Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 747
Har et par burgere i en åpna pakke i kjøleskapet som jeg naturligvis har glemt å spise. På dag 4 nå... 100% storfe

Begynte å lukte ganske raskt. Lukter veldig rå kjøttdeig bare. Spiselig?
Så lenge den ikke lukter surt eller råte skal det gå fint å spise den. Beste verktøy man har er lukt og smak og det ovegår datomerking stort sett.
Hele stykker eller stykningsdeler da er jeg enig raptour. Burgere og annet som er av oppmalt kjøtt er jeg litt mer forsiktig rundt.
Men det går jo helst bra, bare stek burgerne gjennomvarme og ta en smakstest. Smaker det greit er du nok trygg.
Du har fortsatt innpakningen? Da står jo datoen på den et sted.
Sjekk datoen på pakka og bruk luktesansen. Jobba mye på ulike kjøkken, du har ca en uke på deg etter åpning om datoen på pakka sier noen dager til. Det vil fort lukte om det er dårlig. Det er også verdt å nevne at datoen på pakken ikke er så god målestokk ettersom de blir pakket i gass for bevare holdbarheten, og etter den er åpna så forsvinner den markøren. Mest sannsynlig vil det gå bra om det lukter fint