Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 11575
Hei!

Har oppnått en ganske kraftig kløe etter 9 paralgin forte.
Lurte på om zyrtec vil hjelpe mot dette?
Hvor mange må jeg evt. ta? 2?
Sist endret av PointZero; 2. mars 2011 kl. 21:17.
Ja, det vil det. Kodein gjør at kroppen frigir histamin, som gjør at du klør. Zyrtec blokkerer effekten av histamin så du klør mindre.
Beklager OT., men når eg leste denne tråden begynte eg å klø her og der!
Trådstarter
29 0
Hehe takk for svaret, kp til deg!
Opiater i paralgin forte? O.o Vektdosering på dette da? Sånn ca.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
antihistaminer generel skal visstnok hjelpe mot opiat-kløe, men det er mulig du trenger en større dose enn normalt for å motvirke den.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Ja, det vil det. Kodein gjør at kroppen frigir histamin, som gjør at du klør. Zyrtec blokkerer effekten av histamin så du klør mindre.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Før trodde man at kløen skyldtes histaminfrigjøring fra mastceller i huden, men det har blitt tilbakevist ved at forskjellige opioider, som fentanyl, gir kløe, men uten å føre til frigjøring av histamin. Histaminantagonister har heller aldri vist seg å være effektivt. Sannsynligvis er myreseptoren ansvarlig (reseptoren der "vanlige" opioider binder seg, som f.eks. morfin), siden de andre opioidreseptorene ikke fører til kløe ved stimulering og fordi myreseptorantagonisten nalokson (som altså blokkerer reseptoren) motvirker kløen.
Sist endret av exocytose; 2. mars 2011 kl. 22:16.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Opiater i paralgin forte? O.o Vektdosering på dette da? Sånn ca.
Vis hele sitatet...
kodein er jo et prodrug som omdannes til morfin i kroppen din. opiat
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Afasar Vis innlegg
Dette er feil. Før trodde man at kløen skyldtes histaminfrigjøring fra mastceller i huden, men det har blitt tilbakevist ved at forskjellige opioider, som fentanyl, gir kløe, men uten å føre til frigjøring av histamin. Histaminantagonister har heller aldri vist seg å være effektivt. Sannsynligvis er myreseptoren ansvarlig (reseptoren der "vanlige" opioider binder seg, som f.eks. morfin), siden de andre opioidreseptorene ikke fører til kløe ved stimulering og fordi myreseptorantagonisten nalokson (som altså blokkerer reseptoren) motvirker kløen.
Vis hele sitatet...
jeg har lest det samme i nyere tid, likevel finnes det så mange rapporter på at antihistaminer skal hjelpe mot denne kløen at jeg har vanskeligheter med å legge det helt fra meg at det hjelper, på ett eller annet vis.

farmakologien og det fysiologiske skal jeg dog innrømme at jeg ikke har full kontroll over.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
kodein er jo et prodrug som omdannes til morfin i kroppen din. opiat
Vis hele sitatet...
så du vil få en slags opiat-rus om man spiser f.eks 10 pf?
Ja det vil du få. Søk opp kodein på wikipedia.
Har aldri virket for min del. Og da har jeg tatt sterkere antihistaminer som phenergan. Men placebo funker, så ta zyrtecene og håp på det beste Jeg har ikke fått kløe på PF, kun på oxycontin, men har aldri spist 9 pf på engang heller.
Omdanningen av kodein til morfin skjer i leveren, og katalyseres av cytokrom P450-enzymet CYP2D6. sånn ca 6–10 % av de som får feks paralgin fortre/phinex forte har ikke velfungerende CYP2D6, og hos disse har kodein nesten ingen smertestllende/rus virkning, mens bivirkningene er nesten det samme. har du 10 pinex/paralgin forte tilsvarer det ca 300 mg kodein, og 200 mg tilsvarer det ca 30 mg morfin når du tar det oralt.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
tilsvarer det ca 30 mg morfin når du tar det oralt.
Vis hele sitatet...
Og en brukerdose er vaneligvis? (For en god rus)
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Og en brukerdose er vaneligvis? (For en god rus)
Vis hele sitatet...
20-30mg hos en person uten toleranse ovenfor opioider.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
20-30mg hos en person uten toleranse ovenfor opioider.
Vis hele sitatet...
altså 10 piller med 500g pf? må prøves ! hah
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
altså 10 piller med 500g pf? må prøves ! hah
Vis hele sitatet...
Nei det må det absolutt ikke! Skadevirkningene av kodein og paracetamol er mye værre enn skadevirkningene av morfin. Hvis du inntar ti Paralgin Forte får du i deg 4g paracetamol i tillegg til 300mg kodein som er i overkant av sunt, gjør du dette flere ganger vil du kunne få ekle leverskader. Og enda værre blir det med Pinex Forte, da du får i deg like mye kodein men 5g paracetamol.

