å mat.
Nevnt det tidligere, ordentlig go amfetamin, å ikke Metamfetamin kan du leve normalt på mht søvn, mat m.m.
Å som du nevnte i en annen tråd, det er faktisk ett less-is more-dop.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Heh, dummeste jeg noen gang har hørt.
Noen gang prøvd det selv?
Vis hele sitatet...
Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv.
Ja, har faktisk prøvd det selv og gikk på det i 2mnd før jeg endelig fikk byttet til noe annet fordi legen mente jeg måtte prøve det.
2 mnd med ræva bivirkninger som gjorde mer vondt enn godt, en ekstrem sultfølelse som ikke stoppet uansett hvor mye jeg spiste. Dårligere søvnkvalitet, kortere søvnperiode med flere oppvåkninger, jada kjempebra sovemedisin du

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Selv når jeg er nykter å ikke får sove, så slår seroquel meg ut iløpet av 30 minutter, da snakker jeg 20-40mg bare. Å de jævla allergimedisinene lager ikke bonk i huet engang, mulig det aldri er gjort noe søvnstudier på det, men det er den mest effektive sovemedisin jeg har vært borti iløpet årene, med eller uten Knarkotika i systemet. Slår av huet å tanker, sover som en baby.
Vis hele sitatet...
Så bra for deg da, da er du en av de som får den vanligste bivirkningen av seroquel, en bivirkning som også mange allergimedisiner har. Det kan til og med være placebo for alt du eller jeg vet.
Som sagt så funker det ikke på alle, så å si at det knocker ut alle og enhver som tar det uansett hva, det er det dummeste jeg noen gang har hørt.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg tror det han mener med "dokumentert effekt" er at legestanden sier det er bra å ta for søvn. For det sier dem per i dag ikke, med mindre de er norske. All forskning på seroquel tilsier at det er søppel, så vidt jeg vet.

Men effekt har det. Dokumentert effekt derimot...
Vis hele sitatet...
Du får lese linken jeg legger ved lenger ned, der står hele forklaringen på hvorfor jeg sier det ikke har dokumentert effekt.
Du har rett, all forskning tilsier at seroquel er søppel (så fremst du ikke er schizofren, i psykose eller bipolar)
Så da er det vel også kanskje en grunn til nettopp det og hvorfor det egentlig også kun er godkjent til bruk mot schizofreni, psykoser og bipolar lidelse, ingenting annet.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Gikk litt fort i svingene her, fikk ikke med meg at Trekantet Varulv skrev "Legen kunne like gjerne ha skrevet ut allergimedisin eller reseptfrie urtemedisiner som også funker mot søvn". Denne påstanden er ikke riktig, fordi seroquel blir man drittrøtt av. Er nesten umulig å ikke sovne av seroquel, med mindre man går på det fast. Dermed basta
Vis hele sitatet...
Det er kanskje sånn seroquel fungerer på deg, men det er absolutt ikke sånn det funker på alle, så jo, det er faktisk fullt mulig å ikke få sove av seroquel. Men siden det funker på deg så funker det på alle andre også?
Seroquel går forresten på histaminreseptorene i hjernen og fungerer som ett antihistamin, akkurat som allergimedisin gjør

Grunnen til at seroquel blir skrevet ut mot søvn er fordi en av bivirkningene er at man kan bli søvnig, merk ordene kan bli.

Dere begge trenger å lese denne, les gjerne kildene som kommer i slutten der også.
https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv.
Ja, har faktisk prøvd det selv og gikk på det i 2mnd før jeg endelig fikk byttet til noe annet fordi legen mente jeg måtte prøve det.
2 mnd med ræva bivirkninger som gjorde mer vondt enn godt, en ekstrem sultfølelse som ikke stoppet uansett hvor mye jeg spiste. Dårligere søvnkvalitet, kortere søvnperiode med flere oppvåkninger, jada kjempebra sovemedisin du



Så bra for deg da, da er du en av de som får den vanligste bivirkningen av seroquel, en bivirkning som også mange allergimedisiner har. Det kan til og med være placebo for alt du eller jeg vet.
Som sagt så funker det ikke på alle, så å si at det knocker ut alle og enhver som tar det uansett hva, det er det dummeste jeg noen gang har hørt.



Du får lese linken jeg legger ved lenger ned, der står hele forklaringen på hvorfor jeg sier det ikke har dokumentert effekt.
Du har rett, all forskning tilsier at seroquel er søppel (så fremst du ikke er schizofren, i psykose eller bipolar)
Så da er det vel også kanskje en grunn til nettopp det og hvorfor det egentlig også kun er godkjent til bruk mot schizofreni, psykoser og bipolar lidelse, ingenting annet.



