Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2895
Heisann herlige freaks,

Forrige uke møtte jeg Anna Høifødt fra Norsk Forening for Psykedelisk Vitenskap(nfpv) og tok opp en podcast. Vi hadde en interessant samtale om psykedelika i Norge, hvorfor folk tar psykedelika, ruspolitikk, og mye mer

Jeg tenkte denne episoden ville være relevant for dette forumet. Lytt gjerne og fortell meg hva dere syntes. Anna, og flere fra nfpv blir gjerne med på nye podcaster og jeg har planlagt flere episoder som tar for seg rusmidler og psykedelika.

Podcasten er tilgjengelig i alle podcast apper, til iPhone/mac, Spotify og Youtube.

Anna Høifødt er sosialantropolog og har studert brukere av psykedelika blant forskjellige miljø i Oslo. Hun skrev masteroppgaven “The Value of Experience: Psychedelics, phenomenology and contemporary perspectives on drug use” og ble tildelt Våg-å-vite prisen i 2018. I dag er Anna styreleder i Norsk Forening for Psykedelisk Vitenskap.

--

Hvis noen her har andre tips til gjester, send meg gjerne en melding!
Takk for podcasten! Liker alle episodene veldig godt. Du er dyktig!

Gleder meg til fortsettelsen :-)
Tusen takk lizardskin, det var hyggelig å høre
Veldig spennende podcast, Henning. Likte episoden med Brendan Martin veldig godt også.
Herlig! Skal definitivt høres på

Edit: linken til Spotify fungerer ikke
Sist endret av junkrat; 19. august 2020 kl. 15:48.
Hørte gjennom nå! Bra saker!
Tusen takk Marlboro666, junkrat og psyn! Flere godsaker og spennende temaer vil komme ut hver uke!

Det er rart lenken til Spotify ikke fungerer, den fungerer nemlig fint her. Uansett, om du åpner spotify og søker på "Hennings Verden" vil du enkelt finne podcasten.
Jeg hørte episoden med Høifødt, syns den var veldig bra. Kommer til å høre på de andre også!

Keep up the good work!
Spotifylenken fungerer på min iphone!
Hørte litt nå, og hører resten i morra. Interessante greier
Takk til alle dere som lytter Hva syntes dere så langt?

Jeg prøver nå å få med leger som arbeider i feltet psykedelika, og satser på at det blir flere episoder om temaet
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hva med temaet rundt tunge rusmisbrukere som klarer å slutte etter ånfp innsikt i eget problem gjerne på LsD DMT eller begge deler?

Slik jeg slutter med gateheroin og brukte lar heroin (medisin) i 2-30r og nå er uten opiater.


Tror mange forskere vet noe om dette de ikke tørr å si høyt. Men de som grunnlag anonyme alkoholikere (et program som virker for utrolig mange) eksperimenterte jo masse med LsD for å slutte å drikke.
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Hva med temaet rundt tunge rusmisbrukere som klarer å slutte etter ånfp innsikt i eget problem gjerne på LsD DMT eller begge deler?

Slik jeg slutter med gateheroin og brukte lar heroin (medisin) i 2-30r og nå er uten opiater.
Vis hele sitatet...
Dette er veldig interessant, og helt klart en historie som er verdt å få ut! Kunne du vært med på en episode? Eller kjenner du til noen andre? Jeg har dessverre ikke de riktige kontaktene i mitt nettverk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fantastisk episode idag med Oskar Veldig interessant, Keep up the good work
Tusen takk junkrat!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei Henning! Du lager utrolig spennende podcaster! Har hørt på alle. Kan jeg komme med ett forbedringsforslag? Lær deg uttalen av kjøtt, kylling, kjipt etc. Det er utrolig irriterende å høre på.
Sitat av Diepod Vis innlegg
Hei Henning! Du lager utrolig spennende podcaster! Har hørt på alle. Kan jeg komme med ett forbedringsforslag? Lær deg uttalen av kjøtt, kylling, kjipt etc. Det er utrolig irriterende å høre på.
Vis hele sitatet...
Heihei! Takk for feedback, det tar jeg til meg, og prøver å lære
Anonym bruker
"Snakkende Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal ta og sjekke det ut i løpet av dagen, gledes