Og rusen av 300mg kodein tilsvarer uansett ikke på en prikk rusen av 30mg morfin. Det er noen variasjoner, ettersom det er usikkert hvor mye kodein leveren klarer å omdanne og hvor lang tid dette tar (her er det store individuelle variasjoner). For å spare leveren for all giften så ekstraherer du kodeinet.
500 gram PF mener du? say hello to the graveyard! det er vel 300 mg kodein i 10 piller med pf. i en pille er det 30 mg kodein og 400 mg paracetamol.

regner med du mente 5 gr paracetamol og ikke 500 gr sånn btw.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
ahahaha. Premie til den som spiser et halvt kilo paracetamol!
Det er smertestillende det, vil aldri ha vondt igjen noensinne.
Sist endret av Bothrops; 4. mars 2011 kl. 11:35.
Trådstarter
29 0
Fikk en ganske kraftig men ikke langvarende rus på de 9 tabelettan. Rusen varte i 1 - 3 timer.
Har hørt at folk ikke får rus av paralgin forte, men for min del så funker denne rusen veldig bra! Får en utrulig euforisk rus som overgår oxycontin (men da skal jeg ha tatt noen flere pf en oxy). Når jeg tar paralgin forte så tar det ikke lang tid før de slår, å de slår hardt, Men euforian varer ikke like lenge som oxycontin da.
Sist endret av PointZero; 5. mars 2011 kl. 20:53.
Det er fordi oxycontin er depot. Assa den frisetter stoffene i 12 timer. Men tar ca 2 timer før de begynner å virke. Knus en og dropp pulveret så vil du nok få en kraftigere rus enn PF
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Nei det må det absolutt ikke! Skadevirkningene av kodein og paracetamol er mye værre enn skadevirkningene av morfin. Hvis du inntar ti Paralgin Forte får du i deg 4g paracetamol i tillegg til 300mg kodein som er i overkant av sunt, gjør du dette flere ganger vil du kunne få ekle leverskader. Og enda værre blir det med Pinex Forte, da du får i deg like mye kodein men 5g paracetamol.

Og rusen av 300mg kodein tilsvarer uansett ikke på en prikk rusen av 30mg morfin. Det er noen variasjoner, ettersom det er usikkert hvor mye kodein leveren klarer å omdanne og hvor lang tid dette tar (her er det store individuelle variasjoner). For å spare leveren for all giften så ekstraherer du kodeinet.
Vis hele sitatet...
man kan jo knuse de og ekstrahere kodein så du får ut paracetamol'en. kodein+leveren=morfin, men ikke alle får den ønskede rusen.
^^ Da kan man like gjerne be om rene kodein piller i stede for PF.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
så du vil få en slags opiat-rus om man spiser f.eks 10 pf?
Vis hele sitatet...
STERK rus spør du meg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Drakk litt får mye hostesaft i sta. Nå klør det som bare det over hele kroppen!! Hvor lenge vil dette vare?? Vil zyrtec tabletter virke?? Jeg orker ikke mere kløing!
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Lil J Vis innlegg
Drakk litt får mye hostesaft i sta. Nå klør det som bare det over hele kroppen!! Hvor lenge vil dette vare?? Vil zyrtec tabletter virke?? Jeg orker ikke mere kløing!
Vis hele sitatet...
1-3 timer.
Zyrtec vil ikke gjøre mye. Ta deg en dusj, funker til meg på "opiat kløe"
Sitat av Tothep Vis innlegg
1-3 timer.
Zyrtec vil ikke gjøre mye. Ta deg en dusj, funker til meg på "opiat kløe"
Vis hele sitatet...
Ok, men hvis jeg tar ganske mange tabletter da? "Opiat kløe" er helt FORFERDELIG!
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Lil J Vis innlegg
Ok, men hvis jeg tar ganske mange tabletter da? "Opiat kløe" er helt FORFERDELIG!
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt noen effekt ut av Zyrtec. Har også prøvd til-dels store doser.
Regner med det var kodein i den hostesaften, kløen varer ikke så lenge.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg har aldri hatt noen effekt ut av Zyrtec. Har også prøvd til-dels store doser.
Regner med det var kodein i den hostesaften, kløen varer ikke så lenge.
Vis hele sitatet...
Ok, tusen takk for svar.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Ok, men hvis jeg tar ganske mange tabletter da? "Opiat kløe" er helt FORFERDELIG!
Vis hele sitatet...
Dess mer du stresser, dess mer kløe. Noe som hjelper mot all kløe er en iskald dusj, eller stå ute i minusgrader uten klær på. Kuldenervene og klønervene har noe med hverandre å gjøre, så når du overbelaster kuldenervene lammes klønervene litt. Men en iskald dusj er ærlig talt værre en selve kløen.

Dessuten vil alt som virker dempende på nervesystemet hjelpe, f.eks. førstegenerasjons antihistaminer (Atarax/Marzine/Postafen) eller benzo.