Det er kanskje sånn seroquel fungerer på deg, men det er absolutt ikke sånn det funker på alle, så jo, det er faktisk fullt mulig å ikke få sove av seroquel. Men siden det funker på deg så funker det på alle andre også?
Seroquel går forresten på histaminreseptorene i hjernen og fungerer som ett antihistamin, akkurat som allergimedisin gjør

Grunnen til at seroquel blir skrevet ut mot søvn er fordi en av bivirkningene er at man kan bli søvnig, merk ordene kan bli.

Dere begge trenger å lese denne, les gjerne kildene som kommer i slutten der også.
https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin
Vis hele sitatet...

Dette er jo en tråd om amfetamin først og fremst. I en sammenheng der en person bruker amfetamin, så har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale seroquel. Fordi da er jo alternativet i verste fall total søvnløshet. Det handler om balasnsen mellom nytteeffekt og skadelige bivirkninger. For alle andre som ikke bruker amfetamin så stiller det seg litt annerledes.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Dette er jo en tråd om amfetamin først og fremst. I en sammenheng der en person bruker amfetamin, så har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale seroquel. Fordi da er jo alternativet i verste fall total søvnløshet. Det handler om balasnsen mellom nytteeffekt og skadelige bivirkninger. For alle andre som ikke bruker amfetamin så stiller det seg litt annerledes.
Vis hele sitatet...
Er klar over at det er en tråd om amfetamin, nå var det vel også du og Eyamere som startet å skulle diskutere dette slik at jeg måtte forklare meg.

Men som jeg også skrev....
Men ja, når man er på tur og vil sove/ikke orker mer, så er det ganske kjekt.
Vis hele sitatet...
Så joda, jeg skjønner hvorfor du anbefaler det, men er ikke sånn at jeg ville gått å anbefalt det for alt av søvnproblemer eller påstå at det funker for alle av den grunn.

Har det god effekt på dere to, så er jo det bare bra for dere.
Selv hadde det kun negativ effekt på meg og jeg endte opp med å sove enda mindre enn før og for en med insomnia så er jo ikke det akkurat hva man ønsker.
Det funker for meg også så da er vi vært fall 3
Det er du som påstår at det er like effektivt som urtemedisin og antihistaminer. Selv om noen stoffer binder seg til samme reseptorer betyr ikke det at de har identisk og like god effekt. Ta etylmorfin og heroin feks, de funker på samme reseptorer, å ifølge din logikk gir de like god smertelindring. Er ikke rart det diskuteres når du kommer med slike påstander.
Sist endret av Passiv; 11. juni 2020 kl. 20:25.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Det funker for meg også så da er vi vært fall 3
Det er du som påstår at det er like effektivt som urtemedisin og antihistaminer. Selv om noen stoffer binder seg til samme reseptorer betyr ikke det at de har identisk og like god effekt. Ta etylmorfin og heroin feks, de funker på samme reseptorer, å ifølge din logikk gir de like god smertelindring. Er ikke rart det diskuteres når du kommer med slike påstander.
Vis hele sitatet...
Også har vi enda en som skal spinne diskusjonen videre...
Det ville vært rart om de ga ut medisin til hele verden som bare funket på 2 stykker ville det ikke?
Som sagt har jeg aldri sagt det ikke funker, sier bare at det ikke er sovemedisin, for det er det nemlig ikke.

Nei, er det virkelig sant at stoffer som funker på samme reseptor ikke nødvendigvis har samme effekt? Wow, for ett gjennombrudd!
Nå har det seg slik at seroquel i lave doser funker på akkurat samme måte på disse reseptorene, som igjen er grunnen til at man kan bli trøtt/døsig av de, som igjen er grunnen til at folk får det mot søvn.
Som også er grunnen til at folk får urtemedisiner og allergimedisiner med antihistaminer mot søvn.

Det du kan gjøre er jo å lese litt om histaminer, antihistaminer og hvordan det funker på kroppen, så kan du heller komme tilbake å diskutere når du vet hva du snakker om.

Quetiapine acts on numerous receptors in the brain to calm and help diminish psychotic thoughts. The exact way it works is unknown; however, some experts believe its mood calming effects may be through an antagonism of dopamine and serotonin receptors. Quetiapine may also affect histamine receptors (responsible for its side effect of sedation) and adrenergic alpha1 receptors (responsible for the fall in blood pressure when standing).
https://www.drugs.com/tips/seroquel-patient-tips
Vis hele sitatet...
This means quetiapine is a dopamine, serotonin, and adrenergic antagonist, and a potent antihistamine with some anticholinergic properties
At very low doses, quetiapine acts primarily as a histamine receptor blocker (antihistamine) and α1-adrenergic blocker.
Wikipedia
Vis hele sitatet...
Men Wikipedia kommer vel bare med påstander de også?

