Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 847
Hvordan kan jeg konvertere mine cs-opptak til lesbare filer i windows??
snakker du om *.dem filer?
du kan laste ned geekplay da vil den starte hl og spille av videoen, men hvis du skal konvertere den til en video fil må du bruke videomatch, men først må du lagre bmp av alle framene i demo fila.
vet ikke om det der ble forståelig.
Hvis du mener det jeg tror du mener, altså hvordan konvertere klipp fra demofiler til mediafiler, så har du en alldeles utmerket guide her, delt opp i 3 deler.

Del 1: http://www.counter-strike.nu/index.p...=2841&aid=1421

Del 2: http://www.counter-strike.nu/?news=0...n=more&id=2845

Del 3: http://www.counter-strike.nu/?news=0...n=more&id=3154
Trådstarter
30 0
tnx
haha har funnet en bedre metode, egentlig. Man trenger masse diskplass, men det er lettere å lage filmer. Man tar å laster ned Fraps 2.0.0.0, og installerer det. Så bruker man det til å ta opp alt som skjer på skjermen til en AVI fil. Som man lett kan redigere med Studio 8 eller Adobe Premiere. PM for bedre forklaring...
hva er galt med å poste bedre forklaring her?
Er trøtt og gidder ikke nå.. hvis noen er nok interessert kan de bare sende en PM. Har postet den før her da, så den ligger her på forumet en plass, bare å søke

Edit: hvis noen vil ha den er den bare et par megs... så jeg kan godt sende, uppe eller noe sånt.... Programmet altså.
Opprinnelig postet av RsN
haha har funnet en bedre metode, egentlig. Man trenger masse diskplass, men det er lettere å lage filmer. Man tar å laster ned Fraps 2.0.0.0, og installerer det. Så bruker man det til å ta opp alt som skjer på skjermen til en AVI fil. Som man lett kan redigere med Studio 8 eller Adobe Premiere. PM for bedre forklaring...
Vis hele sitatet...
KONGE. ALLTID skulle tenkt meg et slikt program.






OK
-den gameldagse metoden.

Du har en demo som heter eid.dem

Gå inn i CS dra ned Console og spill av demo: "playdemo eid.dem"


Begynn å grabbe ned bilder men navnet filmen000(nummer) med 30 bilder i sekundet: "STARTMOVIE filmen 30"

Så nar du har alle bildene setter du dem sammen til en avi film med Videomach
i cs etter at du har tatt opp demo:
startmovie "fps" "name"

da havner det en haug med bmp filer i counterstrike mappa som du først bør konvertere til jpeg filer i videomach og så konvertere til avi og voila du har en fin cs film med film hvis du vil....

edit: grunnen til at du bør gjør om til jpeg er at den tar mye mindre plass da enn hvis du gjør den rett om til film. selvsagt blir kvaliteten litt dårligere, men det er ikke mye..
Sist endret av Laurentius; 18. oktober 2003 kl. 00:59.
er vel "name" "fps" da men...

Edit:
[COLOR=red][SIZE=4]JEEEY post nr. 100[/SIZE] [/COLOR]
Sist endret av P4un; 18. oktober 2003 kl. 13:03.
Opprinnelig postet av RsN
haha har funnet en bedre metode, egentlig. Man trenger masse diskplass, men det er lettere å lage filmer. Man tar å laster ned Fraps 2.0.0.0, og installerer det. Så bruker man det til å ta opp alt som skjer på skjermen til en AVI fil. Som man lett kan redigere med Studio 8 eller Adobe Premiere. PM for bedre forklaring...
Vis hele sitatet...
Krever ikke det mer av maskinen mens man tar opp? Vil tro det, og folk som spille cs vil gjerne ha best mulig fps. Så den gamle metoden er vel et lite hakk bedre :>
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Benson:
Ja, litt. Det er ikke så mye at man merker det.
dem-filene blir ikke så store. (Rundt 50MB på en lang PCW, om jeg ikke husker feil)
Altså, du bør bruke fraps til å ta opp når du spiller av demfilene, så har du kontroll. Ellers, som benson sier, vil det gi fps-dropp.
en demfil er en fil som lagrer alt som foregår med koordinater eller noe sånt. Den lagrer ikke bilder, for man trenger cs for å kunne se dem... egentlig er det du ser, "boter" som spiller etter de koordinatene som er lagret i .dem fila. Derfor er den så liten. Kanksje litt rart forklart men men...