Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1148
Søker etter folk som kunne ha interesse av å hjelpe til med å utvikle et nettleser-basert spill videre. Spillet er tilknyttet netgamers og er i samme gate som planetarion og andre.

Det trengs en person med gode kunnskaper om javascript, php, html og css.

Gfx er også ett område det trengs en person med erfaring.

Dette spillet som går under navnet "The Hive" er basert på koden av et lignende spill som ble nedlagt. Det hadde i flere år 600-700 spillere i hver runde. "The Hive" har hatt 200 spillere, men trenger nå flere utviklere med på laget for å komme på bena igjen.

Den rette personen(e) vil altså bli admin/crew og må ha lyst til å være med å drifte og utvikle spillet videre.

Det er ingen stor gevinst i øyeblikket, det blir mer å ha lyst til å bidra og få en community til å vokse igjen. På lang sikt vil det nok også bli mulig med litt inntekter. Serveren er i Nederland og Hovedutvikler er Illusion.

Håper på noen svar og bare spør om det trengs mer info.
Snirkel's Avatar
Trådstarter
9 0
Ja, det stemmer...
Og hva slags erfaring har de eksisterende utviklerende?
Ser mest ut som dere bør starte fra scratch, utifra designet og et phpBB forum. Det virker litt 14-15 åring-aktig
Snirkel's Avatar
Trådstarter
9 0
Selve portalen er ikke så masse å snakke om, men spillkoden er ganske avansert og har stort potensial. Han som driver på har sikkert startet som 14-15 åring, han er rundt 30 i dag og har en IT relatert jobb. Han er nok mest selvlært, er ganske flink med selve spillkoden men har nok mer problem med utforming.

Både nettadresse og selve navnet må også sees på og mest sannsynlig fornyest. Men det er et spennende prosjekt for den/de rette personene. Om man får finslipt denne koden så er det snakk om et veldig bra strategi-spill med elementer ingen andre i samme sjanger har. Det er faktisk helt utrulig hvor mange ulike strategier det er rom for i dette spillet samtidig som det ikke er altfor avansert. Da rundene pågikk fikk de fleste stor spilleglede og en viss avhengighet

Kan legge til at opptil 5-6 andre har vært med som admins/crew i tillegg og bidratt i ulik grad, men de fleste har ikke tid (eller kanskje lyst) nok i dag, så i praksis er det bare 1 utvikler selv med flere ops på IRC kanalen.

Så om noen nye personer utenfra bidrar med masse positivitet og energi så vil mest sannsynlig flere av de gamle komme tilbake og støtte spillet. Flere spillveteraner vil nok og også dukke opp igjen så snart det skjer noe på utviklersiden. Og communityen vil vokse sakte igjen så snart det er aktivitet.

Alternativet er selvsagt brutalt: R.I.P. The Hive

Om noen føler de har fått litt interesse så kan vi avtale et lite nettmøte på IRC. Send gjerne PM eller gi et slags svar i tråden (gjerne med irc-nick)
Sist endret av Snirkel; 1. mars 2010 kl. 18:05.
kunne du gitt oss som ikke vil bla oss fram iblant phpbb forumet en iten forklaring på hva dette er ?
Jeg tror dere trenger en optiker med på laget, for den siden var helt grusom.
Kunne være interessert i å investere i dette dersom det skulle være behov for det.
Snirkel's Avatar
Trådstarter
9 0
@EivindH
Jeg trudde jeg allerede hadde gitt en liten forklaring på hva slags spill dette er. Lignende spill er Planetarion, Planetia, DawnofMyth for å nevne noen. Det enkleste blir som sagt å pratest over IRC for å besvare alle spørsmål.

@Kalakov
At siden ikke ser topp ut er jo fordi det ikke er lagt ned nok arbeid med portalen som med flere andre ting. Om alt hadde vært i orden hadde jeg ikke startet denne tråden skjønner du vel? Dessuten, det visuelle er jo det som er enklest å ordne opp i. En velfungerende battlekode og spill med lite bugs er det som krever et større team. Dessuten er det ikke det visuelle som er det viktigste i denne spillsjangeren! Klart at en bedre portal kunne vært fikset av Illusion, men hvorfor skulle han det når han vet han ikke klarer å drifte spillet pr. i dag?

@Wintrade
At du er interessert er jo bra. Du forteller ikke så masse om hva slags ting du har drevet på med, men som sagt er IRC gode greier og den rette plassen å diskutere ting videre.


irc.netgamers.org & #The-Hive er plassen. Setter bare tidspunktet til 18:00 Onsdag 3. Mars som et utgangspunkt, så får jeg heller justere tidspunkt slik at det passer med folk.

@EivindH ++

Jeg tar en liten innføring: Dette er ett tickbasert spill der 1 tick=30min. Spillet oppdaterest altså hvert 30min. Spillet foregår i det ytre rom. Man må komponere sin egen fleet slik at den blir i stand til å angripe en annen planet og bringe hjem roids som gir flere ressurser. Hver spiller har altså en planet i en galakse. Man har private galakser med max 5. spillere. Random gals 9. Man kan spille solo, men i slike spill som dette er allianser avgjørende og koordinering foregår via IRC. I The Hive er det en ganske avansert alliance meny der man også kan bygge transmitter og jumpgate som gjør det langt enklere å forsvare andre i alliansen. Det er også lagt inn en oversikt over alle flåter i alliansen, som leder og hcer har tilgang til. Da det var lite spillere. (Mindre enn 100) ble det lagt til en colony til hver planet og man fikk ganske bra runder selv med lite spillere. En runde er typisk 1000-1200 ticks. Samtidig med slowgame har det nesten alltid blitt kjørt fastgames med 30sec ticks.