Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 511
Blitt litt nysgjerrig på denne platen i det siste, men ser at kratom.no har dette å si om det:

"I Norge er planten oppført som et reseptpliktig legemiddel. Når en plante står oppført som reseptpliktig legemiddel trenger man en resept fra legen, men det finnes ingen godkjente legemidler basert på kratom enda. Siden en lege heller ikke kan skrive resept på en plante er kratom dessverre umulig å oppdrive innenfor lovens rammer i Norge."

Samtidig ser jeg at et er flere her inne som bruker det ofte, til og med daglig. Hvordan får dere tak i det? På gata? Sverige?

Og hvordan er effekten? Føles det potent eller er det litt sånn kanskje-virkning som ved forskjellige typer kosttilskudd?
Det selges innenlands der alle andre rusmidler selges på nettet, men prisene er skikkelig stive i forhold til resten av verden. Vet ikke hvilken straff man risikerer for innførsel av kratom, men det er MYE penger å spare ved å bestille fra utlandet. Hadde jeg ikke hatt så vanvittig høy toleranse for opiater så hadde det vært mer interresant.

Noen som har fått det beslaglagt i tollen som kan fortelle hva som skjedde? Blir det avhør, eller er det uskyldig nok til at det bare blir destruert? Det går vell under legemiddelloven som er noe mildere enn narkotiske stoffer.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg selv elsker og ta kratom regelmessig. Det gir en mild og fin underliggende rusfølelse som man på en måte glemmer i det man glir gjennom dagen. Det å gjøre kjedelige ting som å stå i en kø på et kjøpesenter nyter man på en måte. Jeg aner ikke om det er opiater generelt, eller om den godfølelsen kun kan knyttes til kratom. Men jeg prøver å ikke bruke det daglig, da jeg vet det kan ha avhengighetspotensiale. Man blir og fort tollergang om det brukes for ofte. Jeg vil si jeg fint har greid å holde et forbruk til helgene som et mye mer fornuftig alternativ til alkohol.Og det gjennom mange år uten å bli "kratom missbruker".

I sverige så selges kratom som et stoff de bruker når de skal lage såpe. Det er ikke ulovlig der. Mange kjører over svenksegrensen å henter det. Personlig kjøper jeg store kvantum som holder over lengre tid hver gang jeg er så heldig å komme over kratom.