Smør deg med lotion og tålmodighet.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Knus en og dropp pulveret så vil du nok få en kraftigere rus enn PF
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare røyke pillen om man søker rusen den gir? Røyking av oxy'er skal vist være ganske normalt.

EDIT:
Og hva er det dere sier om opiat-kløe?? Det er jo utrolig smud! Helt til man har gravd av seg noen lag med hud da.
Sist endret av nirvana92; 20. juni 2011 kl. 03:54.
Kan cirka 10 cetirizin allergi tabletter gi alvorlig leverskade? Tok visst litt mye i går og er litt redd for leverskade i dag.

Var så dum at jeg klarte visst å ta 8 cetirizin og 3 cyrtec i går. Kan jeg ha fått en alvorlig leverskade av dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av PointZero Vis innlegg
Hei!

Har oppnått en ganske kraftig kløe etter 9 paralgin forte.
Lurte på om zyrtec vil hjelpe mot dette?
Hvor mange må jeg evt. ta? 2?
Vis hele sitatet...
Bare husk du får i deg mye paracet og!! Det er farligere enn kodein spør du meg! Har sett folk dø av forgiftning på dette, og tro meg: det så ikke pent ut! Overstigelse av 3 gram i døgnet kan være nok....
Sitat av Lil J Vis innlegg
Kan cirka 10 cetirizin allergi tabletter gi alvorlig leverskade? Tok visst litt mye i går og er litt redd for leverskade i dag.

Var så dum at jeg klarte visst å ta 8 cetirizin og 3 cyrtec i går. Kan jeg ha fått en alvorlig leverskade av dette?
Vis hele sitatet...
nei, vil ikke tro det....har selv tatt opp til seks stykker ved noen annledninger. Har gjort dette i utrolig irritasjon over en hinsides kløe grunnet gress alergi ^^
Serøist assa, dette irriterer meg, det blir mer kløing enn eufori og avslappelse med oxycontin synes jeg. Det ødelegger hele greia... Jeg liker den lange depot effekten jeg, men innser jeg bør heller knuse mindre mengder og enten snorte, droppe....eller skyte

Og serriøse hemmere på nervesystemet som benzoer, vil de virke? Og gamle antihitaminer som atarax, vallergan, phenergan, marzine og postafen, vil de ha en sjags i å virke?!
Vil denne rusen inntreffe en person som går på SSRI? (Preparat: Cipralex) Har opplevd at noen A/B-preparater ikke har gitt rus etter at SSRI er inntatt.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av BeautyBear Vis innlegg
Vil denne rusen inntreffe en person som går på SSRI? (Preparat: Cipralex) Har opplevd at noen A/B-preparater ikke har gitt rus etter at SSRI er inntatt.
Vis hele sitatet...
Hvis det er OxyContin eller OxyNorm skal i det ikke ha noe å si om du bruker SSRI
Men Oxy er ikke noe stoff å leke med.. bare husk det.

Er det feks. Tramadol så må du vente minst 2 uker før du kan ta tramadol etter du har sluttet å ta SSRI
Fluoksetin/fontex, wellbutin og efexor/venlafaxin er kjente hemmere av cyp2d6 som metaboliserer tramadol og kodein. Oxy er derimot veldig lite styrt av dette enzymet, så det skal ikke ha noe særlig hemmende effekt.

Har ikke hørt det stemmer for resten av SSRI preparatene, men kan jo hende.

Btw; gikk på cipralex selv og hadde ingen effekt av kodein eller tramadol da heller.

^^ Men dette var så off topic...


Jeg vil vite om noe som tar vekk den KLØEN!
Tehe, tok 4 Oxy 5 mg mens jeg gikk på Cipralex og fikk ingen effekt. Er det noe jeg burde prøve igjen? Sorry for off topic
Nja, tror du skulle merket det litt om du ikke er en stor person. Men test igjen, tygg pillene før du svelger så slipper du depot. Men ikke tygg 20 mg og svelg begynn med 5-10 mg om gangen

Jeg er liten nå (14 i bmi), blir passe fjern på 10 mg knust oxycontin...

Men kløen da!!

Noen SVAR?
Fått Polaramin på resept, eneste jeg fant som var direkte MOT kløe av allergipiller. De er eldre da, så det er rød trekant på dem men bare jeg slipper KLØ så!
Var dum nok til å drikke hostesaft igjen, pga den svake, avslappende rusen. Så nå klør det igjen. Men er det vanlig at HELE kroppen begynner å klø? Når jeg får opiat kløe så starter det på hodet og "går" liksom nedover!

Wow, bare prøv å ignorer kløen så vil den gå bort mye fortere. Var bare litt kløing på hodet.
Sist endret av Lil J; 18. juli 2011 kl. 19:37.
Prøv med litt sterkere enn hostesaften så kjenner du kløe over all kløe...