Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 856
har sett at universiteter bruker en slags poenggrense, men så at det er flere ting som blir vurdert utenom bare karakterer som jeg først trodde, hvordan vil dette funke? hvor mye har ''1'' karakter å si i forhold til hvor mange poeng den vil være verdt? hvor mye poeng har kjønn å si o.l. som jeg så hadde noen betydning for hvordan poengene ble beregnet. var bare veldig uklart hvordan det så ut, virket umulig å beregne poengene mine
Poengene dine er basically karaktersnittet ditt fra videregående ganget med ti, plus ev. tilleggspoeng

F. eks fikk du 4.5 i snitt på VGS, og 3 realfagspoeng. Etterpå gikk du i militæret, som er verdt 2 poeng.

Da blir regnestykket enkelt 4.5*10 + 3 + 2, altås har du 50 poeng. Noen linjer gir deg også kjønnspoeng etc, som du må ta med i beregningen.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Poengene dine er basically karaktersnittet ditt fra videregående ganget med ti, plus ev. tilleggspoeng

F. eks fikk du 4.5 i snitt på VGS, og 3 realfagspoeng. Etterpå gikk du i militæret, som er verdt 2 poeng.

Da blir regnestykket enkelt 4.5*10 + 3 + 2, altås har du 50 poeng. Noen linjer gir deg også kjønnspoeng etc, som du må ta med i beregningen.
Vis hele sitatet...
Ok, skjønner. Står det hvor mye kjønnspoeng er verdt ca noe sted?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ty
Sist endret av throwaway721472; 16. oktober 2018 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Poenggrensen er forøvrig det snittet personen med lavest snitt som kom inn på studiet hadde i snitt.