Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1604
Når jeg røyker spliffer med hasj og tobakk blir jeg som regel kvalm i 20 minutt etter. jeg bruker som regel 0.2 hasj og 2/3 av ein sigg
Jeg har røyket spliffer med veldig mye hasj i også. Weed og tobakk går fint. og bare hasj i pipe funker perfekt. sigg gjer meg aaaldri kvalm og jeg snuser som faen. Andre som er som dette og hva bør jeg gjøre?
Har du riktig blandingsforhold i spliffen? Forsøkt å bruke mer tobakk i den? Det ville jeg forsøkt. Min opplevelse er at det skal være ganske lite bruning i forhold til tobakken. Kjæresten min som bonger mer enn meg har tendens til å mekke spliffen som om det var et bongetrekk og det kan lett bli kvalmende + gi dårlig trekk. Siden du snuser tviler jeg jo på at det er nikotin-sjokk som forårsaker dette. Hvis forskjellig blandingsforhold ikke funker ville jeg heller kjøpt grønt hvis du kan. Er smoothere i spliff hvis du liker det bedre enn pipe.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke hvor mye du røyker, men har selv slitt litt med dette. Jeg hadde aldri røyket/snuset før jeg begynte med spliffer med hasj og tobakk. Ble utrolig kvalm de 5 første gangene og spydde til og med innimellom. Etter rundt 10 piffs og en pakke ciggaretter kunne jeg endelig røyke uten å bli redd for å bli kvalm. Blir fortsatt dårlig av snus selv om jeg har et forhold med nikotin. Om du røyker lite ville jeg bare fortsatt til det gikk over, røyka mye alene for å komme meg over den humpen.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må også tilføye at jeg "brekker meg" ofte på første trekk etter en pause. Får frysning i hele kroppen og rister det av meg som om jeg brekker meg.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er grunnen til at jeg stort sett nå bare røyker det rent i pipe eller vape. Liker spesielt lite smaken når man blander tobakk og hasj, grønt er bedre men forsatt mye bedre rent.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brenner du siggen med lighter først?
Jeg har selv hatt problemer med dette, pass på å ikke vær sulten da du røyker.
2/3 av en sigg på 0,2? Jeg bruker 2 sigger på 0,3-4 når jeg mekker til i cones, roaster du siggen og får du blanna hasjen godt i uten for mye smuler?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bruker for mye tobakk..... Prøv å roast siggen
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke hvorfor folk anbefaler mer tobakk? Hvis du vil få frem askebeger smaken så kjør på. Hasj smaker uten tvil bedre enn tobakk i mine øyne, så heller mindre tobakk og mindre j's.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk anbefaler mer tobakk? Hvis du vil få frem askebeger smaken så kjør på. Hasj smaker uten tvil bedre enn tobakk i mine øyne, så heller mindre tobakk og mindre j's.
Vis hele sitatet...
Skal jo ikke smake askebeger av mer tobakk. Siden TS både snuser mye og røyker er det godt mulig det ikke er tobakken i seg selv han reagerer på, men blandingsforholdet. Med grønt er det mye lettere å bruke mindre tobakk uten at det går utover smak og trekk. Med brunt kan det være mer vanskelig og man kan choke/brekke seg av røyken mye lettere hvis man ikke har en god balanse. Smak og behag spiller jo inn her også da. Kanskje TS bare ikke burde røyke hasj i spliff.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det du kan gjøre er å bruke noe vi kaller for trollmekk, det funker veldig bra når du skal fyre opp og bli fitte stein
så det du gjør er å ta 0,2g hasj/bruning/sjokolade/kjeks og varmer den så faen med lighteren og smeller hasjen i ca 1/3 av ein sigarett (helst camel blå) så tar du 0,3 med god grønning/marihuana/skogikjeft/thegoodshit og grinder det jævlig godt opp.
SÅ tar du hasjen,tobakken og mariuhanaen og blander alt sammen i en snus boks, pouff så har du skikkelig god trollmekk
Røyker mye bong og pipe, og pleier alltid å røyke hasjen ren uten tobakk. Når jeg røyker J pleier jeg å lage dem ganske feite med rundt 0,3-0,5 og bruker ca 1-2 sigg. disse roaster jeg nesten sprøe. Føler trekka blir mye mindre kvalmende og lettere å trekke når tobakken er nesten helt tørr. Det jeg også pleier gjøre er å rulle J'en med 1-2 cm med kun tobakk helt innerst mot filtrert så jeg skal slippe å røyke helt ned. Føler dette hjelper mot varmen i de siste trekka.
Pleier også å dele opp i så små biter som mulig og shaker den roasta tobakken med hasjen i en snus boks med noen mynter oppi. Pleier å mixe seg bedre i tobakken så du ikke ender opp med deler av j'en som er mye kraftigere enn andre deler.
Drit i tobakken og bruk en reversert bøttebong. Altså choke i bunn (0.5l), fyll med vann (mens du holder fr choke), putt på alufolierist i topp med ren G, fyr mens du slipper choke, og voila; skev på null-en.

Courtesy of ‘sjølvaste’? (Husker ikke helt hvem som er hvem IRL pg her på bruket. Forbehold om feil patent )