Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1087
Hola compadres.

Scenario: Noen ønsker å finne identiteten min. Derfor bruker jeg en VPN som ikke logger. Jeg surfer med Firefox, og har to faner oppe. Den ene fanen er en side jeg ønsker å være anonym på, den andre fanen er Netflix, der jeg er logget inn.

Spørsmål: Gjør denne dobbeltkjøringen det teoretisk mulig å hente brukerinformasjonen min fra Netflix og dermed også resonnere seg frem til at jeg er samme bruker som på den andre fanen?

Takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lotuspotus Vis innlegg
Hola compadres.

Scenario: Noen ønsker å finne identiteten min. Derfor bruker jeg en VPN som ikke logger. Jeg surfer med Firefox, og har to faner oppe. Den ene fanen er en side jeg ønsker å være anonym på, den andre fanen er Netflix, der jeg er logget inn.

Spørsmål: Gjør denne dobbeltkjøringen det teoretisk mulig å hente brukerinformasjonen min fra Netflix og dermed også resonnere seg frem til at jeg er samme bruker som på den andre fanen?

Takk
Vis hele sitatet...
Jepp.

Useragent-stringen + IP + språksettings + fonts + plugins er meir enn nok data til å identifisere en browser unikt. Sjekk her sjølv for eit estimat...

Vil du vere anonym mot ein mektig opponent er det krevjande, og det krev at du aldri legg igjen identifiserbar informasjon via den kanalen.
Sist endret av vidarlo; 9. desember 2015 kl. 12:55.
Takk! Men om jeg forstår deg rett, stilt overfor en motstander av moderat kaliber, jeg vil være godt skjult med ren VPN når jeg ikke kringkaster annen info i samme sesjon?
Sitat av Lotuspotus Vis innlegg
Takk! Men om jeg forstår deg rett, stilt overfor en motstander av moderat kaliber, jeg vil være godt skjult med ren VPN når jeg ikke kringkaster annen info i samme sesjon?
Vis hele sitatet...
Nei, VPN er ingen anonymisering tjeneste, selv om mange tror det. Skal du være anonym så må du bruke tjenester som er egnet for det, som TOR. Men bare vær oppmerksom på at det er mange plasser en kan trå feil og som vil føre til at identiteten din røpes.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ikkje bruk samme OS eller nettleser eller VPN til ting der du vil vere anonym og til tenester der du autentiserer deg. Så enkelt.

Boot live-cd, stikk på nettkafe og bruk tor når du skal surfe anonymt.