Quetiapine is a second-generation antipsychotic drug that also blocks histamine H1 and serotonin type 2A receptors. This is thought to account for its sedative properties, which is why it’s used off-label for insomnia.

https://theconversation.com/explaine...insomnia-42893

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23848159/
Vis hele sitatet...
Noen kjappe google søk, så finner jeg mer en nok fakta på at mine "påstander" stemmer, finn gjerne noen som sier det motsatte takk, ettersom du er så uenig.
Vi er på et diskusjonsforum så må vell være innafor å "spinne" den litt.
Eneste kildene dine viser er at quetapine og antihistaminer fungerer på samme reseptorer opp mot søvn. Ikke hvor stor effekt quetapin kontra diverse
antihistaminer, har på samme reseptorne. Når jeg leser at urtemedisiner og allergimedisiner gjør samme nytten tolker jeg det som at de er like potente antihistaminer, noe jeg stiller meg kritisk til. Godt mulig du har rett, men gjerne forklar hvorfor. Innser hvor langt off topic vi er nå så gjerne send meg pm om du vil svare den ut.
Til mods! Det må da være innafor å si at Trekantet varulv kan gå å ta seg en bolle når han påstår at seroquel/quetiapin like greit er placeboeffekt ffs..
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Vi er på et diskusjonsforum så må vell være innafor å "spinne" den litt.
Eneste kildene dine viser er at quetapine og antihistaminer fungerer på samme reseptorer opp mot søvn. Ikke hvor stor effekt quetapin kontra diverse
antihistaminer, har på samme reseptorne. Når jeg leser at urtemedisiner og allergimedisiner gjør samme nytten tolker jeg det som at de er like potente antihistaminer, noe jeg stiller meg kritisk til. Godt mulig du har rett, men gjerne forklar hvorfor. Innser hvor langt off topic vi er nå så gjerne send meg pm om du vil svare den ut.
Vis hele sitatet...
Sitat av Passiv Vis innlegg
Vi er på et diskusjonsforum så må vell være innafor å "spinne" den litt.
Eneste kildene dine viser er at quetapine og antihistaminer fungerer på samme reseptorer opp mot søvn. Ikke hvor stor effekt quetapin kontra diverse
antihistaminer, har på samme reseptorne. Når jeg leser at urtemedisiner og allergimedisiner gjør samme nytten tolker jeg det som at de er like potente antihistaminer, noe jeg stiller meg kritisk til. Godt mulig du har rett, men gjerne forklar hvorfor. Innser hvor langt off topic vi er nå så gjerne send meg pm om du vil svare den ut.
Vis hele sitatet...
Nå var faktisk hele poenget at de går på samme reseptorer og funker på samme måte, noe du nektet for.
Jeg har aldri snakket om hvor stor eller liten effekt quetiapin har kontra diverse antihistaminer, jeg har derimot sagt at det fungerer på samme måte, nettopp fordi det gjør det.
Dette har jeg også lagt ved flere linker på så du får bare fortsette å stille deg kritisk å nekte så mye du bare vil.
Ba deg faktisk å komme med kilder som kunne motbevise noe av det jeg skrev ned, det har du ikke klart.
Kanskje det er fordi du har innsett at jeg har rett og at du tar feil, men istedenfor å innrømme at du tar feil så prøver du bare å blande inn masse annet istedenfor.

Som sagt, les deg opp på emnet før du skal diskutere for dette er bare latterlig tragisk.


Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Til mods! Det må da være innafor å si at Trekantet varulv kan gå å ta seg en bolle når han påstår at seroquel/quetiapin like greit er placeboeffekt ffs..
Vis hele sitatet...
Lol, påsto nå aldri at det ER placebo. Sa det kan være placebo.
Kanskje lese igjennom litt mer enn 1 gang før du skal bli sinna mister
Leste igjennom innlegget mitt må legge meg flat. Jeg mente urtemedisiner og allergimedisiner med antihistamin effekt ikke antihistaminer generelt. Det jeg reagerte på var at du skreiv urtemedisiner hadde gitt samme nytte. Noe jeg tolket som at du påsto at de er like potente/gir like god effekt.
Sorry folkens klarer ikke dy meg, mod må gjerne stenge tråden, jeg skal la være å titte innom slik at jeg ikke faller for fristelsen igjen.
Coke28
Trådstarter
15 2
Mye rart her nå hehe.

Noen som har en oppsummering av svar til mitt spørsmål?

Har stesolid, rivotril, oxynorm og quetapin til en eventuel nedkomst og søvn.

Har et gram med helt grei amfetamin som skal fordeles utover fredag og lørdag.
Sist endret av Anonym28; 12. juni 2020 kl. 01:23.